Köszönjük az érdeklődést!

Köszönjük szépen az érdeklődést a RitArt Szövegírás szolgáltatásra.
Az általad megadott email címen hamarosan keresni fogunk, hogy egyeztessük a részleteket.

Ha még nem jártál nálunk, tehát ez az első találkozásunk szövegírás ügyben, akkor kérlek, olvasd végig az alábbiakat, mert ha közös nyelvet beszélünk, az nagyban gyorsítja a folyamatokat majd, így nem kell hosszadalmas külön köröket futnunk az egyeztetésekkel. Így is fogunk majd levelezni, csak messze nem annyit, mintha közben akarnánk feltalálni a meleg vizet :).

De ha már jártál nálunk, dolgoztunk már együtt, akkor is fusd végig az alábbiakat, hogy vissza tudd magadnak igazolni: „jé, mióta a RitArttal dolgozom együtt, tényleg jobb irányba mennek nálunk a dolgok” 😉

Szóval, most egy kisebb oktatási anyagot – illetve virtuális konzultációt – szeretnék számodra itt közreadni, hogy egyrészt lásd, neked mennyi mindent kell átgondolnod, és esetleg összeírnod, és hogy lásd, hogyan zajlanak nálunk a dolgok.

Azt szeretnénk, ha otthon éreznéd magad a köreinkben, és ehhez szerintem elengedhetetlen, hogy beavassunk a kulisszatitkokba.

Az alap folyamat

Először is pár szót szólnék a szövegírási szolgáltatásunk folyamatáról: a rendelésed leadása után mi is kapunk egy értesítést arról, hogy érdeklődtél, és látjuk azt is, hogy milyen terveid vannak/lesznek a szöveggel, persze csak akkor, ha ezeket megjelölted az űrlapon.

A megrendelés beérkezése után egy koordinátorunk felveszi veled a kapcsolatot emailben, és megkezdődik a párbeszéd. A koordinátor kérdéseket fog feltenni, amikre válasz szükségeltetik ahhoz, hogy megkezdhessük a munkát. Ha mindent letisztázunk, akkor mi elkezdünk írni, közben kiállítjuk a számlát, és te fizetsz. Amikor megérkezik a pénz ÉS készen vagyunk – ez 2-3 nap általában -, akkor megküldjük számodra a kész szövegeket.

Alap esetben annyit egyeztetünk, hogy milyen témában, milyen céllal mennyi kellene, és pontosan mikorra kellenek a szövegek, és mi máris nekilátunk írni. Ez egy-két emailváltás során kikristályosodik, és mi akár már aznap elkezdhetjük írni a szövegeket, de akár 1-2 órán belül is.

Az íróinknak a szöveg megírására rövid határidejük van, hiszen még a lektorálás lépése is hátra lesz az írásmű elkészülte után. Tehát mi gyorsan belelendülünk, gyorsan végzünk, és igyekszünk nagyon gyorsan ki is szolgálni téged a kész szövegekkel. Amikor már az utómunkálatok zajlanak a szöveggel, akkor kiállítjuk és elküldjük neked a számlát emailben (elektronikus számla).

A számlán található – és előre megbeszélt – összeg megérkezése után megküldjük számodra az összes megírt művet – néha részletekben, olykor egyben, erre nincs külön szabályunk – és egyeztetünk, hogy mi a véleményed, kérsz-e módosítást, és finomhangoljuk a szöveget az utólagos instrukcióid alapján, ha szükséges (nem mindig az). Sorozatos együttműködésekben ezek az utóhangolások már teljes egészében ki szoktak maradni, mert egy-két munka elvégzése után – a minőségbiztosítási rendszerünknek hála – mi nagyon pontosan kiismerjük a vevőinket, így az utólagos egyeztetések a többedik megbízás esetén már csak így szoktak kinézni: „Fantasztikus szöveget írtatok, imádom, akarok még ilyet!”

Ez az alap folyamat nálunk, aminek során végig azon IS dolgozunk, hogy ne csak jók, de gyorsak is legyünk.

Ha kicsit bonyolultabbak az elvárások vagy a téma

Kicsit másabb a helyzet, ha nem egyszerű a téma, vagy nem egyszerű a cél. Szakmai szövegek megírásánál is igyekszünk tartani a szoros határidőket, de elképzelhető, hogy konkrét szakmai egyeztetések lesznek szükségesek az írások elkészülte után. Te, mint szakember egy üde színfoltja vagy a szakmádnak, és bár adhatsz ebbe bepillantást nekünk, hogy miben vagy te különleges, hosszabb ismeretségre lenne szükség ahhoz, hogy nagyon olyan legyen a szöveg, mint amilyen te vagy. A szakmai szövegek vélhetően bármilyen magas színvonalú szakmai témájú oldalon megállnák majd a helyüket, de olyanná tenni, mint te vagy, lehet, hogy majd neked kell, mert az íróink nem fognak személyesen ismerni téged.

