33 címsor minta – amik 2021-ben is jól fognak teljesíteni

Címsor minta

Már a címnél és az első szavaknál eldől minden: vagy érdekli az embereket amit közölsz, vagy magasról tojnak rá. Ez ennyire sarkosan egyszerű.

Vajon mi érdekelheti annyira az embereket, hogy vegyék maguknak a fáradságot és rákattintsanak a linkre, ami a weboldaladra visz? És vajon utána, miután átjutottak az oldalakra, mi érdekli őket annyira, aminek a hatására nemcsak a címet olvassák el, hanem tovább is haladnak az olvasással és az információ befogadásával? Mi érdekli őket annyira újságolvasás közben, hogy az ott megjelent hirdetésedre oda figyeljenek végre?

Klasszikus aranyszabály, hogy mindenkit érdekel az, ami vagy róla szól, vagy olyasmiről, ami konkrétan ott van a fejében (akkor is, ha ő egyébként azt nem is akarja).

A mai napon – avagy idén – például elsöprő mértékben érdekli a társadalmat a koronavírus. Ez átmeneti érdeklődés, ami most csúcsosodik az internetes keresésekben, és persze lesz még ebből pár hónap, mire lecseng a dolog, és aközben minden embernél más-más ütemben, de visszakúsznak a gondolatokba a saját, tényleges problémák, saját egyéni érdeklődésre alapuló információ-keresések.

Értelmes embereknél persze a saját gondolatok előrébb sorolódnak fontosságban a híreknél, de az ember nem teljesen 100%-os a nap 24 órájában, pláne nem az interneten. (És akkor még nagyon eufemisztikusan fogalmaztam :)).

Örök kérdés az, hogy hogyan tudjuk felkelteni az emberek figyelmét arra, amivel mi foglalkozunk, és örök kérdés az is, hogy a figyelemfelkeltő gondolaton túl mégis hogyan kellene fogalmazni ahhoz, hogy tényleg valamilyen cselekvés irányába tudjuk elvinni a cikkünkkel/reklámunkkal találkozókat.

Több féle lehetőségünk is van, most mutatok 33 mintát, hogy milyen címek/reklámcímsorok/értékesítési szöveg címsorok teljesítenek mostanság nagyon jól.

A mintákhoz némi magyarázatot is mellékelek.

Lássuk a majd 2021-ben is jól teljesítő címeket, mind a 33-at!

