Kulcsszavak a szövegben – SEO szövegírás
A keresőoptimalizálásnak van egy alfája, meg egy omegája. Az omega a bejövő link, de az alfa, a mindenek eredője, a tartalom, a sok-sok-sok kiváló és tökéletes tartalom.
Még mindig sokan hiszik azt, hogy elég egy oldalt párezer – sokezer – karakterrel feltölteni, elmondani, hogy kik vagyunk, mit csinálunk, kikkel dolgozunk együtt, mikor jöttünk létre és miért, és el is van boronálva a jövőnk. Persze nincs…
Dörzsöltebb vállalkozók tudják, hogy életbe vágóan fontos, hogy a Google embereket, látogatókat küldjön majd az oldalunkra, és ezért összeszedegetik azokat a kereső-kifejezéseket, amikre szerintük – vagy egy hozzáértő szakértő szerint – sokat keresnek az emberek, és ezeket a kereső-kifejezéseket valahol a főoldalon felsorolják.
Tudom, hogy azok, akik olvasgatnak már egy ideje itt nálunk, azok tudják, hogy ez a kulcsszósorolás már legalább 10 éve kiment a divatból, de hidd el, ez még mindig realitás, mert bennünket sokan keresnek meg azzal, hogy valami kezdeni kellene az oldalukkal, mert nem jönnek a látogatók…
Ilyen felkérések esetén mindig kielemezzük az oldalt, de nem kell hozzá semmilyen elemző szoftver, hogy azonnal lássuk, hogy az egész website 3 aloldalból áll, egyenként 500 leütéssel, meg még kb. 1000 leütésnyi kulcsszófelsorolással.
Ilyen esetekben természetesen az első az, hogy tájékoztatjuk az ügyfelet, hogy az a 60 kulcsszó – keresőkifejezés -, amire ő ténylegesen előre akarna kerülni, az minimum 60 különböző cikket jelent.
Na, ilyenkor páran kihullnak a kosárból – meg beesnek az asztal alá –, pedig ha tudnák, hogy Magyarországon megúszhatnak egy cikket 3000 leütéssel, míg mondjuk angol nyelvterületen minimum a 10ezer leütés cikkenként, akkor akár még örülhetnének is, hogy ilyen cuki kis piacon tevékenykednek.
Továbbá ugye amikor összegyűjtünk magunknak 60 „ez is érdekes lehet számunkra” kulcsszót, akkor azt azért nem árt tudnunk, hogy ebből kb. 10 tényleg nagyon érdekes a számunkra üzleti szempontból, és ezekből nem lesz elég egy-egy cikk, hanem az majd menet közben dől el, hogy kell-e esetleg egy-egy ilyen kulcsszóból 10-20-30-100 cikk.
Ez függ a piactól, a konkurensektől, az anyagi erőforrásoktól, az időközben bekövetkező változásoktól és még nagyon sok mindentől.
De hogyan is néz ki egy olyan szöveg, amit kifejezetten azzal a szándékkal írunk, hogy a Google is szeresse?
Ha jó író írja a kulcsszóoptimalizált SEO cikket, akkor pont úgy néz ki, mint bármilyen cikk, csak épp tele van azokkal a kulcsszavakkal, amikkel szeretnénk adott esetben foglalkozni.
Ez itt például egy kulcsszóoptimalizált SEO cikk, amit most olvasol.
Feltűnt?
Sőt, mondok még durvábbat: ezen a blogon az ÖSSZES cikk SEO cikk is egyben.
A trükk, ami nagyon beválik a SEO szövegírásban
Egy ügyes író egyszerre tud cikket írni az OLVASÓNAK és a KERESŐNEK. És ennyi a nagy SEO trükk.
