Google Cégem
Hogyan tudsz megjelenni a cégeddel egy igazán impozáns pozícióban a Google keresőben?
A Google Cégem szolgáltatással. A Google ingyenes lehetőséget biztosít a cégeknek arra, hogy növeljék a bizalmat a vállalkozásuk iránt, és nagyon ajánlott élni ezzel a lehetőséggel. Ha van egy fél órád az alábbi 17-18 lépés gyors elvégzésére, akkor mire kihűl a kávéd, már készen is lehetsz a csodálatos, új Google Cégem profiloddal a vállalkozásod számára!
Így csináld a Google cégem beállítást!
Kezdd azzal, hogy megnyitod ezt a linket:
https://www.google.com/intl/hu_hu/business/
Kezelés most, vagy Bejelentkezés gombra kell kattintani.
Ha olyan fiókkal vagy épp aktív, ami ezen a felületen még sosem járt, akkor rögtön ide fog dobni:
https://business.google.com/u/2/create/new
Ha olyan fiókkal vagy éppen aktív, aminek már volt korábban köze Google Cégem fiókhoz, akkor egy kevésbé letisztult, és talán ismerős felületre visz át, és itt az új Vállalkozás hozzáadása gombot kell majd választanod.
Bármi is a kiindulási pont, minden ugyanoda visz, csak az url-ek dinamikusan változnak a böngészőben, de ezt pl. okostelefonon nem is észleled, asztali gépen lehet ezt inkább követni.
Alapvetően azt javaslom, hogy ténylegesen a céget vidd fel kezdésként, tehát ne valami fantázianévvel indíts, pláne ne erőltesd a kulcsszavazott Google Cégem profilokat rögtön a nulláról!
A rendszer egyesével végigléptet az alap beállítási folyamaton. Bárhonnan vissza is lehet lépkedni (bal fölső sarokban egy nyíllal).
Folyamatjelző is mutatja, hogy mennyi van még hátra az elvégzendő lépésekből.
Ennél a résznél kell megadni az üzleti kategóriát, ami nehezebb, mint elsőre gondolnánk, főleg, ha több mindennel is foglalkozol, viszont a jó hír az, hogy most itt csak egyet kell megadni és később ez még bővíthető lesz. Hála istennek, a Google-nél tudják, hogy egy cég több mindennel is foglalkozhat.
A következő lépésnél be lehet állítani, hogy van-e olyan hely, ahol ügyfeleket fogadsz.
Ha kiválasztod, hogy Igen, akkor a következő kép fogad:
Itt beállíthatod a pontos címet.
Következik az a rész, ami arról szól, hogy végzel-e kiszállításokat, illetve létezik-e olyan terület, ahová kiszállsz szolgáltatni.
Ha az Igen-t jelölöd meg, akkor a következő képernyőn be tudod állítani a szolgáltatási területet, de ezt később lehet bővíteni is és módosítani is, és egyébként ennél a lépésnél nem is kötelező válaszolni, de javaslom az azonnali válaszadást, mert a teljes cégprofilban majd nagyon könnyű lesz elveszni…
Jön az általános kapcsolatfelvételi adatok megadása, úgy mint telefonszám, weboldal. Ha még nincs weboldal az nem gond, be lehet pipálni, hogy ha még nincs olyanunk. Mindenesetre telefonszám legyen!
Ezek után, ha minden jól ment, akkor jön egy ilyen visszaigazoló oldal, miszerint a cégfiókot kezelheti majd az aktuális email fiókod, és igazából senki más, akinek nem adsz hozzáférést. Ez a fázis jelzi, hogy megkezdődött a háttérben egy ellenőrzési procedúra, ami elég gyorsan le szokott zajlani, főleg, ha már olyan fiókkal próbálkozol, aminek van előélete a Google-nél, tehát gyorsan meg tudja állapítani rólad az algoritmus azt, hogy megbízható vagy.
A További információk linken egy csomó hasznos infót lehet találni arról, hogy milyen jogosultságaid lesznek.
A Tovább gombra kattintva még további beállítások várnak – miközben zajlik az ellenőrzés is a háttérben -, például a nyitvatartás idejének megadása.
