Cikkek és leírások – Mi a különbség?

Cikkek vagy leírások? Mi a különbség?

Cikkek

Cikkeknek nevezzük azokat a tartalmakat, amik mondanivalójukban a következő célokat szolgálják:

  • informálják az olvasót,
  • tájékoztatják bizonyos tényekről vagy véleményekről,
  • hasznos, gyakorlatban is használható gondolatmeneteket tálalnak,
  • több féle szempontot is megmutatnak, ezzel tágítják az olvasó látásmódját,
  • olykor provokatívak,
  • szórakoztathatnak is,
  • inspirálóak,
  • elgondolkodtatóak,
  • esszé-szerűek – tehát mondanivalójuk indul valahonnan és tart valahová,
  • tartalmazhatnak termék- vagy szolgáltatásajánlót is természetesen,
  • címük figyelemfelkeltő,
  • végükön előfordulhat következtetés levonás is,
  • megállják a helyüket blogokban, portálokon, PR cikkes oldalakon, közösségi médiában,
  • hírlevélben is használhatóak.

Példa egy általunk írt cikkre egy ügyfelünknél>>

A cikkek létfontosságúak egy vállalkozás életében, mert a legnagyobb művészet gondolkodásra bírni az embereket. A cikkek pont erre jók: gondolkodtatnak, megdolgoztatják az olvasó elméjét, ez által bevonjuk őt a vállalkozásunk „bűvkörébe”.

A cikkek bármilyen vállalkozás tartalomstratégiájába illeszkednek, és sokrétű a felhasználási módjuk.

A terjedelmük általában 3000 leütés környékéről indul, felfelé akár 12-15ezer leütésig, vagy még tovább terjedhetnek.

Lényeges: a cikkek általában a MARKETING eszközei.

Leírások

A leírások olyan tájékoztató jellegű tartalmak, amik általában vásárlási vagy rendelési döntéshozatal előtt szükséges információkat adnak át az olvasónak, látogatónak.

A leírások jellemzői:

  • Segítik a döntés meghozatalát, ezzel a konkrét céllal vezetik a figyelmet,
  • olyan részletekre térnek ki, amik által csökken a bizonytalankodó, vagy az elégedetlen vásárlók száma,
  • a termékről-szolgáltatásról nemcsak száraz tényeket sorolva, hanem érzelemdús módon beszélnek,
  • meggyőzés a céljuk, nem az inspirálás vagy elgondolkodtatás,
  • akár konkrét utasításokat is tartalmazhatnak, de csak finoman, burkoltan.

Példa egy általunk írt leírásra egy ügyfelünknél>>

A leírásokat főként webshopokban termék, kategória és alkategória leírásoknál és értékesítési oldalakon használjuk tájékoztatásra. Terjedelmük kis versennyel bíró piacokon indulhat 1000 leütéstől felfelé, nagyobb verseny esetében akár a 15ezer leütés is alapvetés lehet. A kategória és alkategória leírásokból érdemes linkelni kapcsolódó vagy kiemelten ajánlott termékeket, míg termékleírásokból semmit nem szabad linkelni, hogy ne vigye el a figyelmet.

Lényeges: a leírások általában az ÉRTÉKESÍTÉS eszközei, nem a marketingé!

SEO cikkek, SEO leírások

Természetesen mind a cikkek, mind a leírások lehetnek SEO kompatibilisek, tehát mindkét szövegverzió tartalmazhat kulcsszavakat, címsorokat, kérdéseket-válaszokat, és a szöveg struktúráját is tudjuk úgy alakítani, hogy a Google is szeresse, meg persze a látogatók is.

Posted on: 2021-01-03, by :