A SEO cikkek írása nem úgy néz ki, hogy a kulcsszavakat egymás után hajigáljuk, jól megrázzuk, aztán feltöltjük, hogy „tessék, ez a cikk”, hanem úgy néz ki, hogy:
- Kiválasztjuk a kulcsszót, amivel kapcsolatban írni szeretnénk. Ebben a cikkben a „szövegírás” és a „kulcsszó” a domináns keresőkifejezés.
- Kitaláljuk, hogy a kulcsszóval kapcsolatban milyen hasznos tartalmat tudunk tálalni az Olvasók számára.
- Megírjuk az OLVASÓKNAK, és közben természetesen odafigyelünk arra, hogy amikor csak lehet, szerepeltessük a kereső kifejezéseket. Ezeket természetesen ragozzuk, nem szórakozunk azzal, hogy csak és kizárólag egy formában szerepeljenek ezek a fontos szavaink.
Hányszor szerepeljen a kulcsszó a szövegben?
Akárhányszor, de nyilván 1-2 lehetőségnél többször. Nincs maximum határ sem, de ne durvuljunk bele a dologba, mert ha a Google azt fogja látni, hogy az Olvasók hanyatt-homlok menekülnek a szövegtől, mert annyira tele van rakva kulcsszavakkal, hogy lehetetlen olvasni, akkor le fogja minősíteni a tartalmat, és nem kerülsz előre vele, hiába írtad vagy írattad meg nagyon okosan!
Szerepeljen más kulcsszó is a cikkben? Össze lehet vonni ezeket egy cikkbe, hogy spóroljunk az idővel, energiával?
A ragozott alakokat igen, – pl. kulcsszó – kulcszavak –, de egyébként minden keresőkifejezés külön cikket érdemel. Véleményem és tapasztalatom szerint az a biztos, ha biztosra megyünk: egy cikk szóljon egy valamiről, épüljön egy valami köré. Akkor atombiztos alapokon fogunk állni.
Mi van azzal, hogy a felhasználók több írásmódot is használnak egy kulcsszónál? Minden írásmód külön cikk?
Ez esetben meg lehet próbálni egy cikkben több féle írásmóddal szerepeltetni az adott kulcsszó esetében, de pl. az ékezetek nélküli írásmódot én nem erőltetném, mert az abszolút nem passzol egy normálisan megírt, Olvasóknak szóló cikkbe…
Az elütéseket, a hibás írásmódokat is nehéz belecsempészni egy korrekt cikkbe, inkább bízzunk abban, hogy a Google van annyira okos, hogy a kiváló minőségű cikkünkre fogja küldeni azokat is, akik mondjuk mobilról pötyögik be a keresőszavakat, össze-vissza karakterekkel, egy-egy betűt felcserélve, kihagyva, pluszban szerepeltetve.
De mégis, hány cikk kell egy kulcsszóra?
Az tényleg attól függ, hogy mi az a kulcsszó. Nincs általános szám, ami mindenkinek beválik, maximum csak annyit lehet nagy magabiztossággal kijelenteni, hogy legalább egy cikk kell mindenből.
Aztán meg majd kiderül, hogy mire kell még rágyúrni, és melyik szavunknál lesz elég az egy cikk.
A fő szavainkkal kezdjük, vagy koncentráljunk a hosszú farok hatásra?
A long tail – hosszú farok – hatás kialakul akkor is, ha csak a fő szavainkra koncentrálunk, hiszen egy jól megírt szövegben maguktól létrejönnek a long tail kifejezések. Én mindenképp a legnagyobb forgalmat generáló, legerősebb – versenyben is legaktívabb – kulcsszavakkal kezdenék cikkeket írogatni, az azzal kapcsolatos hosszú farok pedig kialakul magától.
10 évvel ezelőtt szinte bármilyen sorrend jó volt a keresőszavak dominálásával kapcsolatban, de ma már a legtöbb piacon sokkal nagyobb tudatosságra van szükség az „á, ma ehhez van kedvem” hozzáállásnál.
Nos, hány keresőszavad van?
Posted on: 2018-10-29, by : Vidi Rita