  1. Ez a 10 sminkelési hiba, ami tönkreteheti a bőrödet – A hibák elkövetésétől mindenki retteg titkon. Bármivel is foglalkozol, ha kíméletlenül rámutatsz a hibákra, az érdekelni fogja a potenciális ügyfeleidet. Természetesen a hibák elkerüléséről is szót kell ejtened az ilyen megközelítésű cikkekben, ha pedig reklámozásra, értékesítésre használod, akkor meg pofon egyszerű a dolgod: a szolgáltatásod/terméked lesz a megnyugtató megoldás. természetesen az elkerülésükről, megoldásukról is kell írni pár sort. A cikk felsorolásszerű legyen (mint pl. ez az anyag)! A számosságnál természetesen nem kell ragaszkodni a 10-es számhoz, lehet ez akár 3 is, lehet 7 is, sőt, olyat is formulás is használhatsz, hogy „10+1 hiba”. Még azt is el lehet sütni, hogy a szakterületed 30-40 elkövethető hibáját 8-10 különböző cikkben közlöd. Így 8-10-szer több esélyed van arra, hogy felkeltsd az emberek figyelmét, vagy hogy eladj nekik.
  2. 16 elképesztő trükk a sminkelésben – Ha már a számoknál tartottunk, azok mind az elrettentéssel operáló, mind a szívet melengető, biztató és proaktív tartalmaknál jól működnek. Miért érdeklik az embereket a számok? Azért, mert a végtelen szabadságban a számok kapaszkodókat nyújtanak, irányt mutatnak, olyan mögöttes üzeneteket hordoznak, mint például: „ennyit még te is képes vagy megjegyezni”, vagy hogy „nézd, ilyen közel van az alagút végén a fény”. Ha nagy a szám, akkor az a mögöttes üzenet van a szám mögött, hogy „azta, mennyi eszközöd lesz, ezt figyeld!”, ha pedig kicsi a szám – pl. 3 – akkor pedig az az üzenet, hogy „ez könnyű, neked is menni fog!”
    Természetesen fontos a jelző is, ami esetünkben az „elképesztő”. Ne félj provokatív jelzőket használni, mert csakis azt érheted el velük, hogy a nap végén gazdagabb leszel.
  3. Ez a nő gyereket várt, de még nem sejtette, hogy teljesen megváltozik az élete az orvosi vizsgálat után – egy hétköznapi esemény váratlan fordulatot vesz – és ez bárkivel előfordulhat, az Olvasóinkkal is – és ezt megírhatjuk sztoriba ágyazva. A szövegírásban és a kommunikációban a művészet kategóriába esik az, hogy mutatsz egyetlen konkrét példát, és azt tízezrek tudják magukra vonatkoztatni. Az élet tálcán kínálja ezeket a sztorikat a vállalkozásodban is, mert akár neked, akár az ügyfeleidnek lehetnek olyan esetei, amiket kicsit deperszonalizálva aztán később a széles közönség számára is elmesélhetsz.
  4. Hogyan készítsünk isteni finom brassói aprópecsenyét? – Az egyik leghasznosabb varázsszó az emberek figyelmének felkeltésében a HOGYAN kérdőszó? (Nemcsak a magyar nyelvben, hanem minden nyelvben a saját ezen szavuk varázslatos erővel bír.) A titok nyitja az, hogy a hogyan szó automatikusan beindítja az agyat, ami állandóan válaszokat keres és sémákat igyekszik felfedezni. Az is egy séma az agy számára, hogy a „hogyan”szó egy kérdést vezet fel, amire, mint egy találós kérdésre, az agyunk mindenképp válaszolni akar, mert az is egy fontos állandó séma számára, hogy teszteli, vajon milyen állapotban vannak a kognitív funkciói. Hogyan szabaduljunk meg a hiteleinktől? Hogyan legyünk jó feleség? Hogyan rendezzük át a szobát? Hogyan? Hogyan? Hogyan? Bármi is van utána, a hogyan szó megágyaz a figyelemnek.
  5. Először nevettek, mikor meglátták mibe vágtam bele, de aztán arcukra fagyott a mosoly, mikor meglátták a bankszámlám egyenlegét – Ahogy volt már róla szó, sokszor előfordulhat az az üzleti életben is – ahogy a magánéletben –, hogy egy-egy húzásunkon kacagnak a konkurensek, aztán maguk sem értik, hogyan győzzük le őket a versenyben. Ilyen szituja mindenkinek van az életben:
    – Először nevettek, mikor megtudták, hogy le akarok szokni a dohányzásról, de aztán már elégedetten bólogattak, mikor megmutattam a leleteimet.
    – Először kacagtak, mikor közöltem, hogy diétázom, de aztán tömött sorokban vártak a receptemre, mikor leadtam 35 kilót.