Mondok egy példát:
Pénzügyi témában írhatunk mi objektív, hasznos, informatív cikket, de a te személyed nem lesz benne, hiába, hogy neked írjuk. Az ilyen szövegekbe te nyugodtan bele tehetsz majd saját gondolatot, saját szófordulatot, és a sokadik együttműködésünk alkalmával, ez már egyre könnyebb lesz részünkről is, de elsőre ne várd!

Illetve, ha szakértői imázsodat is szeretnéd szakmai témájú cikkekkel növelni, akkor máris kezdd el összegyűjteni a te szakmai személyiségjegyeidet, máris kezdd el nekünk leírni a saját márkád jellemzőit, mert ezeket akkor majd fel tudjuk használni az írásokban.

Tehát például ez lehet egy plusz lépés a folyamatban, hogy nemcsak a szakmai oldalról vársz el tőlünk felkészültséget, hanem önmagadból is. Ehhez viszont segítséget kérünk!

(Ha még sosem foglalkoztál a személyes márkajegyeiddel, akkor gondold végig azt, hogy mit mondanak rólad a hátad mögött. Nem az ellenségeid, hanem azok, akik tudják, hogy úgysem tudsz majd róla, hogy kibeszélnek ;)).

Például, ha maximalista vagy a szakmádban, ezt mindenképp tudasd velünk. Ha inkább molyolsz fél napot egy adat lenyomozásával, mintsem gyorsan publikálnád, akkor ez számunkra fontos infó. De az ellenkezője is. Ha lazábban kezeled a dolgokat, és szerinted a gyorsaság fél egészség, ezt is tudnunk kell. 🙂

Az alapoktól rendbe tenni?

Nagyon sok oldal egyszerűen alkalmatlan arra, hogy komoly érdeklődőket faragjon az arra kószálókból, arra meg pláne, hogy vevők is váljanak belőlük. Ez nem a te hibád, nem az oldal hibája, ezek tények. De lehet ezeken az oldalakon fejleszteni! Ugyanakkor, ha olyan elvárásaid vannak, hogy több vevőt szeretnél, akkor egyszerűen nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy meg kell néznünk a folyamataidat!

Illetve először neked kell ezeket végignézned, végiggondolnod, kijegyzetelned.

  • Hány látogató van jelenleg az oldalon naponta/havonta? (Ennek nézz utána, jegyezd fel, mert kérdezni fogjuk.)
  • A látogatók kb. hány százaléka jön a Google-ből és mennyien jönnek a Facebookról?
  • Hány vevő van naponta/havonta az oldalon? (Ezt is jegyezd fel, nem biztos, hogy rákérdezünk, de számodra fontos infó.)
  • Ezek szerint a látogatók hány százaléka vásárol naponta/havonta? (Ezt hívjuk konverziós számnak, vagy aránynak.)
  • Van-e feliratkozási lehetőség – hírlevél, email tanfolyam, letölthető akármi, blogértesítő, stb. – és ha igen, akkor hányan iratkoznak fel naponta/havonta (utolsó egy hónap adatai).
  • Összesen hány hírlevél feliratkozó van már? (Ha van ilyesmire lehetőség az oldaladon, lásd előző pont.)
  • Hány blogcikk és hány kategória van jelenleg az oldalon?
  • Mik a céljaid? 🙂 (Merj nagyot álmodni, mert akkor a legóvatosabb lépések is előre visznek, nem hátra.)

Mi nagyon szívesen megírjuk neked a megrendelt szöveget, csak ha mögötte nincs meg a tartalomstratégia alapja, akkor nem leszel elégedett a szövegeink eredményével, mert neked alapvetően akkor másra (IS) van szükséged. Más szövegre is.

Azt gondolom, hogy minden vállalkozásra ráfér a több vevő és a több profit is. De annyira leegyszerűsíteni a dolgokat, hogy „szeretnék havonta 5 új kulcsszóoptimalizált, hasznos cikket az oldalamra” csak nagyon kevés vállalkozásnál működik majd tényleg úgy, ahogy azt a tulajdonos vagy a cégvezető megálmodta.

Szóval, át kell ezeket gondolni, mert mindenképp sorrendbe kell rendezni a tennivalókat, csak nem biztos, hogy a piramis csúcsán kell kezdeni az építkezést.

