Jaj, annyi féle szövegre van szükségem! Melyikkel kezdjem?
Ügyfeleink tipikus problémája szokott az lenni, hogy tudván azt, hogy milyen sok szövegre is lenne hirtelenjében szükségük, fogalmuk sincs, melyikkel kezdjék.
– Kezdjenek el gyorsan blogolni?
– Nyomuljanak a FB-on egész nap, hogy ott növekedjen a tábor?
– Csináljanak feliratkozó oldalt, hogy végre legyen közvetlen kapocs köztük és az olvasók között?
– Készítsék el a megrendelő oldalakat a szolgáltatásokhoz, termékekhez?
– Webshopban legyenek meg a korrekt, vásárlásra buzdító egyedi termékleírások?
– Írjanak PR cikkeket és terjesszék ahol csak lehet?
– Szórólaphoz rittyentsenek inkább szöveget?
Tudod, ez tipikusan a tyúk-tojás eset. Melyik volt előbb? (Nyilván a tojás egyébként, mert tojás már a tyúkok előtt is volt a hüllőknél.) Melyik LEGYEN előbb?
A tojásból tyúk lehet, de a tyúk meg képes tojást tojni ugyebár. (Kot-kot-kot)
Elemezgethetném hosszasan, hogy miért is jó, ha a bloggal kezdünk, ha a FB-kal kezdünk, ha a feliratkozó oldallal kezdünk, ha a sales oldalakkal kezdünk, ha a termékleírásokkal kezdünk, ha a PR-ral kezdünk, vagy akár a szórólappal.
Azt is elemezgethetném hosszasan, hogy akár egyszerre MINDDEL tudsz kezdeni, ha mondjuk a feladatok java részét kiszervezed nekünk :), de most vegyük a klasszikus, a legtöbbeknél beváló, gyakorlatilag atombiztos módszert, amire a rávezető kérdésem így hangzik:
Miből vagy mivel fogsz pénzt keresni?
Mert általában azzal kell kezdeni, ami a pénzt közvetlenül fogja termelni.
-Szolgáltatást fogsz értékesíteni? – Sales oldal.
-Egyedi terméket vagy termékcsomagot fogsz értékesíteni? – Sales oldal.
-Webshopod van? – Termékleírások.
Ahogy a Tartalomstratégia 5 perc alatt című könyvemben is írtam, az egy szuperjó stratégia, hogy először feliratkozókat gyűjtünk, majd nekik megpróbálunk eladni, és a sok feliratkozót a szuperfantasztikus cikkeinkből tereljük majd a feliratkozás felé… DE!
Ne akarj senkit sehova terelni, amíg nincs kitalálva az a pont a folyamatban, ahol ELADSZ. PÉNZÉRT.
Gondolj csak bele: elkezdesz már akkor vendégeket toborozni nagy számban és közvetlenül, amikor még azt sem tudod, hol és hogyan fogod megnyitni az éttermedet?
NEM.
Elkezded már a vevőket sorakoztatni a boltod előtt, amikor még azt sem tudod, hogy mikor nyit, mit fog eladni, és megintcsak fogalmad sincs, hogy hol lesz?
NEM.
Azért, mert online olyan pofon egyszerűnek tűnik bármibe is belekezdeni, azért még nem kell ész nélkül rohangászni fel s alá, minden gombot megnyomva, minden lehetőségre igent mondva, mindent magunknak akarva, hanem először ki kell találni, hogy HOGYAN IS LESZ EBBŐL MAJD PÉNZ?
Mit fogok eladni?
Ha megvan, hogy mit fog eladni, már pofonegyszerű kitalálni, hogy webshopban érdemes-e értékesíteni, vagy egyedi értékesítési oldalon inkább. Drága, bonyolult, összetett dolgokat – pl. szolgáltatást, tanácsadást, különböző havidíjas csomagokat, sok-sok milliós termékeket sales oldalon érdemes eladni, semmiképp nem webshopban.
Ha eldöntötted, hogy milyen felületen adod el, akkor kész a feladat:
– Vagy sales oldalt kell írni, ami elad.
– Vagy ütős és egyedi termékleírásokat kell írni, amik szintén eladnak.
Ezek után jöhet a blog, a FB oldal, a feliratkoztató oldal, a szórólap, a PR cikk, az egyéb hirdetések.
Mindig kérdezd meg magadtól, hogy „miből lesz a pénzem?”, és kezdd azzal, hogy az alá odateszel minden tartalmat, amire szükség van/lesz.
Utána jöhet a stratégia többi eleme.
Kivétel: ha piackutatási céllal indítasz blogot, akkor elég a blog tartalommal való feltöltése, az olvasói figyelem teszteléséért, és a reakciók és kérdések gyűjtéséért. Ehhez van egy szuper szolgáltatásunk, Content Management a neve, ajánlom figyelmedbe.
Minden más esetben a pénzcsinálós résszel kell kezdeni, mert ha nem így teszel, akkor heteket-hónapokat molyolsz el azzal, hogy olyasmivel foglalkozol, ami viszi a pénzt, nem hozza.
Vidi Rita
Ui.: Természetesen ezeket csak akkor kell figyelembe venned, ha szereted, hogy van pénzed.
Posted on: 2018-10-25, by : Vidi Rita