119 kulcsszó, amit minden webshopnak használnia kellene a szövegeiben

119 kulcsszóötlet webshopoknak, webáruházaknak

Ezt az anyagot a 119 kulcsszóval azért készítettem, hogy segítsek tisztán látni abban, hogy mégis miről is kellene publikálnod akkor, ha webshopod van – vagy tervezed ilyesmi indítását –, figyelembe véve azt, hogy nekem jelenleg fogalmam sincs, hogy milyen a te piacod. Ugyanis efféle fogalom nélkül is tudom, hogy alapvetően mire keresnek az emberek.

A KERESŐ EMBER

Az emberek ugyanis keresnek. Bár sok látogatóra lehet számítani máshonnan is – például a közösségi oldalakról, az úgynevezett populáris, vagy netán kattintás vadász témák révén –, de a minőségi és elköteleződni képes látogatók még mindig – és még nagyon hosszú ideig – a Google-ből, és olykor a Bing keresőből érkeznek.

Egy webshop számára ajándék az a látogató, aki olyan keresőszavakat ír be a keresőmotorok erre a célra fenntartott mezőjébe, ami konkrétan a vásárlással összefüggő céljára mutat rá. Tehát nem egyszerű információkereső, hanem komoly, minőségi, vásárlási lehetőség-kereső emberekről beszélünk most, és az őket célzó kulcsszavakat fogom átadni egy csokorban, mely kulcsszavak szoros összefüggést mutatnak – más néven relevánsak – a vásárlási szándékkal.

Akik ezekre a szavakra érkeznek a webshopodba, azok nem a közösségi médiából érkező látogatókra jellemző 0.1%- os arányban, hanem sokkal inkább az elkötelezett vásárlókra jellemző 10%-os arányban fognak vásárolni, ami a főnyeremény kategóriába tartozik az internetes kereskedelemben, de szerintem ezt te nagyon pontosan tudod.

Gondolj bele: 100 ember érkezik ezekre a kulcsszavakra a webshopodba, és 10 vásárol közülük! Erre azért sokan előfizetnének, tekintve, hogy a netes kereskedés szédítő átlaga 1%-os vásárlási konverzió környékén mozog, és akkor már nagy sikerekről beszélhetünk.

Tehát, ha ezekre az alábbi szavakra rákoncentrálsz – helyenként a változókat a legjobban futó termékeid-kategóriáidgyártóid nevével behelyettesítve (lásd a kifejezéseknél a […] jelölést), akkor fényévekkel megelőzheted a konkurenseidet, ami a webshopok életében óriási fegyvertény.

OKÉ, DE MILYEN SZÖVEGEK LESZNEK A NYERŐK EZEKBŐL A SZAVAKBÓL?

Milyen szövegeket érdemes írni ezekkel a kulcsszavakkal? Milyen hosszúakat? Milyen részleteseket? Hányszor szerepeljenek a kulcsszavak a szövegben? Mi szerepeljen még a szövegben?

Itt írtam ezekről:

Szövegírás tippek webshopoknak – kezdő szint

Szövegírás tippek webshopoknak – haladó szint

Ezeken túl bármi szerepelhet még a szövegben, amit fontosnak tartasz, illetve ami támogatja az értékesítést. Ez utóbbit én magam kiemelten fontosnak tartom, de ezzel nincs mindenki így, de hát a nagy számokat se szereti mindenki annyira, mint én ;).

119 kulcsszóból összesen hány szöveget lehet írni?

Rengeteget. Ugyanis a listában látható [terméknév], [főkategória], [alkategória], [márka], [gyártó] változók belépése a képbe a végtelenségig tudja növelni a szövegek variációját. Természetesen nem lesz szükséged a 119 a négyzeten mennyiségű szövegre, hiszen sok kifejezés itt alább a listában egymás kiterjesztése, ragozott alakja, meghosszabbított kifejezése, és ezek egy szövegbe is belefoglalhatók, de a termékváltozókat figyelembe véve iszonyú mennyiséggel kell számolnod. Készülj úgy, hogy sok dolgod lesz…

Lássuk a kulcsszólistát – specifikusan a magyar nyelvre – kifejezetten webshopok számára

Félre most már a mellébeszéléssel, lássuk a lényeget, a 119 szót, amit a szövegeidben biztosan emlegetned kellene, persze csak akkor, ha el akarsz adni a webshopodban!

Aukció-témakör – sokan keresik!

aukció

aukciók

aukciós házak

aukciós oldalak

aukciós vásárlás

online aukciós oldalak

Kupon-témakör – sokan keresik!

[kategórianév] kupon

[márkanév] kupon

[terméknév] kupon

hotel kupon

kupon

kupon [kategórianév]

kupon [terméknév]

kupon akció

kupon birodalom

kupon mánia

kupon oldalak

kupon utazás

kupon világ

kuponnapok

kuponnapok 2021 (évszám mindig legyen aktualizálva)

minden kupon

nyomtatható kuponok

szállás kupon

wellnes kupon

Akció-témakör – sokan keresik!

akció

akciók

akciók egy helyen

[márkanév] akció

[termékkategória] akció

[hívószó] akció (pl. tablet, laptop)

akciós [terméknév]

akciós [kategórianév]

akciós [márkanév]

Ár-témakör – mindenki keresi!