A megrendelés oldalon írtuk, hogy mi azt adjuk, amit kérsz, tehát nem kezdünk el okoskodni, hogy neked nem is arra van szükséged, amit megjelöltél, pláne nem vetjük ki rád a stratégiai tanácsadás lasszóját, mert számunkra is az a legjobb, ha az ügyfél felkészülten érkezik.

De ez az írás segíthet végig gondolni a dolgokat, és mi tényleg bármit megírunk, de az átlagnál többet foglalkozunk azzal, hogy neked tényleg jó legyen.

Mondok egy példát: egy ügyfelünk keresőoptimalizálási céllal megírt szövegek ügyében keresett meg minket, de az oldala elemzésekor rájöttünk egy hatalmas keresőoptimalizálási – programozási – problémára is, és erre is felhívtuk a figyelmét. Mi nem foglalkozunk keresőoptimalizálási átfogó szolgáltatásokkal, de a hibákat észrevesszük, és ezt jelezni is szoktuk. A problémát programozónak kellett megoldania, nekünk egyetlen fillér plusz bevételt sem hozott, de az, hogy az ügyfelünk egy óriási bajra kapott végre egy fix ötletet, és egy segítő kezet, az számunkra mindennél többet ér, mert mosolygó ügyfelet jelentett :).

Mi mit jelent pontosan?

Vegyük át újra, hogy az űrlapon megjelölhető opciók közül mi mit is jelent pontosan, így is növelve annak az esélyét, hogy egy nyelvet beszéljünk 🙂(még ha nem is olyan bonyolult ez a szövegírós nyelv)

Blogposztok – azok a cikkek, esszék, olykor humoros, máskor elgondolkodtató írások, amik többnyire 3000 leütéssel készülnek (magyar nyelven legalábbis, angol nyelven sajnos már közelíteni kell a 2000 szavas, tehát kb. 10ezer leütéses cikkeket), és az a céljuk, hogy sok-sok elégedett látogató legyen a weboldalon.

Értékesítési szövegek – Olyan oldal megírása, aminek semmi más célja nincs, mint ELADNI. Terméket, szolgáltatást, vagy akár ingyenesen letölthető anyagot (ez is eladásnak minősül, attól függetlenül, hogy a vevő nem fizet, mert nulla forintba kerül számára.) Az értékesítési oldal kb. 10000 leütésnél indul, és bármennyire is furcsa, nem maga a szövegírás a lényeges eleme, hanem a gondolati ív. Viccesen hangozhat, de komoly elmetrükköket kell ahhoz ismerni, hogy valaki jó értékesítési oldalakat tudjon írni. Továbbá az értékesítési szövegek az ügyfeleidről és az ügyfeleidnek szólnak, te gyakorlatilag nem is szerepelsz bennük-rajtuk. Az értékesítési szövegeinket marketinges végzettséggel és/vagy értékesítői tapasztalattal bíró kollégáink írják, azzal a céllal, hogy te eladj. Ezeknél a szövegeknél el kell fogadnod azt, hogy kérhetsz ugyan módosításokat, de nem fogunk olyan módosítást végrehajtani, ami a szöveg működőképességét veszélyezteti. Ha az a gondolat van a fejedben, hogy majd olyan értékesítési szöveget írunk neked, ami majd neked is TETSZIK, akkor most szeretném előre közölni, hogy a dolog nem fog működni. Nem írunk olyan értékesítési szöveget, ami neked tetszik. Csak és kizárólag olyat írunk, ami működik. Ezt kérjük nagyon komolyan venni!

PR cikkek más oldalakra – a linképítés új módja: megírjuk a cikket neked, amit mások fognak majd kitenni a saját oldalukra. Olyan, mint a sajtóközlemény, de annál sokkal jobb, mert hasznos tartalommal vannak tele, tehát nem reklámszagú öntömjénezés a fő profiljuk ezeknek a PR cikkeknek, hanem a valódi tömegvonzás.

Reklámszövegek – Adwords, Facebook, banner, nyomtatott sajtóba szóló rövid reklámok szövegezése. Ezeknél a szövegeknél óriási a hangsúly a tesztelésen, ezért több verziót is kapsz mindegyikből. (Emögé biztosan kell értékesítési szöveg – avagy landing page, érkeztetési oldal -, ahova a reklámból érkeznek az emberek…)

Keresőoptimalizálás a cél, több féle szöveg szükséges – ez abban az esetben él, ha a saját oldalad tartalmát is akarod növelni, így a látogatókat is vonzani, továbbá más oldalakra kihelyezett PR cikkekre is szükséged van, illetve rövidebb, linkajánló szövegekre is, és/vagy kulcsszó-optimalizált szövegekre.

