Szövegírás szolgáltatás ügynökségek számára

Nagyon sok marketing ügynökséggel és ügynökkel dolgozunk együtt a szövegírás szolgáltatásunk kapcsán. Nálunk alap, hogy az író nincs közvetlen kapcsolatban az ügyféllel, akinek a szöveget írja, de amikor ügynökségekkel dolgozunk, akkor még a koordinátorunk sincs közvetlen kapcsolatban az ügyféllel, akinek a szöveget ténylegesen írjuk.

Azt gondolom, hogy ez a legmagasabb szintje a szövegírás kreativitásának, amikor duplán közvetett információk és instrukciók alapján meg tudjuk írni azt a szöveget, ami egy számunkra igazából sokszor teljes homályba vesző cég számára eredményeket produkál, hasznot hoz.

A marketing ügynökségekkel való munkakapcsolatunk az idők során mindig olyanná alakul, hogy már fél szavakból is megértjük egymást, de nem mindenkivel indul így ez a kapcsolat.

Hogy a közös és folytatólagos munka gyorsan hatékony és gyorsan termőre forduló legyen, ezért felvázolok néhány információ-minimumot, amire biztosan szükségünk lesz a munka megkezdéséhez.

Szövegírás szolgáltatás ügynökségek számára

Az alábbiakban nemcsak praktikus, de gondolkodásmód-beli kritériumokra is kitértem:

1.) Szükségünk lesz a brief-re minden feladatnál. Minden, a RitArt minőségi munkavégzéséhez szükséges információt tartalmaznia kell a kampányról vagy az egyedi tartalom üzleti céljáról, megjelenési formájáról, stb. PR cikkeknél a megjelentető platform megjelölésére is szükség lehet.

2.) Nincs szükségünk üzleti adatokra, és bizalmas információkra.

3.) Szükségünk van kulcsszó listákra, akkor is, ha a tartalom nem szolgál SEO célokat. Ez esetben hívószavakként gondolj ezekre a kifejezésekre!

4.) Külön térj ki a nyelvezetre, megszólításra, tegezésre-magázásra, ha szükséges, akkor külön a célközönség pszichográfiai jellemzőire is kikanyarodva.

5.) Pontos leütésszámokat is kérünk! Biztosan külön egyeztetés kell majd még, ha azt jelzed, hogy 1000-2000 szóra van szükség. Ezek között 10000 leütésnyi különbség van, tehát egyrészt ne szavakban számolj, hanem leütésekben, és azt add meg, másrészt ne intervallumokba, hanem fix számokban gondolkodj!

6.) Az ügyfeledet mindig beszéld rá arra, hogy ne 1000 leütéses cikkeket akarjon, mert 1000 leütés lassan már egy Instagram poszthoz is kevés lesz. A cikk indul valahonnan, áthalad valamin és megérkezik valahová. Az 1000 leütés az az indulás… És hol a többi része? Nem véletlenül tartalmaz 3000 leütést az összes cikk javaslatunk. Lehet rövidebb a szöveg, de az átgondoltan és céltudatosan legyen rövidebb, ne pedig költségmegfontolások alapján!

7.) Ha sokallod az árainkat, emelj árat az ügyfeleid felé! Még mi is olcsónak számítunk, ha te a mi áraink alatt dolgozol, akkor valamit elszámoltál… Nem válaszolunk olyan megkereséseke, amik alkuval kezdődnek. Te is szereted, ha a te ügyfeleid alkuval indítanak? Tényleg?

8.) Az olyan megkeresésekre sem válaszolunk, hogy „Szövegírót keresünk állandó megbízásra…” Mi csapat vagyunk. Nem delegálunk egyetlen írót sem egy fix ügyfélhez, pláne nem úgy, hogy még én, a tulajdonos sem mindig tudom, hogy ki az ügyfél. Keress szövegírót máshol, ha állandó szövegírót szeretnél!

9.) Az időintervallumot és a határidőket nem a te ügynökséged és nem is az ügyfeled határozza meg alapvetően. Nálunk Kanban rendszer működik: szigorúan érkezési sorrendben töltődnek be a feladatok, és ebben a sorrendben készülnek is el. Nincs válogatás, kivételezés – kivéve a feláras sürgős munkák esetén, azokat előre vesszük, és extra erőforrásokat mozgósítunk, de annak külön díja is van. Lehetséges, hogy ma egyeztetünk, de a munkát csak jövő hét elején tudjuk elkezdeni, vagy épp jövő hét végén. Ezt minden esetben meg fogjuk mondani, hetekkel előre lehet időzítést kérni természetesen, de a sor elejére ugrani csak felárral lehet.

10.) A veled való egyeztetés és a munka megkezdése után egy hét a vállalási határidőnk. Minden ügyfelednél kalkuláld bele, hogy mire ő kitalálja, veled leegyezteti, stb-stb, addigra hetek telhetnek el. Ha ráérnek az eredmények, akkor persze ilyesmivel nem kell foglalkoznod, de tapasztalatunk szerint a proaktivitás az egy előnyös hozzáállás mindenki számára. 😊

11.) A későbbiek folyamán, mikor már egyrészt mi is összeszoktunk veled, másrészt többedik alkalommal dolgozunk ugyanazon ügyfelednek, természetesen tudunk kevésbé kötöttek is lenni, hiszen, ha közvetve nem is, de már ismerjük az ügyfeledet, akkor nekünk sem lesz már annyi kérdésünk.

