Bizalomépítés a neten: a honlap szövegével
Egy érdekes felmérés szerint az internetet használók többsége nálunk, arra használja a világhálót, hogy az általa vásárolni kívánt termékről informálódjon (minősége, ára) majd ha úgy dönt, hogy megveszi, akkor hagyományos módon elmegy a boltba és megvásárolja azt. Vajon miért van ez az ellenérzés, félelem az online vásárlásokkal kapcsolatban?
Szinte mindenki, akinek üzleti vállalkozása van manapság, az megtalálható a neten is. Rengeteg a különböző weboldal, ahol néha kedvezőbb feltételekkel juthatunk bizonyos termékekhez vagy szolgáltatásokhoz, mint személyesen a boltokban. A honlapokat böngészve, bizony hamar elválik mindenki számára, hogy melyik az, amit szívesen nézeget és olvasgat és melyik az amelyiken „eltéved” és nem talál semmiféle felvilágosítást.
Ez sok esetben a rosszul megfogalmazott szöveg számlájára írható. Általában ez az a terület, amiről úgy gondolja mindenki, hogy a saját vállalkozásáról ő tud írni a legjobban, de ilyenkor szokott előfordulni, hogy amit a szolgáltató evidensnek talál, azt nem írja le, így gondolati ugrások keletkezhetnek az információban, ami nem minden esetben követhető.
RitArt Szövegírás Szolgáltatás – szívesen megírjuk helyetted>>
Nem elég csupán tájékoztatót írni, olyan megfogalmazásra van szükség, ami érthető módon ismerteti a terméket vagy szolgáltatást, bizalmat ébreszt, és persze figyelni kell arra, hogy legyenek benne a vállalkozásra, tevékenységre utaló kulcsszavak. Természetesen kiemelten figyelni kell a tartalom mellett arra is, hogy ne legyenek a szövegben helyesírási hibák, esetleg elütések, zavarosan megfogalmazott mondatok.
Ébresszünk vágyat!
Továbbá arra is érdemes vigyázni, hogy ne csak a vállalkozás profiljáról írjunk (és érdemes kerülni a civil ember számára olykor érthetetlen szakzsargont) hanem ébresszünk vágyat a vásárlásra.
Némely ügyesen megfogalmazott szöveggel, amellyel megérinti az olvasókat, vevőket, a honlap akár igazi vevőszerző és megtartó segítő eszközzé válhat. Fontos a tiszta, érthető, nem túlkomplikált közlés, ami nem feltétlenül az írás hosszúságától függ. Érdemes a honlapot friss szemmel is átolvasni és próbálni beleképzelni magunkat a vásárló helyébe, vajon mire gondolhat, mi járhat a fejében és ezt felhasználva megírni a szöveget.
Weboldalaknál, profiltól függően többfajta stílusban is megfogalmazható az információ, de a vevőnek, vagy olvasónak azt kell éreznie, hogy pont őt akarja az oldal „megszólítani”.
Summázva, egy honlap jó honlapszöveg titkát két szóban is összefoglalhatjuk: bizalomépítés szöveggel.
A minél több, jól megfogalmazott szöveggel sikerülni fog a vásárlókat az online vásárlásra rászoktatni, ám ne felejtsük el, hogy a bizalom kétoldalú, érdemes folyamatosan kommunikálni a vevővel, megrendelőkkel, mert potenciálisan egy megelégedett vásárló többet is hoz, már csak azzal is, hogy tovább ajánlja a céget, és önként visszatér vásárolni.
Posted on: 2018-10-03, by : Vidi Rita