Jó hirdetési szöveg, jó reklámszövegek

Jó hirdetési szövegek, jó reklámszövegek

Az online kommunikáció alapja a szöveg. Látjuk igen, hogy tombolnak a videók és a vicces képek is mindent visznek, de ha valóban el akarunk mondani valamit, ha valóban akarjuk is, hogy a befogadók azt hámozzák ki a mondanivalónkból, amit mi akarunk, továbbá el is akarunk adni, értékesíteni akarunk, akkor kötelező, hogy jó hirdetési szövegekkel és jó reklámszövegekkel dolgozzunk.

Milyenek ezek? Milyen a jó hirdetési szöveg? Milyenek a jó reklámszövegek?

Ezernyi válasz létezik erre a két kérdésre, de mondom a lényeget:

A jó hirdetési szövegek és a jó reklámszövegek MŰKÖDNEK!

Nem számít a stílusuk, a szavak megválogatott, magas minősége, nem számít a mondatszerkezetek tökéletessége, a lényeg, hogy működjenek!

Vagy neked eddig más elképzelésed volt erről? Valahol máshol mást hallottál erről? Hát miért nem ide jöttél először? 🙂 (by Hofi).

A jó hirdetési szövegek lehetnek hosszúak, rövidek, tegezhetnek, magázhatnak, beszélhetnek tőmondatokban, de alkalmazhatnak barokkosan cirkalmas, hosszú, bekezdésnyi mondatokat is.

Mindegy!

A lényeg, hogy termelje az ügyfeleket!

Hogyan néz ki a jó hirdetési szöveg? És hogyan fest a jó reklámszöveg?

A kinézet semmit nem jelent. Legyen olvasható, ha lehetséges, akkor fehér háttéren fekete, vagy jól olvasható színű, nem rikító betűk, emeljük ki a fő mondanivalót és az elérhetőségeket és készen is vagyunk.

Tartalmilag hogyan néz ki a jó hirdetési szöveg? És hogyan a jó reklámszöveg?

A tartalom alapját az adja, hogy MI A JÓ BÁNATOT AKAR A VEVŐ?

Ezt a kérdést kell feltennünk magunknak. Nem másnak, magunknak. Mit akar a vevőnk? Sőt: Mit AKAR a vevőnk? Konkrétan. Nem a vágyát firtatjuk, nem élete legfőbb célját, hanem azt, amit AKAR a tudatos gondolkodásával. Ugyanis a reklámmal a legegyszerűbb a tudatot megszólítani.

A mi vevőink például szöveget akarnak. Tudjuk, hogy tündérmesébe és Forbes címlapra illő vállalkozást szeretnének maguknak, ami a családi dinasztia jövőjét is megalapozza a következő 150 évre, de nem a vágyaikkal foglalkozunk, hanem a szövegeikkel.

Így az egyik legtöbbet termelő reklámszövegünk így néz ki:

Szövegre van szükséged? Akkor ide kellene kattintani, ismerd meg a részleteket

Akár egyetlen mondatot, akár száz különböző cikket szeretnél, mi mindent megírunk. Szakmai szövegeket is vállalunk és nagy volument is. A te sikered a mi sikerünk.

Az interneten sokszor van lehetőségünk végtelen karaktert felhasználni a meggyőzésre, de azért nem mindig. A reklámszövegben és a hirdetés szövegekben rövidebben kell fogalmaznunk, és azonnal a lényegre kell térnünk. Jó, ha tudjuk, hogy mire vágynak az ügyfeleink, de inkább azzal kell foglalkoznunk, amit ÉPPEN AKKOR akarnak, keresnek, figyelnek.

Ne turkálunk a vevőink agyában, hogy a mi szövegeink által írt sikerekből eredő bevételekkel a NAV-ot fizetik-e ki, vagy lízingelnek majd belőle egy új gyártógépet, vagy elmennek nyaralni, mert nem ezzel foglalkozunk, hanem szövegekkel. Nekik meg szöveg kell.

Nem foglalkozunk azokkal, akik álomnyaralásra gondolnak éppen, de mi tudjuk, hogy ha jó szövegeket írunk majd nekik, akkor ahhoz majd ők is közelebb jutnak.

Azokat a legegyszerűbb és leghatékonyabb megszólítani, akik éppen azt akarják, amit te adsz. Lehet, hogy ők nincsenek naponta tízezren, csak maximum harmincan. De tedd a szívedre a kezed: ki sem tudnál szolgálni harmincnál több embert… (Ha igen, akkor  mehetsz bele a vágyakba, az élet- és üzleticélokba.)

Alapvetően tehát a jó hirdetési szöveg és a jó reklámszöveg  pontosan arról szól, amit a vevő meg akar venni.

A mi hirdetésünk utána egy nagyon hosszú szövegre vezet, ami végül a szöveget akarókat nagy arányban konvertálja ügyféllé. De a reklámszövegünk, a hirdetésünk az bizony rövid.

