Álláshirdetés szövege – hogyan írjunk hatékony álláshirdetés szöveget?
Praxisunkban rendszeresen írunk álláshirdetés szövegeket, amik nagyon hatékonyan működnek, a megbízó cégek eddig 100%-ban megtalálták a pozícióra az alkalmas jelölteket, és az állások gyorsan be is lettek töltve.
Most röviden megmutatom, milyen séma és metodika alapján dolgozunk, ezek alapján te is megpróbálhatod, ha nem is megírni, de összerendezgetni a gondolataidat, aztán majd megírjuk már mi a szöveget :).
Álláshirdetés szövegnél végiggondolandó
A pozíció
- Mi a pozíció, amire várjuk a jelentkezőket,
- mi lesz a konkrét feladat,
- van-e már munkaköri leírás,
- van-e elképzelés a tökéletes jelöltről,
- milyen pozíció lesz fölötte (kinek tartozik majd elszámolással, ki gyakorolja a munkáltatói jogokat),
- neki milyen jogkörei lesznek, fog-e munkáltatói jogokat gyakorolni, vezetői pozíció-e, stb.
- mit várunk el a jelölttől (végzettség, készségek, tapasztalat),
- mit jelölünk meg előnyként (hosszabb vagy többszörös tapasztalat, jogosítvány, beszélt nyelvek, stb.)
- Hogyan fog kinézni a napi rutinja? Hogyan zajlik a munkavégzés?
- Munkaidő beosztása hogyan fog kinézni?
- Próbaidő keretei hogyan vannak meghatározva?
Amit adunk és biztosítunk számára
- Nyilván be lehet kérni – be szokták – a bérigényt, de mégis milyen szám van a fejünkben erről? Mennyit fogunk tudni adni neki? (Nem kell kiírni, de ez legyen meg fejben!)
- Cafeteria, béren kívüli juttatások?
- Eszközök, telefon, autó, stb.?
- Kap-e képzést a belépés után, milyen továbbképzési lehetőségeket biztosítunk? A belépő képzés mennyi ideig tart? (Erre az időszakra alacsonyabb bér jár?)
- Milyen előmeneteli lehetőségei lesznek?
- Milyen prémiumrendszert vagy egyéb teljesítményfokozó rendszert biztosítunk? Mik ennek a főbb kritériumai? (Pl. eredményelérés, hiányzás hiánya, stb.)
Miért jobb a mi cégünk bármelyik másik cégnél? Miért hozzánk jöjjön?
- A munkavállalóink irányába is kell, hogy legyen USP-nk, hiszen ők is vevők, ők a belső vevőink.
- A piacon az aktuális nyitott pozíciókat tekintve a mi ajánlatunk hol helyezkedik el? Büszkék lehetünk az ajánlatunkra, vagy a futottak még kategóriába tartozik? (Ha ez utóbbi, akkor olyanok is fognak jelentkezni…) Ezt sem kell kiírni, de át kell gondolni.
A toborzás menetének részletei
- Hol, melyik oldalon fogjunk hirdetni a pozíciót?
- Hogyan tud jelentkezni? Le kell írni ezt is, hiába, hogy mondjuk egy százezrek által használt internetes oldalon fogunk hirdetni.
- Mi fog történni a jelentkezése beérkezése után, mikorra várhat választ.
- Ha pozitív az elbírálás, akkor milyen körökön kell még végigmennie? (Telefonos, személyes, stb.)
- A belépésnek lesz-e még további feltétele (pl. alkalmassági vizsgálat, stb.)
Bizalmas szempontok
Lehetnek olyan infók, amiket nyilvánvalóan nem, de a sorok között bizony meg akarunk jelentetni. Szinte minden ügyfelünknek van a fejében egy olyan gondolat, hogy konkrétan nőt vagy férfit szeretnének a pozícióra, de ezt nem szabad így leírni, mert az diszkriminatív. Lehetnek további diszkriminációs pillanatok egy ilyen folyamatban, de ilyennel mi nem találkoztunk, csak a nemi kérdés szokott felmerülni, és ezeket is szoktuk a szövegbe elrejteni.
„Csak” ennyi mindent kell átgondolni egy álláshirdetéshez.
Ha ezek megvannak, gyakorlatilag pofon egyszerű megírni hozzá egy kreatív, figyelemfelkeltő és közben hatékony toborzó szöveget.
Ezek alapján megpróbálhatod egyedül is, de szívesen megírjuk helyetted: Szövegírás Szolgáltatás
Nemcsak álláshirdetésre
Utóirat: Ugyanezen szempontok végiggondolása üzleti partnereket, beszállítókat, franchise partnereket is hatékonyan vonz be.
Posted on: 2020-10-18, by : Vidi Rita