Aztán a Google cégem felajánlja, hogy fogadj üzeneteket az ügyfelektől. Mindenképp érdemes beállítani, ha tényleg ügyfeleket akarsz. 🙂
Ezek után következik a legkreatívabb rész: a lehetőség arra, hogy bemutasd a vállalkozásodat a potenciális érdeklődőknek.
Használd ki a rendelkezésre álló helyet és mondj el mindent, amit fontosnak tartasz! Inkább tájékoztató jellegű legyen a szöveg, mintsem túlmarketingezett!
Ha több mindennel foglalkozol, azt is írd le szépen, nem szégyen az, ha sokoldalú vagy!
750 karaktered van az itt történő rövid bemutatkozásra.
Ha ezt a részt sikeresen teljesítetted, akkor következik a képek feltöltése.
Tapasztalatom szerint a Google mindennél jobban szereti a fotókat és képeket a Google Cégem fiókokban, tehát ha ki is hagyod ezt a lépést, később rendszeresen gondoskodj képek feltöltéséről, mert azt imádni fogja a Google és általuk a cégedet is.
A következő lépésben elérkezünk a Google hirdetés létrehozásának lehetőségéhez. Ezt inkább hagyd ki itt, mert sokkal jobb, ha csinálsz egy külön Ads fiókot és onnan kezded el menedzselni a cég hirdetéseit.
Tehát itt a Kihagyás gombot érdemes inkább választani.
A céged részletes szerkesztését a Google Cégem rendszerében csak külön jóváhagyás után lesz lehetőséged elvégezni, tehát addig várni kell.
Aztán egy végső lépésben meg is mutatja neked, hogy hogyan fog kinézni az oldalsávban a céged profilja, de ezt ilyenkor még csak az oldal kezelője látja ilyen formán, mindenesetre másoknak is majd így fogja megmutatni. Ha már rutinos rókának számítasz, és például tényleg a cégedet vitted fel, amelynek adatait a Google a nyilvános cégjegyzékekben is tudja ellenőrizni, akkor igazából percek alatt elkészülhet már a publikus cégfiók is.
Google Cégem levélben küldött kód
Ezzel a 17 lépéssel még nem biztos, hogy készen vagy egyébként, mivel lehetséges, hogy egy levelet is fog majd később postán küldeni a Google, amiben egy kód lesz majd, amit meg kell adnod a levélben található linken.
Tehát a Google fizikailag is ellenőrzi a címek és a címzettek helyességét, meglétét, és lehetséges, hogy csak utána lesz nyilvános a cégprofil.
A levelet a Google napok alatt kiküldi, tehát légy résen, nem heteket kell várni erre a lépésre majd, mint ahogy azt sokan hiszik.
Addig is a profilt közben fel tudod töltögetni adatokkal:
Google Cégem értesítések emailen
Természetesen mindenről a profilhoz tartozó gmail fiókon keresztül, emailben fognak majd értesíteni, és arra kapod a statisztikákat is az érdeklődőkről a jövőben.
Emailben fog érkezni a céges fiók jóváhagyásáról egy levél, amiben lesz majd egy További információ >> link is.
Ez majd ide vezet: https://support.google.com/business/answer/7091
Innen eléred majd a vállalkozásodat is, meg adnak egy csomó hasznos tippet arról, hogy hogyan jelenítheted meg a cégedet előkelő pozícióban a keresőben.
Ismét utalnék arra, hogy érdemes rendszeresen frissítgetni a cégprofilt, például kedvcsinálót feltenni a cikkekhez, képeket feltölteni és úgy egyébként gondozgatni a fiókot, hogy még véletlenül se tűnjön elhagyatottnak.
Minden héten nyisd meg legalább egyszer, mert az elhagyatott Google Cégem fiókokat végül nem fogja megjeleníteni az érdeklődőknek!
Az ügyfeleket kérd majd meg, hogy adjanak véleményt a vállalkozásodról, de ezzel vigyázz, hogy hogyan kéred, mert elég egy nem megfelelő szóhasználat és lepontozzák a céget, pedig egyébként elégedettek :).
Majd erről egy másik cikkben külön írok, hogy hogyan érdemes a véleményeket kérni.
Ha elakadsz a Google Cégem regisztrációval vagy a beállításokkal, akkor szólj, szívesen segítek!
Vidi Rita
Posted on: 2022-10-13, by : Vidi Rita