A legtöbb idő azzal szokott elmenni, hogy fél az ügynökség fél sornyi igénnyel keres meg, mi kérdezünk, nagy nehezen megérkezik a válasz, de csak tőszavakban, aztán megint kérdezünk, megint napokig nem jön a válasz, satöbbi-satöbbi.

Van ügynökség, amelyik három mondatban pontosan megfogalmazza az ügyfél igényét és kérdezni sem kell. Kérlek, gondold át, hogy pontosan mit akar az ügyfeled, mi a célja a szöveggel, milyen terjedelmet kér, hol fog megjelenni, és máris óriáslépteket tettünk meg előre – és csak ezek után keress meg bennünket.

Tipikus ügynökségi kérdések, talán neked is ezek forognak a fejedben:

„Vállaljátok kulcsszavak kutatását is?”

Természetesen! Többféle SEO eszközzel szkenneljük a kulcsszavakat, azt használjuk az ügyfeleknél is, amit saját magunk számára is szoktunk. Ennek nincs külön díja.

„Elég, ha megadom a cikk címét, meg hogy milyen kulcsszavak legyenek benne?”

Ha valóban cikkre van szükség, akkor igazából igen, elég lehet, a terjedelmet egyeztesd még az ügyfeleddel, és cikk esetében a 3000 leütést villantsd meg neki!

„Csak kulcsszavak vannak, minden mást rátok bíznánk! Tudjátok vállalni?”

Igen, ilyenkor kiötleteljük a témát és megküldjük előzetes egyeztetésre, de a későbbiek folyamán, többedszeri alkalommal erről már le szoktunk szokni és az ügyfelek sem igénylik, mert tudják, azt fogják kapni, amit elvárnak.

„Mi lesz, ha elégedetlen lesz az ügyfél?”

Addig igazítjuk a szöveget, amíg jó nem lesz, amíg megfelelő nem lesz számára. Létezik olyan ügyfél, akiről így derül ki, hogy soha semmivel nem tud elégedett lenni, mert mindenben önmagát keresi, de mi az ő egóját nem tudjuk beletenni a szövegbe – még azokét sem, akiket személyesen ismerünk, sőt, nem is akarjuk senki egóját belepasszírozni a szövegbe. A szöveget az ügyfeleid ügyfelei – vagyis az ő oldalát olvasók – számára írjuk, hogy ők értsék, hogy miben is tud nekik segíteni az ügyfeled. Van, aki magáról szeret olvasgatni, hát azzal nem tudunk szolgálni, az ilyesmit mindenkinek magának kell megírnia – javaslat: vezessen személyes blogot és próbálja ki, hogy azzal mire megy üzletileg, jelzem előre, hogy nem fog sokra jutni…

Ügynökségen keresztül még nem volt arra példa, hogy bárkinek vissza kellett volna fizetni a kifizetett díjat, de akár erre is sor kerülhet legvégsőként – ez esetben a szöveg felhasználási joga a miénk marad, és mi fel is használjuk. Természetesen az ilyen ügyfélnek többé nem írunk semmit. Más ügyfeleidnek igen.

Még egy adalék: ügynökségen keresztüli munkáknál sokkal nagyobb az esélye – jóformán dupla az esélye -, hogy félresiklik valahol a kommunikáció, és nem sikerül jól egyeztetni a szöveg-igényt az elején, és mi mást írunk, mint akarták volna. De ilyenkor az szokott előfordulni, hogy köszönik, ezt a szöveget is felhasználják, és akkor pontosítják az eredeti igényt, és akkor már tökéletesen képben leszünk mi is, meg az eredmény is a kívántaknak megfelelő lesz. Tehát ebből nem szokott gond lenni, de én mindenképp azt javaslom, hogy kommunikálj írásban az ügyfeleiddel, tegyél fel nekik kérdéseket, amikre tételesen válaszolniuk kell, és akkor semmi gond vagy félreértés nem lesz.

„Hogyan tudom tovább számlázni a szövegírás szolgáltatásotokat?”

Szerintem sehogy. Ne azt számlázd, hanem a saját hozzáadott értékkel növelt szövegírás munkát. Az, hogy mi dolgozunk be neked, az az ügyfeled számára lényegtelen igazából a számlát tekintve. De természetesen a könyvelőd ebben a legkompetensebb.

Van olyan ügynökségi együttműködésünk, ahol mi közvetlenül a végső ügyfélnek számlázunk és ő nekünk fizet. Ez is járható út, ha számodra ez a szimpatikusabb.

„Másokkal nem így csináltuk együtt.”

Jó, de ők a mások, mi meg a mi vagyunk 😊.

Ha most más minden tiszta, ugyanott tudsz jelentkezni az első munkára, ahol mások is: RitArt Szövegírás Szolgáltatás>>

Vidi Rita