Mi az amit könnyű és mit nehéz eladni emailekkel?

Hírlevél-tudomány, email kampány webinárium

Ha emaileket használsz értékesítésre – hagyományos megnevezéssel: hírlevelezel -, akkor az olyan, mintha lenne egy külön értékesítő munkatársad, aki az előre megbeszélteket pontosan teljesíti. 

De még mielőtt bárki azt hinné, hogy BÁRMIT könnyen el lehet adni hírlevélben, tegyünk tisztába néhány dolgot, és térjünk ki  néhány érdekes tényre!

1.) Nem ugyanolyan könnyű eladni egy könyvet email segítségével, mint mondjuk egy 8 alkalmas szemináriumot, amin személyesen kell részt venni.

2.) Alapvetően nem az ár határozza meg az értékesítés sikerességét, hanem a termék használhatóságának könnyűsége. Ha a potenciális vásárlók úgy érzik, hogy könnyű lesz használni – könyvről tudják, hogy könnyű -, akkor hatékonyabbak lesznek az egyes elemek a kampányban.

Egy 8 alkalmas, személyes részvételt igénylő szemináriumhoz át kell szervezni az egész életüket, ezért ezeknél nehezebben hoznak döntést, mint könyvvásárlásnál. Ez minden értékesítési csatornára igaz persze, nemcsak az emailre, tehát alapvetően vannak nehezebben és könnyebben eladható termékek.

3.) Nagyon érdekes tény, hogy például online tanfolyamoknál több az eladás, ha szakaszosan kapják meg az anyagot, mondjuk minden másnap. Ha az anyag egyben van, és egyben kerül átadásra, mindig kevesebben vásárolnak, pedig úgy lenne a praktikus, hogy ha megkapja egyben, az nagyobb értéket képvisel számára. De igazából az képvisel nagyobb értéket, hogy „lesz időd feldolgozni, nem hajt a tatár”. (Ez persze nem mindenkire igaz, de a nagy többségre igen :)).

4.) Nem könnyebb eladni azt, amit utólag kell kifizetni. Az előre fizetés már alapvetés az internetes rendelésnél, az csak mellékes tény, hogy emailben történik-e az értékesítés vagy pedig telefonon. Az értékesítés látszólagos megkönnyítéséhez nem kell belemenni a vállalkozásod számára kockázatos helyzetekbe, mint amilyen például az utánvét is.

5.) Nem könnyebb eladni azt, ami letölthető, ahhoz képest, amit házhoz kell szállítani. Mindennek megvan a maga hozzáadott értéke, de ezek sosem kőbe vésett aranyszabályok, mert minden célközönség picit másabb lehet. A könnyű és gyors hozzáférhetőség nem biztos, hogy nagy előny az értékesítésben, pedig hát a világ számára az.

6.) Nőknek sokkal könnyebb eladni emailben (és egyébként Interneten is). Kosárértékben és vásárlási gyakoriságban is a nők vezetnek az internetes kereskedelemben, ezzel összefüggésben pedig az email-es értékesítés és az email marketing is a nőknél hatásosabb. Hogy miért? Mert a nők kockázattűrőbbek ilyen szempontból. Empatikusabbak, jobban átérzik a levelek mondanivalóját, és ezért döntést is könnyebben hoznak. Ez nem előny vagy hátrány, ez egyszerű tény.

Összességében az email marketing, és a közvetlen email-es értékesítés olyasmi, mintha boltot nyitnál és a vevőidet folyamatosan kiszolgálva egyre finomítanád a technikádat.

Én most mindent megmutatok és elmondok neked, amit erről a világról tudni kell és tudni lehet, de az, amit majd magadnak összeraksz, kitapasztalsz, tesztelsz, finomítasz, na az lesz a te vállalkozásod egyik legfontosabb vagyontárgya!

Hírlevél-tudomány – avagy hogyan emailezzük magunkat kifejezetten jómódúvá?

Posted on: 2020-08-04, by :