ár

árak

árgép

árukereső

[terméknév] ár

[termékkategória] ár

[márka] ár

[terméknév] árak

[hely] árak

[termékkategória] árak

[márka] árak

olcsó

olcsóbbat

olcsóbban

legolcsóbb

[hívószó] árak (pl. tablet, laptop)

[szolgáltatás] árak

Online rendelés témakör – sokan keresik!

online rendelés

online rendelés [főkategória]

online rendelés [alkategória]

online rendelős oldal

[terméknév] rendelés

[terméknév] rendelés online

[terméknév] rendelés Budapest (avagy [hely])

[kategórianév] rendelés

[kategórianév] rendelés online

[kategórianév] rendelés [hely]

online rendelés [terméknév]

online rendelés [kategórianév]

online rendelés [márkanév]

Webáruházak általánosságban-témakör – sokan keresik ezeket is!

kínai áruház online

kínai rendelős oldalak

külföldi webshop oldalak

magyar rendelős oldalak

online ruha webshop

online vásárlás

online vásárlás külföldről

online webáruházak

Online vásárlás témakör – rengetegen keresik!

online vásárlás

online vásárlás elállási jog

online vásárlás hátrányai

online vásárlás külföldről

online vásárlás ruha

online vásárlási oldalak

online webshop

internetes áruházak listája

jó rendelős oldalak

legnagyobb forgalmú webáruházak

olcsó rendelős oldalak

online ruha webshop

rendelős oldalak

Olcsóság témakör – nem a legnépszerűbb réteg a vevők között, de igen is, keresik!

olcsó [terméknév]

olcsó [kategórianév]

olcsó [gyártónév]

olcsó [márka]

Vásárlás és utalvány témakör – sokan keresik!

vásárlás

vásárlási utalvány

vásárlástól való elállás

vásárlási utalvány jogszabály

[terméknév] vásárlás

[terméknév] vásárlás online

[kategória] vásárlás online

[kategória] vásárlás

[gyártó v. márka] vásárlás

[gyártó v. márka] vásárlás online

Webáruház és webshop témakör – rengetegen keresik!

webáruház

webáruházak

www webshop

webshop (ezt többen keresik, mint a webáruház kifejezést)

webshopok [terméknév]

webáruház [főkategória]

webáruház [alkategória]

webáruház [márka]

webáruház [gyártó]

webáruház [terméknév]

webshop [főkategória]

webshop [alkategória]

webshop [márka]

webshop [gyártó]

webshop

Letöltés témakör – főleg virtuális és digitális termékek esetén fontos, sokan keresik!

letöltés [terméknév]

letöltés [főkategória]

letöltés [alkategória]

letöltés [márka]

letöltés [gyártó]

letöltés

Összességében a fenti 119 kulcszóra több, mint egymilliós keresés van havonta, ami iszonyú nagy szám, ha megint csak kiemeljük, hogy ezekre a kifejezésekre vásárlási szándék miatt keresnek az emberek, nem pedig holmi letölhető pdf-et vadásznak (kivétel az utolsó, letöltési témakör, de szoftvereknél, játékoknál, könyveknél ez bizony előfordul, ezzel tisztában kell lenni).

Ki az, aki vásárolni akar? Az, akinek vélhetően van pénze is. Lehet naivan mindenféle álombéli kulcsszavakra optimalizálni, azt vizionálva, hogy nálunk csapódik le az internet legjava, és mindenkinek kinyílik a bukszája a csodálatos termékképeink láttán, meg hogy a mi weboldalunk fantasztikusabb a konkurenciáénál és ez már garancia lesz a sikerre, de a helyzet az, hogy ott lébecol egymillió ember, vásárlásra készen, és a webshopok többsége nem akar ennek az egymillió embernek eladni.

Ezt én úgy hívom, hogy agyrém. Ez olyan, mintha ott sétálgatnának a boltod kirakata előtt az emberek, megállva, nézelődve, és te odarohansz az ajtóhoz, és kiteszed a táblát: zárva. Az, hogy nem írsz a vásárolni kész embereknek és ez által nem szólítod meg őket, az azt jelenti, hogy eltaszítod őket magadtól.

Ma a legsikeresebb webshopok dugig vannak szövegekkel. Nem kilométer hosszú ömlengésekkel, hanem frappáns, lényegre törő, informatív leírásokkal, pont csak annyival és olyan minőségben, ahogy azokat a vevőjelöltek szeretik

Nincs olyan, hogy túl sok szöveg. Csak olyan van, hogy túl kevés szöveg = túl kevés bevétel. De tudod mit? Nem kell nekem hinned 🙂 Csak próbáld ki egy-két termékkel, kategóriával, főkategóriával, hogy szöveget teszel oda, ahol még nem volt, hogy szemezgetsz azokból a kifejezésekből a listából, és nézd meg 2-3 hét múlva az eredményeidet. Utána számold ki, hogy mi történne akkor, ha megszáztizenkilencszereződne a látogatók száma, és a bevételeid összege.

Jó matekozást!

Vidi Rita

Posted on: 2020-12-31, by :