    Bármivel is foglalkozol, vannak ilyen sztorik a mélyben, mindenki életében. Csak meg kell villantani, és máris értik a mögöttes mondanivalót: a gúnyolódók sokan vannak, de nem kell velük foglalkozni, és csodálatos elégtétel lesz, mikor mindenki számára kiderül, hogy neked volt igazad!
  6. A statisztikusok 99%-a nem hisz a saját statisztikáinak (sem) – operálj meglepő tényekkel (maximum egy számot mutatva a címben), és extra figyelemre tehetsz szert.
  7. 100 látogatóból 98 kattintott erre – külön figyelem felhívása a sokakat érdeklő aktuális témákra, ha esetleg már lanyhulna a figyelem. Az „egymilliárd légy nem tévedhet” pszichológiai elv erősítése az Olvasókban.
  8. 5 ötlet, amivel könnyebbé teszed a mindennapi internetezést, próbáld ki azonnal! – Az ötletek, amik segítenek a napi rutinban, tehát nem a rendkívüli helyzetek megoldására szolgálnak, azonnali és közben tartós figyelmet generálhatnak. Fontos, hogy bár itt is van szám, de a lényeg a mindennapi szóra koncentrálódik, illetve magára az internetezésre, amiről ugyebár már köztudott, hogy gyakorlatilag 80%-os az elterjedtsége még Magyarországon is.
  9. A rendszergazdák titkos trükkje, amit mostantól te is bevethetsz – kevéssé ismert, de egyszerű haladó trükk, amit a kezdők is bevethetnek. A titkos infók mindenkit vonzanak. Lehet még operálni az egyszerű, a zseniális, a hasznos jelzőkkel is a titkos mellett.
  10. Kövesd el ezeket a hibákat a számítógépeden, és az ellenségeid röhögni fognak a markukba! – Például 5 tipikus, és súlyos hiba, ami még akár ciki is lehet, és amitől mindenkinek óvakodnia kellene. A provokatív megszólítás nem véletlen: egyre többször figyelembe kell venned azt, hogy az emberek fejében falak épülnek, hogy megvédjék a saját elméjüket az információs túlterheltségtől. Ha kiépülnek ezek a falak, akkor nagyon nehéz rajtuk áthatolni – nemcsak neked, mindenkinek, aki tartalmat akar közvetíteni számukra –, és ekkor már ilyen provokációkhoz kell folyamodni. Ha úgy érzed, hogy a szuperjó címeid nem érnek el hatást, akkor kezdd el mindenképp bevetni azokat, amik ijesztőek! Általánosságban 9/1 arányban érdemes a pozitív üzenetek mellé a kissé negatívabb felhangokat is megvillantani.
  11. 33 kép arról, hogyan nem kellene főzni – Főleg a neten használatos tartalom lehet ez, ami vicces képek gyűjteménye olyan emberekről és műveikről, akik irtó bénán oldanak meg dolgokat (pl. főzést, autószerelést, lakberendezést, kutyakozmetikázást, sminkelést, bármit) – ezek iszonyú mennyiségű látogatót tudnak hozni. Az ilyen populáris tartalmakból nagyon ügyesen, de mindenképp át kell vezetni a látogatókat feliratkozásra és/vagy egyéb, előremutató tartalmak fogyasztására is. Ha ez beválik, akkor érdemes havonta egyszer ilyen tartalmakat publikálni. Nem kell mindig olyan véresen komolyan venni magunkat, havonta egyszer egy kis szórakozás és röhögés is bele kell, hogy férjen az üzletbe!
  12. 5 videó, amitől megjön a kedved a bármihez – kibírod kacagás nélkül? – (bármihez=ahhoz persze, amivel te foglalkozol). Keress olyan videókat, amik kacagtatóan kapcsolódnak a te témádhoz, és csinálj belőlük egy gyűjteményt, és tereld rá az embereket a közösségi médiából.
  13. Titkos háttérhatalmak azt akarnák, hogy ezt elhallgassuk előled, de mi most vállaljuk a kockázatot – Lehet választani: vagy tényleg háttérhatalmak, meg nagy szervezetek céljairól írsz, vagy lerántod a leplet a háttérhatalmi elméletekről, és rámutatsz, hogy nincsenek ilyenek – természetesen szigorúan a témádnál maradva. Az ilyen címekkel rögtön hőssé neveznek ki az emberek, a hősöket márpedig tisztelik.
  14. Tessék, egyfolytában erről beszélek… Ezt mindenkinek látnia kell! – Például a tartalom lehet egy TED videó a témádhoz kapcsolódva – a videó tartalmát röviden összefoglalhatod írásban, és leírhatod azt is, miért tartottad fontosnak megosztani. Nem kell mindig azon görcsölni, hogy te magad állítsd elő a tartalmat, az is tökéletes lehet, ha valaki mást állítasz az emberek elé és megmutatod, hogy „Nézd, ő ugyanazt mondja, amit én is mondok.” Ez olyan hatással bír egyébként, mintha a videóban szereplő gyakorlatilag azért mondaná a mondókáját, hogy téged alátámasszon, és ezzel azt éred el, mintha dicsérnének :).
