Online Marketing Alapok 5. – Konverziók és eredmények

Online marketing alapok tanfolyam 5.

Minden üzleti tevékenységnek az a lényege, hogy legyen eredménye. Még a nonprofit szervezeteknél is eredményorientáltnak kell lenni, mert ott csak annyi a különbség a versenyszférához képest, hogy a tevékenység végzése során létrejött profitot nem osztják szét a tagok között, hanem visszaforgatják a szervezet céljainak teljesülésére. Tehát az üzleti eredmény még a jótékonyságnál is alap, ennek ellenére azt látom, hogy bizonyos vállalkozások simán elvannak úgy, hogy vagy elvesznek a részletekben, és ezért nem haladnak előre, vagy azt sem tudják, hogy hová tartanak, és azért nem haladnak sehova.

Az online marketingnek óriási előnye, hogy minden eleme mérhető, statisztikázható, de ezen adatok közül kibányászni a valóban lényegeseket, olykor nem könnyű.

Nézzünk két alap folyamatot, hogy azon áthaladva hogyan „konvertálódnak” a látogatók.

Hogyan tudunk javítani a konverziós arányokon?

 

A link, ahol ellenőrizni tudod, hogy milyen gyorsan töltődik be az oldalad:

https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

Összefoglalva

A látogatók vásárlóvá való válása egy több lépcsős folyamat, amely lépcsőfokok közti átlépést konverziónak nevezünk.
A konverziós arányok minden esetben mások lehetnek, de vannak általános viszonyszámok, amikkel dolgozni lehet, és amik segítenek kitűzni a célokat, és amik persze segítenek az eredmények visszaellenőrzésében.

A konverziós arányokon a bizonyos lépcsőfokoknál más és más akciókkal lehet javítani, alapvetően mindig először arra kell gondolni, hogy „Mi lehet a hiba?” ha nincs hiba, akkor finomhangolás kell, és a mélyebb részeken más csatornák bevetése az alap csatorna mellé (pl. remarketing).

Posted on: 2020-07-09, by :