Milyen napokon érdemes publikálni? És hetente hányszor?
Most már végigvettük, milyen az az 5 lépéses email kampány, kikalkuláltuk, hogy mikorra érdemes időzíteni az email kampányt, és milyen hosszúságú kampányokat javasolt betervezni, de most akkor jöjjön mindennek az előzménye: a mikor publikáljunk a weboldalon? És hányszor?
Nemrég volt már arról is szó, hogy egyáltalán kell-e nap mint nap publikálnunk, és kiderült, hogy bizony vannak olyan vállalkozások és weboldalak, amiknek nem kell belefeszülniük ebbe a „márpedig minden nap tegyünk ki valami újat” megoldásba, mert működik a biznisz anélkül is.
Most azokhoz szólok, akiknek viszont igen is szükségük van rendszeres publikációkra, rendszeres tartalomfrissítésre, mert olyanok a céljaik, olyan a piacuk, olyan a közönségük, és úgy egyébként ez illeszkedik a stratégiájukba.
Mikor publikáljunk?
Már majdnem megint kérdéseket kezdtem volna felírni, amiket magadban meg kellett volna válaszolnod, de inkább hagyjuk most a kérdéseket, és koncentráljunk arra, hogy nagyot akarsz gurítani.
Mi kell ehhez? Eszméletlen mennyiségű és magas minőségű tartalom. Nem ám összetákolt, összeollózott, máshol nyilván jól teljesítő populáris, „Ettől eldobod az agyad” cikkek, hanem értelmes mondanivaló, amin el lehet gondolkodni, olvasás után is nyomot hagy az olvasóban, tanít, és olykor persze szórakoztat. Vagy ezek mindegyike egyszerre teljesül.
Elég lesz ehhez havonta egy cikk?
Nem lesz elég.
Heti egy cikk?
Nem lesz elég. Szinten tartáshoz elég, de nagyot gurításhoz jobban meg kell lendíteni a tekegolyót.
Napi egy cikk?
Lehet, hogy elég lesz!
Na jó, kegyes leszek hozzád: naponta egy cikk elég lesz. Ha nagyon szorgalmas vagy, akkor szombat-vasárnap is írsz, ha kicsit feszítettebb a tempó, akkor „csak” hét közben.
Tehát, ha valóban nyomot akarsz hagyni a világban, és közben ennek gyümölcsét le is akarod szüretelni, akkor tegyél ki minden nap egy új cikket. Egyelőre.
Mit fog ez eredményezni?
Gyakorlatilag azonnali látogatószám növekedést, hiszen ezeket a cikkeket kiküldöd hírlevélben is – ugye ezt nem kell magyaráznom, hogy ez az alap? – megosztod a rajongói oldalon, de akár még a saját FB profilodban is, és gyönyörködsz a látogatók számának növekedésén.
Továbbá eredménye lesz még az is, amit azonnal nem látsz, csak pár hét múlva – az első eredmények kb. 3 hét múlva – kezdenek megjelenni, hogy olyan látogatók is elkezdenek az oldalra kerülni, akiknek se hírlevelet nem küldtél ki, se a közösségi médiában nem érted még el őket, más néven: a keresőből jönnek.
Mit kezdjünk a plusz és új látogatókkal?
Mit érünk olyan tartalommal, ami csak úgy van, és kielégíti az olvasók tudásvágyát, kíváncsiságát, megoldja a problémájukat? Nyilván nagyon fognak bennünket szeretni, már ha emlékeznek a nevünkre, meg az oldalunkra…
Minden tartalomnak, amit felteszel az oldaladra, kell, hogy legyen egy mögöttes célja is, az olvasók igényeinek kielégítésén túl.
Mi lehet ilyen mögöttes cél?
- Az, hogy megismerjenek bennünket, mit a téma szakértőit.
- Az, hogy feliratkozzanak a „hírlevelünkre”, blogértesítőnkre.
- Az, hogy vásároljanak, vagy rendeljenek valamit.
- Az, hogy elkötelezett híveink legyenek és visszajárjanak (lásd cikksorozatok).
- Az, hogy a keresőmotorok is imádják az oldaladat, mind egyre több látogatót küldve oda.
A lényeg, hogy soha ne csak azért publikálj, mert aznap kell, hanem mindig vezesd a cikkből az embereket át a feliratkozáshoz, a rendeléshez, újabb cikkekre, és ugyanezt hadd tegye meg a Google is az oldalon.
Miért kell ennyire tudatosnak lenned?
Mert a tudatosság mindig jobb, mint a tudatlanság. Nem tudom, kell-e ezt tovább magyaráznom :).
Összefoglalva: írj naponta, legalább hétköznapokon, ha nagyok és feszítettek a céljaid. Majd lelassíthatsz, ha már a nyugdíjas éveidre akarsz berendezkedni. Ha túl nagy feladat ez neked, akkor mi szívesen megírjuk helyetted, sőt, segítünk kitalálni azt is, hogy miről szóljanak a cikkek
Szövegírás szolgáltatás cikkekre, leírásokra, SEO szövegekre>>
Posted on: 2018-10-13, by : Vidi Rita