Mit írjunk az ügyfeleknek a karácsonyi üdvözletünkbe?

Hogyan írjunk karácsonyi üdvözletet az ügyfeleinknek?

Ilyenkor év vége felé közeledve még azok a cégek is kötelező feladatuknak érzik, hogy személyes hangú levélben keressék meg az ügyfeleiket, akik egyébként az év többi szakában nem szoktak promóciós és/vagy értékesítési célú leveleket kiküldeni.

Még a rutinos email marketingezők fejében is felmerül a kérdés: Mit írjunk a karácsonyi üdvözletünkbe?

  • Írjunk a csodásan sikeres mögöttünk levő évről?
  • Írjunk az új vállalatirányítási rendszerünkről?
  • Írjunk az új kollégákról?
  • Írjunk a jövőbeni terveinkről?
  • Írjunk a legújabb díjainkról?
  • Írjunk arról, hogy adományoztunk az XY alapítványnak, hú de menők vagyunk?
  • (Fricska ON) Írjunk arról, hogyan akartuk megmenteni a bolygót idén a pusztulástól azzal, hogy átálltunk újrahasznosított papírra, ahelyett, hogy egyáltalán leálltunk volna végre a papírról? (Fricska OFF)

Nos, ha azt szeretnéd, hogy valóban értelme legyen megírni és kiküldeni a levelet, és az ügyfeleid valóban úgy olvassák, hogy megmelengeti a szívüket, akkor semmi ilyesmiről ne írj, amiket felsoroltam, és amik tipikusak az év végi hajrában.

Egyetlen valakiről írj. Az ügyfélről.

  • Az ő sikereiről.
  • Az ő „mostmáraztántényleg” megoldandó bánatairól.
  • Az ő új terveiről.
  • Az ő új lehetőségeiről.
  • Az ő érzéseiről.

Sajnos még mindig iszonyatosan sok cég használja a marketinget arra, hogy önmagát fényezze. Aztán persze csodálkoznak, hogy miért nincs eredménye, és tény, hogy egy igencsak durva paradigmaváltásnak kellene lezajlania a fejükben, hogy megértsék, hogy magukat háttérbe szorítva lehetnek csak valóban szerethetőek az ügyfeleik szemében…

Nehéz nem villogni a sikereinkkel. Nehéz nem villogni azzal, hogy végre találtunk  néhány csillogó szemű kollégát ebben a cseppet sem könnyű munkaerőpiaci helyzetben. Nehéz nem villogni azzal, hogy milyen környezettudatosak lettünk hirtelen. Nehéz nem villogni azzal, hogy év elején még a túlélés volt a célunk, de év végére már profit is látszik…

De vállalkozásként kicsit úgy kell viselkednünk, mint szülőként: nem mi vagyunk a középpontban, hanem a gyerek. A gyerek nem azért van, hogy a szülői nagyságunkat végre kidomboríthassuk ország-világ előtt (még ha ezt is látjuk ömleni a közösségi médiából).

Az ügyfél sem azért van, hogy év végén megveregethessük a vállunkat, hogy bezzeg milyen frankó üdvözlőlapot tudtunk összerittyenteni az év közbeni eredményeinkből.

Az ügyfeleket baromira nem érdeklik a cég eredményei vagy eredménytelenségei.

Az ügyfeleket csak az érdekli, hogy az ő problémájukat megoldod-e, vagy sem. Ha magaddal dicsekszel, azt fogják gondolni, hogy rájuk már nem marad időd. Egyébkén joggal gondolják ezt.

Azt a levelet, amit szokás ilyenkor kiküldeni – tudod, a villogóst –, azt nem az ügyfeleknek kell küldeni, hanem az alvállalkozóknak, üzleti partnereknek, és merő véletlenségből esetleg a konkurenciának (ez utóbbit persze csak akkor, ha a mostaninál izgalmasabb következő évre vágyunk :)).

Szóval, mit írsz akkor az ügyfeleknek Karácsonyra?

Írd ezt: SZERETLEK! És mindent megteszek, hogy neked jobb legyen! Boldog Ünnepeket! – persze átfogalmazva, céges arculatra szabva, a cég kommunikációs emberét nyilván megizzasztva. 🙂

Ezzel többre mész, mint az önfényezéssel.

Szeretettel,

Vidi Rita

Ui.: Ezt veheted elő-karácsonyi ajándéknak tőlem :))

Posted on: 2019-11-29, by :