  15. Videó: így csináld a bármit– (bármi=ami a te szakterületed fontos alapvetése) – rövid videó praktikus dolgokról: ide kattints, így fogd, így tedd oda, így tartsd az ujjaidat, stb. Nagyon-nagyon hálásak érte az emberek, és nem elhanyagolható tény, hogy a Youtube-on lassan annyi keresést futtatnak az emberek, mint magán a Google-ön. (Továbbá sok keresésnél az első helyre a Google a videókat teszi be.)
  16. Egyetlen apró titok, ha tökéletes húslevest akarsz készíteni – az apró titok lehet átfogó információ, lehet valami mesterfogás, vagy egy olyan eszköz, amit kevesen használnak, de többeknek kellene, hiszen könnyen hozzáférhető.
  17. Mikor Éva meglátta ezt az üzenetet a kijelzőn, majdnem orvos után kiáltott – Egyetlen konkrét – akár kitalált – személyről szóló, sztoriba ágyazott intelem, valamilyen nagy veszedelem elkerüléséről. Ha sikerül egyetlen emberbe sűríteni mindazt, amiről általánosságban véve egyébként mindenki tud, akkor azt éred el, amit a Fidesz a Soros név említésével. (Azt is csak azért használják, hogy arca legyen a gonosznak, és ne kelljen 8 napig magyarázni mindig mindent.)
  18. A csokitorta 50 árnyalata – Az emberek agyába beégett szófordulatok erőteljes hatásának kihasználására vannak ezek a címek, amik könyvekre, filmekre utalnak, a cikkben pedig ennél konkrétan 50, pontba szedett, maximum címszavakban tárgyalt intelem, tipp, trükk szerepeljen. (Tipp: keress olyan film és könyvcímeket, amiket mindenki ismer, és nem egy szóból állnak. Pl. Trónok harca, A Jedi visszatér, A 7 mesterlövész, Gyűrűk ura stb. Nem jó cím pl.: Mátrix – mert ezt nem tudod átültetni a saját témádra :)).
  19. Honnan tudom, hány kalória van a narancsban? – Mindnyájan kapunk olyan kérdéseket ügyfelektől és olvasóktól, amikre mi álmunkból felébresztve is nyomjuk a választ, de a többség számára ezek még mindig homályos foltok. Használd címként pontosan azt a mondatot, amit ők használnak! Mivel amit egy ember gondol, azt egyébként sokan gondolják.
  20. Kérdezz-felelek a számítógépekről – az idők során összegyűlt sok-sok kérdés frappáns megválaszolása, ha már létezik a válaszról külön cikk, akkor a cikk linkelése, a cikk tartalmának rövid összefoglalása mellett egy csodálatos megoldás.
  21. Orbán Viktor is ezt használja a számítógépén – Avagy híres ember nevének felhasználása figyelem terelésre. Ha például egy bulvár cikkből kinyersz olyan infót, ami számodra releváns, akkor írj róla nyugodtan, hivatkozz a bulvár cikkre egy linkkel – habitustól függ, hogy ki milyen hírességet szeret idézni…
  22. Hogyan irtsuk ki végleg a vírusokat? – Végleges megoldás nagy problémákra – ez hosszú cikk is lehet, vagy akár összetett szolgáltatás is, hiszen ahhoz, hogy problémákat végleg megoldjunk, átfogó szemléletre van szükség. Kezdheted az alapoktól, a közepén tárgyald konkrétan, hogy mit és hogyan kell csinálni, a végén pedig vezesd el az olvasót vagy az összegzésre, vagy a konkrét árajánlat kérésre.
  23. A legújabb ….. őrület, bennünket is elkapott a láz, mutatjuk, mit találtunk ki neked – pl. Pokémonvadászat – kösd össze a témáddal, pl. ha fonalakat árulsz, akkor adj a cikkben pokémonfigura kötésmintákat – hype témákat hírportálokról szerezhetsz. Foci, olimpia, pokémon, kánikula, hidegfront, brexit, amerikai elnökválasztás, Covid, SZFE, tüntetések, stb.
  24. Megváltjuk a világot a konyhában – Hogyan képzeled el az ideális világot a szakterületeden? Írd meg részletesen, hiszen még az is lehet, hogy igazad lesz, sőt, mivel a kimondott/leírt szónak ereje van, ezért ezzel tényleg nő az esélye, hogy igazad lesz!
