Cikkek és leírások – Mi a különbség?
Cikkek
Cikkeknek nevezzük azokat a tartalmakat, amik mondanivalójukban a következő célokat szolgálják:
- informálják az olvasót,
- tájékoztatják bizonyos tényekről vagy véleményekről,
- hasznos, gyakorlatban is használható gondolatmeneteket tálalnak,
- több féle szempontot is megmutatnak, ezzel tágítják az olvasó látásmódját,
- olykor provokatívak,
- szórakoztathatnak is,
- inspirálóak,
- elgondolkodtatóak,
- esszé-szerűek – tehát mondanivalójuk indul valahonnan és tart valahová,
- tartalmazhatnak termék- vagy szolgáltatásajánlót is természetesen,
- címük figyelemfelkeltő,
- végükön előfordulhat következtetés levonás is,
- megállják a helyüket blogokban, portálokon, PR cikkes oldalakon, közösségi médiában,
- hírlevélben is használhatóak.
Példa egy általunk írt cikkre egy ügyfelünknél>>
A cikkek létfontosságúak egy vállalkozás életében, mert a legnagyobb művészet gondolkodásra bírni az embereket. A cikkek pont erre jók: gondolkodtatnak, megdolgoztatják az olvasó elméjét, ez által bevonjuk őt a vállalkozásunk „bűvkörébe”.
A cikkek bármilyen vállalkozás tartalomstratégiájába illeszkednek, és sokrétű a felhasználási módjuk.
A terjedelmük általában 3000 leütés környékéről indul, felfelé akár 12-15ezer leütésig, vagy még tovább terjedhetnek.
Lényeges: a cikkek általában a MARKETING eszközei.
Leírások
A leírások olyan tájékoztató jellegű tartalmak, amik általában vásárlási vagy rendelési döntéshozatal előtti szükséges információkat adnak át az olvasónak, látogatónak.
A leírások jellemzői:
- Segítik a döntés meghozatalát, ezzel a konkrét céllal vezetik a figyelmet,
- olyan részletekre térnek ki, amik által csökken a bizonytalankodó, vagy az elégedetlen vásárlók száma,
- a termékről-szolgáltatásról nemcsak száraz tényeket sorolva, hanem érzelemdús módon beszélnek,
- meggyőzés a céljuk, nem az inspirálás vagy elgondolkodtatás,
- akár konkrét utasításokat is tartalmazhatnak, de csak finoman, burkoltan.
Példa egy általunk írt leírásra egy ügyfelünknél>>
A leírásokat főként webshopokban termék, kategória és alkategória leírásoknál és értékesítési oldalakon használjuk tájékoztatásra. Terjedelmük kis versennyel bíró piacokon indulhat 1000 leütéstől felfelé, nagyobb verseny esetében akár a 15ezer leütés is alapvetés lehet. A kategória és alkategória leírásokból érdemes linkelni kapcsolódó vagy kiemelten ajánlott termékeket, míg termékleírásokból semmit nem szabad linkelni, hogy ne vigye el a figyelmet.
Lényeges: a leírások általában az ÉRTÉKESÍTÉS eszközei, nem a marketingé!
SEO cikkek, SEO leírások
Természetesen mind a cikkek, mind a leírások lehetnek SEO kompatibilisek, tehát mindkét szövegverzió tartalmazhat kulcsszavakat, címsorokat, kérdéseket-válaszokat, és a szöveg struktúráját is tudjuk úgy alakítani, hogy a Google is szeresse, meg persze a látogatók is.
Posted on: 2021-01-03, by : Vidi Rita