SEO hacking tippek 2. rész
Milyen ingyenes lehetőségeket aknázhatunk még ki, hogy több minőségi látogatónk legyen? Folytatjuk cikksorozatunkat öt újabb tippel.
Az első részt itt találod: SEO hacking tippek 1. rész
SEO szövegírás tippjeinket pedig itt>>
Balhé háziasítása
(Sasok hátán technika – avagy mások eddigi sikerének kiaknázása a saját javunkra)
Mit? – Az első cikkünk utolsó trükkjét még inkább megbolondíthatod azzal, hogy a híresség-blogger olyan cikkére reflektálsz – és pingelsz -, ami körül korábban, de még jobb, ha aktuálisan is, áll a bál, tehát balhé van, mert megosztó a téma, vagy az illetőnek sikerült megosztóan tálalnia.
Miért? – A megosztó témák óriási érdeklődésre tartanak számot. Sok látogatót tudsz így a saját oldaladra átszoktatni, ha például egy balhés megközelítést árnyalsz egy saját cikkben, vagy még radikálisabb hangnemet ütsz meg, mert azokat akarod elérni, akiknek nagyon nagy a problématudata.
Hogyan? – Keresd a balhét azokon a blogokon, amik témájukban relevánsak a tiéddel, VAGY ha nem is relevánsak, de a célközönséged két pólusa pont ott veszekszik egymással. Írj a balhés cikkhez kapcsolódó saját cikket a saját oldaladra, linkeld meg a cikket, és örülj a hozzád áramló látogatóseregnek. Arra persze légy felkészülve, hogy szükséged lesz némi lelkierőre, hogy a trollokat tudd kezelni, mert persze ők is jönni fognak. A trollok egyébként nagy forgalomgenerálók, ismerek olyan blogokat, ahol saját trollokat tartanak (politikában) ;).
Élet a saját oldal keretein túl
Mit? – A legjobb blogposztjaidat alakítsd át Power Point formátumba, és töltsd fel a SlideShare-re. A legjobb cikkeidet konvertáld át pdf-be, és töltsd fel a Scribd-re.
Miért? – A szabadság erőt és hatalmat ad. Ha nem korlátozod a tartalmaid újrafelhasználását a végtelenségig, sőt, te magad támogatod az Olvasóidat abban, hogy akár a saját oldalukra átemeljék a te írásaidat – előre gondoskodva arról, hogy a linkek, a márkajelzések, és egyéb fontos infók is benne legyenek az átvehető anyagban -, akkor úgy tudják terjeszteni a híredet, hogy önként lesznek az élő reklámhordozóid.
Hogyan? – A cikkeket töltsd fel a SlideShare-re, vagy a Scribd-re, és embeddeld – ágyazd be – a saját cikked végére, azzal a felszólalással, hogy „Ha szeretnéd ezt a tartalmat a saját oldaladon a saját olvasóidnak megjeleníteni, akkor használd a SlideShare, vagy a Scribd beágyazási lehetőségét!”
Így olyan helyekről jönnek majd linkek az oldaladra – és látogatók persze – ahova másképp nem biztos, hogy el tudtál volna jutni.
Szerzői avatart a találati listára!
Mit? – Állítsd be, hogy a személyes avatarod megjelenjen a Google találati listáján az általad szerzett, tőled származó cikkekre mutató linkek mellett.
Miért? – Az avatarral rendelkező találatok egyszerűen vonzzák a szemet. A jobb agyfélteke folyamatosan keresi a számára kedvező kapaszkodókat a betűkkel teli világban, és ha lát ilyet, rögtön odairányul a bal agyfélteke figyelme is (mert egyébként a jobb agyféltekénk erősebb, mint a bal, csak nincs tréningezve). Ha ott van az avatarod, akkor elszipkázhatod a látogatókat más oldalaktól!
Hogyan? – Az avatar megjelenítésre a Google-nek is van segítsége, de a dolog mégsem olyan egyszerű, mint az ember gondolná. Nem egy-két beállítás kérdése, hanem ez egy összetettebb dolog, oldalanként sok mindentől függhet, hogy a G hajlandó lesz-e betenni a szerző avatarját a találat mellé. Mindamellett neked szerintem kutya kötelességed mindent megtenni, hogy ez sikerüljön. Ráadásul, mivel ez nem könnyű dolog, bízhatsz abban, hogy az iparágadban senki más nem fog ezzel a trükkel élni ;).
Linkek, amik segíthetnek a beállításokban.
http://www.olcsoweboldal.hu/blog/2013/12/18/a-szerzo-arcanak-megjelenitese-a-google-talalati-listajan/
https://blog.kissmetrics.com/google-authorship/
Interjú a szakma sztárjaival
(Sasok hátán technika)
Mit? – készíts interjút skype-on, chat-en, emailben, vagy akár élőben a szakmád/szakterületed hírességeivel, celebjeivel, elismert szakembereivel.
Miért? – Mindenki szereti, ha interjút készítenek vele, és ebben az a jó, hogy ezt az alanyok sem szokták ám véka alá rejteni. Gondolj bele, míg te elérsz ezer embert, addig ő tízezret, százezret, és így az interjú által eljuthatsz azokhoz a tízezrekhez/százezrekhez úgy, hogy egy filléredbe sem kerül, még úgy sem, hogy ha ő nem ossza meg a követőivel, olvasóival!
Hogyan? – Keresd meg a piacod nagyjait, és kérj tőlük interjút. Közöld velük, hogy a megjelenés előtt elolvashatják a szöveget, kérj tőlük képet is, stb. Kérdezd őket olyan dolgokról, ami róluk szól, elvégre mindenki imád önmagáról beszélni.
Aztán optimalizáld a cikket a saját oldaladon az ő nevére, az ő márkájára, cégére. Így, ha ő nem is veri nagy dobra az interjú tényét, te kiaknázhatod az ő márkájának erejét a te saját oldaladon.
Megjegyzés: igen, kérhetsz tőlem interjút, maximum nemet mondok
Mindennek az alja…
Mit? – Az oldalad alján lévő Powered by, illetve bármilyen szerzői jogi link szövegét és irányát – ahova mutat – ne bízd a véletlenre. Állítsd be, hogy a fő termékedre mutasson innen link, oda, ahonnan a legtöbb vevőt, vagy legtöbb bevételt reméled.
Miért? – Azt gondolhatnánk, hogy az oldalunkon lévő ide-oda mutató linkeknek nincs jelentőségük. Pedig van. Nem adunk ajándékba csak úgy linkeket akárkiknek, még akkor sem, ha a WordPress-ről van szó, és nagyon hálásak vagyunk nekik, mert hogy ingyen használhatjuk a rendszerüket… A jószívűség az ilyen fontos, az oldalad minden aloldalán megjelenő linkjénél nem kifizetődő.
Hogyan? – Állítsd át a honlapod sablonjában, hogy a Footer linkek hova mutassanak, és milyen szöveggel. Ha nem lehet a sablonban állítani, akkor nyúlj bele a kódba, ha ez sem járható út, akkor kérj meg a módosításra egy php-ban jártas egyetemistát, vagy szakképzett programozót.
Innen folytatjuk a következő öt, hasonló tippel!
Jó munkát!
Vidi Rita