Sok látogatót akarok – igazából senki nem akar kevés látogatót :), de a sok látogatóhoz egészen biztosan eszméletlenül jó szövegek kellenek az oldalra – blogposztok, átfogó tájékoztatók, szakmai leírások -, de nem kell elfeledni az email kommunikációt sem és a közösségi médiában is úgy kell nyomulni, mint még soha. Szóval ez legalább három oldalú dolog, de akár egy szövegből is lehet háromszoros hasznot hajtani, hiszen egy jól megírt cikket amit majd a blogodra teszel ki, ki lehet küldeni hírlevélben is – átvezetve a linkre a hírlevél olvasókat -, és a FB-ra is fel lehet tenni az első bekezdéssel, plusz a cikkre mutató linkkel, és egy jó képpel. Tehát vélhetően atomjó cikkekre lesz szükséged, hogy aztán három legyet üss egy csapásra!

Sok ügyfelet akarok – Az ügyfélszám növeléshez először a folyamatot – kommunikációs és értékesítési folyamat – kell optimalizálni, tehát tudni kell, milyen lépéseken megy végig egy kószán az oldalunkra vetődő látogató addig, hogy már többszörösen a vevőnké válik, és tudnunk kell a számokat is: 100 látogatóból hány vevő lesz végül? Ha ezek tisztázásra kerültek, akkor semmi más dolgunk nincs, mint rengeteg embert az oldaladra küldeni, minél többet, észvesztően sokat. Hadd legyen tülekedés. És mire fognak odamenni az emberek? A fantasztikus cikkekre. Ezeket fogjuk neked javasolni, ha a folyamat minden része jól működik (nem kell tökéletesnek lennie, olyan amúgy sincs!), és kiszámítható, hogy 100 látogatóból mennyi vevő lesz.
A fantasztikus cikkek mellett hírlevélre lesz majd még szükséged, csalival – amiért feliratkoznak -, és olyan levelekkel, amik olvastán nemcsak kedvelni fognak az olvasók, de egyenesen szeretni. Ez utóbbi természetesen egy hosszabb folyamat, de ezt is lépésekre tudjuk bontani – akár emailsorozat elemenként – és apránként kivitelezni. (A hírlevelek megírása többe kerül egy leütésszámra vetítve, mint a fantasztikus cikkeké. Árlistát lásd alább.)

Újságcikkek – újságíró kollégáink végtelen tenni-akarással állnak a kihívások elé.

Könyvet akarok íratni – ma már nem az a kunszt, ha azt emlegetjük egy beszélgetésben, hogy „olvastam egy könyvben, hogy…”, hanem az, hogy „ezt már megírtam a könyvemben”. Ez valódi durranás. De könyvet írni nem egyszerű, főleg, ha olyasvalamiről akarjuk, hogy szóljon, amit már 20 éve tanítunk, oktatunk, előadásokat tartunk róla. Amikor a szakember számára a szakértelme alapját képező valós tudást újra elő kell venni és könyvet kell írni róla, az kínszenvedés lehet. Ezért tudunk kiváló szakkönyveket írni, mert mi még biztosan nem unjuk. Az általunk végzett könyvírás egy hosszú időn át zajló, folyamatos egyeztetésekre alapuló tevékenység, melynek a végén szerzőként te magad leszel feltüntetve, tehát neked is részt kell venned a munkában információkkal, régebbi írásaiddal, pontos célok megtervezésével, jó néhány beszélgetéssel, és sok-sok levélváltással. De ha szakértő vagy, megkerülhetetlen, hogy saját könyved legyen!

Tanulmányok, oktatóanyagok összeállítása – Az internetben az a legvonzóbb, hogy csomó hasznos információ vált elérhetővé nagyon gyorsan, de akár ingyen is. (És most nem a jogvédett tartalmak torrentezéséről beszélek.) Itt minden itt van! Vagy mégsem? Rengeteg – túl sok! – tudás lapul meg még mindig a fejekben, anélkül, hogy valaha napvilágra kerültek volna, holott a tudás egy áramlásos folyamat. Ha valaki megtartja magának az információkat, hogyan is várhatja, hogy majd ő maga attól függetlenül rendre újakat kaphat? A tudást át kell adnunk, mert így válunk elismert szakértőivé a témának, és így tudjuk lekötelezetté tenni az Olvasóinkat. A tanulmányok és kisebb-nagyobb oktatóanyagok összeállításánál abban is segítünk, hogy konkrétan mi legyen az anyagban, és természetesen az utolsó betűig el is készítjük, pdf-be konvertáljuk. Ha szükséges, képeket is tudunk készíteni – ide kattints, ezt pipáld be, ki, Kattints az OK gombra – módon – ezek elkészítése az egyeztetés után némi plusz költségbe kerülhet, képtől és témától függően.