Hosszú hirdetési szövegekkel mi a helyzet?

Itt már elválik a reklámszöveg és a hirdetésszöveg fogalma, mert a hirdetés szöveg lehet hosszú is akár, míg a reklámszöveg tipikusan mindig rövid és lényegre törő.

Ha apróhirdetési oldalon van lehetőségünk hosszabb szöveget is alkalmazni a termékünk vagy szolgáltatásunk népszerűsítésére, akkor bizony ki is kell használnunk.

Példa az ingatlanhirdetésre

Ingatlanhirdetéseknél látom például, hogy még azok is, akiknek ez a szakmájuk és foglalkozásuk, hogy ingatlant adjanak el, odavetnek három sort, és várják a telefonhívásokat. Azok persze meg is érkeznek, mivel nincs információ, ezért az érdeklődők kénytelenek olyan alapvető infókért is a telefont felvenni, amiket simán ki lehetne írni, vagy akár a hirdetési platform segítségével felvinni (pl. van-e pince, állapot, fűtés típusa, stb.)

Igen, ilyenkor az ingatlanos elmondhatja, hogy ennyi meg annyi érdeklődő volt telefonon, és ezzel villoghat a megbízójának, de igazából azok nem érdeklődők, hanem pusztán információra éhesek, amik UTÁN lehetnek csak esetleg érdeklődők.

Egy ingatlanhirdetés szövegének legalább 1500 leütésnek kell lennie, ha nem akarjuk infószegény környezetbe taszítani akár a későbbi vevőt is, és ezzel jó előre elijeszteni.

Mindent le kell írni, amit általában meg szoktak kérdezni, akár még a szomszédokra is ki lehet térni.

Ingatlanoknál végig kell menni ezeken:

– Építés éve, felújítás éve, ez utóbbi konkrét lépései

– Falazat típusa, van-e vakolva, mivel, mikor történt ez.

– Tető héjazat (cserép, pala, lemez, stb.)

– Tetőszerkezet állapota

– Fűtés típusa, alternatív lehetőségek

– Klimatizáció kérdése

– Nyílászárók típusa, energetikai besorolása, stb.

– Külső szigetelés (vízszigetelés is fontos lehet)

– Szobák részletes leírása: négyzetméter (falak hossza), burkolat típusa, elhelyezkedésük (egymásból nyílnak-e, stb.), falak mivel vannak borítva (festék, tapéta, csempe, kő, lambéria, téglaburkolat, stb.)

– Konyha, nappali, folyosó, előszoba, gardrób külön leírása. Minden helyiségről kell egy mondatot ejteni legalább (festék, tapéta, csempe, kő, lambéria, téglaburkolat, stb.)

– Vízvezeték rendszer, csatorna, stb.

– Elektromos hálózat (mikori, lett-e felújítva, stb.)

– Pince, padlás

– Bővíthetőség lehetőségei

– Udvar, egyéb külső területek, járda, fű, térkő, bármi

– Kocsibeálló, parkolás, garázs

– Mennyi időn belül költözető

– Ár, négyzetméterár, ár euróban is

– Csere opció-e, vagy beszámítható-e az árba esetleg más ingatlan, vagy drága autó, stb.

– Megközelíthetőség, mi milyen messze van (iskola, óvoda, orvosi rendelők, buszmegálló, gyógyszertár, posta, főút, városközpont, látványosság) – forgalom milyen az utcában, csendes-e vagy inkább fiatalosan lendületes, milyen a környék.

Ami egyáltalán nem jellemző a mi ingatlanunkra, arról nyilván nem kell írni (pl. pince vagy padlás), de akár ezekről is lehet írni, hogy NINCS. (Ami nincs az nem csökkenti az értéket vagy a vonzalmat, egyszerűen úgy tiszta sor, ha a vevő látja, hogy nincs gondja a pincével és kész.)

Ha ezek után kapsz hívást, akkor az van, hogy azok valóban potenciális vevők. Közülük is lehet persze olyan, aki csak turistáskodik, vagy éppen minden hétvégén megnéz hat ingatlant és a tiéd pont útba esik, de egyébként ott lesz köztük a vevő, az garantált.

Ha mindezeket elintézed nyúlfarknyi szöveggel, akkor persze, fog csörögni a telefonod, de a huszadik után úúúúgy fogod utálni, mint a laposföld hívők a koronavírus elleni vakcinát.

A jó hirdetés szöveg és a jó reklámszöveg lényege

A jó reklámszöveg és a rövid típusú hirdetés szövegek rövidek, lényegre törőek, arról szólnak, amit a vevő akar.

A hosszabb hirdetés szövegeknek pedig minden részletre kiterjedőnek kell lenniük.

Vidi Rita

 

Posted on: 2020-10-18, by :