Mit írjunk az ügyfeleknek a karácsonyi üdvözletünkbe?

Hogyan írjunk karácsonyi üdvözletet az ügyfeleinknek?

Ilyenkor év vége felé közeledve még azok a cégek is kötelező feladatuknak érzik, hogy személyes hangú levélben keressék meg az ügyfeleiket, akik egyébként az év többi szakában nem szoktak promóciós és/vagy értékesítési célú leveleket kiküldeni.

Még a rutinos email marketingezők fejében is felmerül a kérdés:

Mit írjunk a karácsonyi üdvözletünkbe?

  • Írjunk a csodásan sikeres mögöttünk levő évről?
  • Írjunk az új vállalatirányítási rendszerünkről?
  • Írjunk az új kollégákról?
  • Írjunk a jövőbeni terveinkről?
  • Írjunk a legújabb díjainkról?
  • Írjunk arról, hogy adományoztunk az XY alapítványnak, hú de menők vagyunk?
  • (Fricska ON) Írjunk arról, hogyan akartuk megmenteni a bolygót idén a pusztulástól azzal, hogy átálltunk újrahasznosított papírra, ahelyett, hogy egyáltalán leálltunk volna végre a papírról? (Fricska OFF)

Nos, ha azt szeretnéd, hogy valóban értelme legyen megírni és kiküldeni a levelet, és az ügyfeleid valóban úgy olvassák, hogy megmelengeti a szívüket, akkor semmi ilyesmiről ne írj, amiket felsoroltam, és amik tipikusak az év végi hajrában.

Egyetlen valakiről írj. Az ügyfélről.

  • Az ő sikereiről.
  • Az ő „mostmáraztántényleg” megoldandó bánatairól.
  • Az ő új terveiről.
  • Az ő új lehetőségeiről.
  • Az ő érzéseiről.

Sajnos még mindig iszonyatosan sok cég használja a marketinget arra, hogy önmagát fényezze.

Aztán persze csodálkoznak, hogy miért nincs eredménye, és tény, hogy egy igencsak durva paradigmaváltásnak kellene lezajlania a fejükben, hogy megértsék, hogy magukat háttérbe szorítva lehetnek csak valóban szerethetőek az ügyfeleik szemében…

Nehéz nem villogni a sikereinkkel.

  • Nehéz nem villogni azzal, hogy végre találtunk  néhány csillogó szemű kollégát ebben a cseppet sem könnyű munkaerőpiaci helyzetben.
  • Nehéz nem villogni azzal, hogy milyen környezettudatosak lettünk hirtelen.
  • Nehéz nem villogni azzal, hogy év elején még a túlélés volt a célunk, de év végére már profit is látszik…

De vállalkozásként kicsit úgy kell viselkednünk, mint szülőként: nem mi vagyunk a középpontban, hanem a gyerek. A gyerek nem azért van, hogy a szülői nagyságunkat végre kidomboríthassuk ország-világ előtt (még ha ezt is látjuk ömleni a közösségi médiából).

Az ügyfél sem azért van, hogy év végén megveregethessük a vállunkat, hogy bezzeg milyen frankó üdvözlőlapot tudtunk összerittyenteni az év közbeni eredményeinkből.

Az ügyfeleket baromira nem érdeklik a cég eredményei vagy eredménytelenségei.

Az ügyfeleket csak az érdekli, hogy az ő problémájukat megoldod-e, vagy sem. Ha magaddal dicsekszel, azt fogják gondolni, hogy rájuk már nem marad időd. Egyébkén joggal gondolják ezt.

Azt a levelet, amit szokás ilyenkor kiküldeni – tudod, a villogóst –, azt nem az ügyfeleknek kell küldeni, hanem az alvállalkozóknak, üzleti partnereknek, és merő véletlenségből esetleg a konkurenciának (ez utóbbit persze csak akkor, ha a mostaninál izgalmasabb következő évre vágyunk :)).

Szóval, mit írsz akkor az ügyfeleknek Karácsonyra?

Írd ezt: SZERETLEK! És mindent megteszek, hogy neked jobb legyen! Boldog Ünnepeket! – persze átfogalmazva, céges arculatra szabva, a cég kommunikációs emberét nyilván megizzasztva. 🙂

Ezzel többre mész, mint az önfényezéssel.

UPDATE 2020 elő-karácsonya

Az idei év túlzás nélkül az utóbbi 50-60 év legrendkívülibbje lett. Mit lehet írni egy Karácsonyi üdvözletbe az ügyfelek felé úgy, hogy közben tudjuk, ha boldog is lesz a Karácsonyuk, biztosan nem úgy, ahogy szerették volna? Távol a családtól, magányosan, Skype-on ünnepelnek majd a legtöbben, mert még tartanak a járványellenes intézkedések. Nos, egy ilyen környezetben íme egy szívmelengető üzenet, amit bátran átmásolhatsz, átírhatsz a magad szájíze szerint, használd egészséggel:

Kedves Ügyfelünk!

Rendkívüli évnek érünk a végére lassan – aminek az elérkezését most a többség másért várja, mint szokta. Nincs karácsonyi vásár, nincs forralt borozás a barátokkal, nincs 8-10 fogásos Karácsonyi menüre való készülés, nincs szeretteink érkezésére való önfeledt várakozás. Van helyette üresség, magányérzés és a “bárcsak túl lennénk már ezen” gondolatok. Jövő ilyenkor már csak rossz, de tanulságos emlék lesz a 2020-as év, de most még nem tartunk ott.

Szeretnénk ha tudnád, hogy ránk bármikor számíthatsz. Itt voltunk neked idén is, és itt leszünk jövőre is. Karácsonyra azt kívánjuk, hogy a lehetőségekhez mérten legyen meghitt, szeretettel és örömmel teli az Ünnep. Tudd, hogy mi gondolunk rád, és amikor majd túlleszünk mindezeken, akkor egyrészt majd bepótoljuk, másrészt mindannyian biztosan tapasztaltabban, és reményeink szerint okosabban nézünk majd előre.

Jó egészséget és minden jót kívánunk, vigyázz magadra!

Szeretettel,

Aláírás

Év végi köszöntő szövegek

Nemcsak Karácsony, de Újév alkalmából is lehet persze köszönteni, sőt, illik is. Ha mindkét alkalommal szeretnénk valamit írni az ügyfeleinknek, partnereinknek, vagy akár csak az üzleti blogunk látogatóinak, akkor jó ötlet lehet egy-egy szemléletes kép és mellé egy rövid szöveg odakanyarítása is.

Az enyém ilyen esetekben így szokott kinézni:

Nagyon Boldog Karácsonyt kívánok!

Teljen békességben, boldogságban, testi-lelki harmóniában, szeretetben ez a pár nap IS, meg minden utána következő, míg világ a világ!

 

Szeretettel,

Vidi Rita

Még egy praktikus tipp karácsonyi és év végi üzenetekhez

Arra majd ügyelj egyébként, hogy ha digitális hírlevélben, vagyis emailben mennek ki a köszöntők, akkor elképesztő mennyiségű viszont-köszöntés fog visszaérkezni, és azok bizony már személyes levelek lesznek a cég irányába (az aláíró irányába), és azokra illik majd szintén emailben  és személyesen válaszolni néhány szót.

Használd egészséggel 🙂

Szeretettel,

Vidi Rita

Ui.: Ezt veheted elő-karácsonyi ajándéknak tőlem :))

Posted on: 2019-11-29, by :