Hírlevelek, sales levelek – Egy automatikus hírlevélkampány felépítése nem kis munka, de ugyanakkor fix, kiszámítható bevételeket generálhat. Egy termék vagy szolgáltatás piaci bevezetése szintén nem kis feladat, de a munka oroszlánrészét el lehet végezni a szöveggel, ha már ki van találva a megfelelő stratégia. Képzeld el, hogy semmi más dolgod nincs, mint leveleket kiküldeni, meg  a bevételt számolgatni. Túl jól hangzik? Pedig igaz. Mit gondolsz, miért email marketingezik az összes marketingtanácsadó Magyarországon? Segítünk kitalálni az automata, állandó emailsorozatok elemeinek témáját, és meg is írjuk, továbbá segítünk kitalálni a piaci bevezetések, és időszakos kampányok emailsorozatát, a kampány elemeit, és meg is írjuk neked. Ezeket a leveleket a közösségi médiában is használhatod egy kis átírással, vagy akár egy az egyben átmásolva. (Saját oldalra publikálni nem javasoljuk a leveleket, mert aki később feliratkozik, az nem fogja érteni, hogy miért kap olyan levelet, amit esetleg már látott az oldalon.)

Honlap teljes újraszövegezése – Mikor van erre szükség? Akkor, ha az oldal sosem hozta az elvárt eredményeket. Ha valaha jól működött, de időközben lanyhult az érdeklődés, csökkent a látogatottság, akkor vélhetően nem kell mindent megújítani, elég lesz csak modernizálni, és sok-sok cikkel bővíteni. Ha az egész oldal újraírására van szükség, akkor lépésről-lépésre fogunk haladni, körülbelül 5-ös blokkokban, tehát egyszerre öt aloldal vagy cikk átnézésével, átírásával, míg a végére nem jutunk egy-egy modulnak, blokknak.

Néhány gyakori kérdés

„Hova tudok telefonálni, ha valami gondom vagy kérdésem van?”

Ne vedd magadra, de mi nem telefonálunk. Minden folyamatunk email kommunikációra, és online jelenlétre van kidolgozva, az egész írócsapat egy nagy, zárt online rendszerben dolgozik, kiiktatva a munkából a „jaj, nem emlékeztem, hogy mi hangzott el” lehetőségét. A szó elszáll, az írás megmarad. Így bármilyen nehézkesnek, vagy hosszadalmasnak tűnik számodra, muszáj írásban – tehát emailben – kommunikálnunk, mert így egyrészt mindennek nyoma marad, másrészt senki nincs sem helyhez, sem időhöz kötve. A csapatunkban vannak, akik éjjel szeretnek dolgozni, és sokan vannak, akik külföldön élnek. Ha a munkafolyamataink bármelyik része is a telefonálásra, meg az élő beszédre alapulna, az örökös gátja lenne a folyamatos fejlődésnek, de még a folyamatos munkának is. Így mi csak írunk. Amit nem lehet leírni, az nem létezik.

„Hány cikket szoktak rendelni mások?”

Általában 5-10 cikkel szoktunk egyszerre dolgozni egy megrendelőnél, de volt már 180 cikkes megrendelésünk is egyben. 5-tel akkor, ha az a vevőnek egész hónapra elég, vagy egy kulcsszóra szeretne előrébb kerülni a Google találati listáján, és 10-zel akkor, ha vérmesebb céljai vannak, például a látogatottság megduplázása az oldalon – a 180-as kategóriába a piacvezetők vágnak bele, mert ők tudják, mik hozzák meg az igazi eredményeket. De akár egy cikket is kérhetsz, meg akár százat is! Valamiért az 5 és a 10 lett a leggyakrabban használt szám, de mi minden számot szeretünk!

„Ha még további szövegeket szeretnék, újra azon az űrlapon kell megrendelnem, ahonnan idekerültem?”
Igen, nyugodtan add le ott a folytatólagos megrendeléseidet! Szövegírás>>

És akkor most?

Most, hogy mindezeket szépen végigvettük, nincs más dolgod, mint várni a levelünkre, amit hamarosan megküldünk neked a megadott email címedre!

Ha olvasgatnál még tartalomstratégiáról, akkor ezt nézd meg>>

Szeretettel,

Vidi Rita