  25. Szeretnéd, ha a telefonod végre gyorsabb lenne? – Szeretnéd, ha végre elérnéd az áhított célod? Szeretnéd, ha végre élveznéd a szexet? Szeretnéd, ha végre te lennél a piacvezető? Hát akkor hajrá! Szemfelnyitó, lépésről-lépésre cikkek, vagy konkrét megoldásokat nyújtó termékek/szolgáltatások reklámszövegének címsorai ezek.
  26. 25 tipp azoktól, akik ott kezdték, ahol te, és most milliomosok belőle – Az iparág legsikeresebb vállalkozásai, akik ugyanúgy otthon és hobbi szinten kezdték, és az ő legfontosabb üzenetük, gondolatuk a sikerükről. (Forrásként, ötletekért használd a Forbes és a Business Insider oldalát.) Itt érdemes nagy számokat használni – semmiképp nem 10 alattit! –, hogy érződjön, hogy brutális tartalomról van/lesz szó.
  27. Nem értek egyet XY-nal, meg is mondom, miért… – Ha valaki írt a témáddal kapcsolatban valamiről, és megfogalmazott egy sarkalatos véleményt, akkor – feltéve, ha ellenkező módon gondolkodsz – írd meg az ellenkező nézőpontot, és fejtsd ki, hogy miért gondolod azt, amit. Az illetőt ne gyalázd még véletlenül sem, emeld ki, hogy neked ez a VÉLEMÉNYED, és linkeld be az eredeti cikket is, mert ez a tiszteletadás jele is, nemcsak az illető felé, hanem az olvasók felé is, hiszen ők nem biztos, hogy hallottak az eredeti posztról. Senkit ne nevezz hazugnak, mert ha igazad is lenne, te fizethetnél kártérítést. Természetesen ez a megoldás csak bátraknak való :).
  28. Mit kérdeznél Kürti Sándortól? – Tedd fel a kérdést az Olvasóidnak egy külön cikkben, hogy mit kérdeznének meg mondjuk olyan nagyágyútól, aki nem a te iparágad nagyágyúja, de a szakmája csúcsán van, és kapcsolódik a te témádhoz is (Kürti Sándor a Kürt Zrt. tulajdonosa, aki az adatvisszamentés révén kapcsolódik pl. IT témákhoz, amivel korábban foglalkoztam én is.)
  29. Melyiket válasszam? Vaj vagy margarin? Válasz a cikkben! – minden iparág legalább két pólusú, (Coca-cola vs Pepsi), és a végfelhasználók általában két táborra oszlanak. Az ilyen cikkben nem az árokásást kell erőltetni, hanem inkább közelebb kell hozni a két pólus rajongóit, kiemelve, hogy bármelyiket is választják, az jó választás. (Merthogy az a rossz választás, ha nem választanak.)
  30. TOP 3 legjobb receptünk a héten– Legjobban sikerült, legnagyobb elérést produkáló tartalmainknak plusz erőt lehet szolgáltatni még, ha összefoglaljuk őket időről-időre, és újra embereket próbálunk rájuk terelni. Nem kötelező minden héten ezt csinálni, lehet havonta is, de ha csak néha sikerül, akkor lehet olyan a cím, hogy: Az elmúlt hetek legjobb receptjei.
  31. Ezt imádtátok eddig a leginkább – vajon mi lesz a jövő? – Akár cikkről, akár reklámszövegről van szó, nagyon fontos azt az érzetet kelteni, hogy kisebb-nagyobb közösség épült körülötted még akkor is, ha annak nincs százezerszám rajongója a FB-on. (A legsikeresebb vállalkozások egyébként nincsenek a FB-on, nincs rá szükségük.) Az olvasókról és potenciális ügyfelekről érdemes többes számban beszélni, mint ahogy egyébként a cégedről is, ha többedmagaddal dolgozol.
  32. Nagyanyáink elfeledett trükkje: mamám mindig így csinálta, szerencsére megvolt a recept – Konkrét sztorikat is lehet címekbe és címsorokba rejteni, persze a csattanót nem kell beleírni. Kicsit bugyutának tűnhet ez a megfogalmazás, de az emberek többsége nem tagja a Magyar Tudományos Akadémiának, tehát nyugodtan lehet úgy fogalmazni, mintha éppen kommentet írnál valahova.
  33. Mi a francia nők titka? – Mi a több milliárdos bevétellel bíró cégek titka? Mi Orbán Viktor titka? Mi a szomszéd titka? Bármilyen titokról is van szó, bármilyen kicsi vagy nagy népcsoportra vonatkoztatva, az érdeklődést fog generálni, mert a titkokra mindenki kíváncsi. A titok témát lehet úgy is használni, hogy nem emberek titkairól beszélünk, hanem jelenségekről. Mi a vérhold titka? Mi az igazán ütős hógolyó titka? Mi a tiszta WC titka? Ha semmi nem jut eszedbe, gondolj a titkokra! Működni fognak!

Jó munkát!
Rita

 

Posted on: 2020-10-08, by :