SEO hacking tippek 1. rész
Milyen ingyenes módszerek vannak arra, hogy meghackeljük a szigorúan szabályszerű “csak kőkemény munka, és hatalmas tőke árán lehet sikerre jutni” alapvetéseket? Cikksorozatot indítunk arról, hogy milyen kisebb-nagyobb, de többnyire ingyenes trükkökkel lehet olyan robbanásszerű látogatottság növekedést elérni, amit a te vállalkozásod is megérdemel. SEO szövegírás tippek haladóknak.
A tippek nem kifejezetten SEO-t érintő szakmai tippek lesznek, hanem lesznek ilyenek is persze, meg egy csomó kapcsolódó apróság, amiket ki szoktunk felejteni a pakliból, pedig ezek is sokat számítanak. A SEO egyik legfontosabb célja, hogy minél több releváns látogató érkezzen az oldalunkra, és az összes tippünk ezt a célt támogatja. Nem mindegyik tipp fog találati listán való előrekerülést eredményezni, de látogatottság növekedést igen. (Ezt mondom azért, hogy mielőtt valaki nekiállna kifejteni, hogy az email aláírás beillesztése nem SEO téma, megspóroljam neki a felesleges időtöltést :)).
A cikksorozat öt részes lesz, és minden részben öt különböző – ismétlem: ingyenes – SEO (és néha nem SEO) trükköt veszünk sorra, amikért nem kell fizetni, de biztosan kell velük dolgozni, és az eredményük látogatottságnövekedés, hírnévnövekedés, és kedvezőbb találatok lesznek a találati listán.
Csináld meg mindegyiket, ahogy így olvasod, már ami egy lépéses, és könnyen kivitelezhető. A hosszadalmasabb, bonyolultabb feladatokat ütemezd be, és foglalkozz majd velük rendszeresen!
Kezdjük az elején, az alap dolgokkal!
Email-aláírás
Mit? – Tedd be az összes email fiókod aláírásába az oldalad linkjét és a céged/projekted nevét, de ne tegyél be túl sok infót! (Pl. semmi mást)
Miért? – Sokan használják az email aláírást arra, hogy megjelentessék saját titulusukat, email címüket, telefonszámukat, meg bármit, ami még – szerintük – fontos lehet, ide értve a weboldalaik nevét, linkjét, projekt nevét, lényegét. De minél több az információ, annál kisebb a potenciális befogadó félhez való eljutás esélye. Ha kizárólag csak a weboldalad linkjét, és mondjuk a mottót teszed a neved alá, akkor radikálisan megnövekszik annak esélye, hogy levelezőpartnereid rákattintanak.
Hogyan? – Ellenőrizd le, hogy most mi szerepel az email aláírásodban, de az összes email fióknál, amit használsz! Töröld ki a felesleges dolgokat – pl. az email cím teljesen felesleges, hiszen ha válaszolni akarnak, arra fognak, amiről érkezett a leveled -, és tedd be csak az oldalad linkjét, meg az oldalon használt alcímet.
Pl. évekig ez volt az email aláírásom:
Motiváció, inspiráció, hasznos tippek és remek olvasnivalók nőknek – HősNők.hu
Felmérés
Mit? – Készíts felmérést az Olvasóid körében egy olyan központi témáról, ami természetesen az oldaladdal is szorosan összefügg, meg az Olvasókat is nyilvánvalóan foglalkoztatja.
Miért? – Ha kérdést kap az agyunk, automatikusan válaszolni akar, ezzel úgy be tudod vonni az Olvasóidat a bűvkörödbe, hogy igazából ellen sem tudnak állni neked. Egyetlen kérdőívvel akár hetekig tartó érdeklődést tudsz generálni az oldaladon.
Hogyan? – Harangozd be jó előre, hogy kérdőívet fogsz feltenni, amiben az Olvasók véleményét kéred.
Aztán, mikor felkerült a kérdőív – ami inkább rövid, frappáns legyen, nem pedig hosszú és bonyolult! – ebből az apropóból csinálj külön hírverést. Legyen lezárási határideje a kérdőív kitöltési határidejének.
Amikor ez az időpont elérkezett, akkor külön cikkben köszönd meg a részvételt, és számolj be a kitöltési időszak tapasztalatairól, majd jelezd, hogy mikorra várható az eredmény.
Amikor megvan a kiértékelés, tedd közzé. Készíthetsz róla infografikát is, hogy szemléletesebb legyen.
Gyakori kérdések
Mit? – Figyeld a Gyakorikerdesek.hu oldalt, és légy résen, hogy beszélnek-e rólad, vagy a vállalkozásodról. Ha nem beszélnek, akkor indíts kérdést, és válaszolj is rá.
Miért? – A gyakorikerdesek.hu oldal Magyarország legnagyobb kérdezz-felelek oldala, és iszonyúan erős a Google találati listán. Ha ott megemlítik a neved, vagy az oldaladat, vállalkozásodat, akkor egyrészt résen kell lenned, hogy korrekt tájékoztatást tudj nyújtani. Ha viszont nem kérdez rólad senki semmit, akkor az annak is a jele, hogy a híred/hírneved nem törte még át a GYK gátját, ami azért rossz hír, mert ha még nem is beszélnek rólad, akkor ismeretlen vagy a nagyon széles – potenciális látogató – tömegek előtt. Használd ki a GYK oldal erejét úgy, hogy mindig válaszolj a rólad szóló kérdésekre – lehet saját nevedben is, de a legjobb, ha névtelen, harmadik fél nevében teszed -, illetve, ha még senki nem dobott fel témaként, akkor tedd meg te magad.
Hogyan? – A Google Alert szolgáltatásában állítsd be a fő márkaneveidet (saját nevedet is), így szót ejtenek rólad vagy a termékeidről a neten, a Google emailben értesít. Akkor is, ha ez a gyakorikerdesek.hu oldalon történik meg. Így nyomban tudsz válaszolni. Nézd át már most is a GYK oldalát – keresőjét használva -, hogy van-e már téma/kérdés rólad, és ha igen, kezdj el korrektül, de név nélkül válaszolgatni.
Ha nincs még téma rólad, akkor – névtelenül – indíts egy ártalmatlan kérdést: Pl. Ismeri valaki az XY céget/szolgáltatást? Kinéztem magamnak ott egy terméket, de gondoltam, utánajárok a tapasztalatoknak, és még nem találtam semmit. Köszi előre is.
Na, ezek után kapni fogsz hideget-meleget, de a lényeg, hogy a MELEG inkább több legyen, mint a HIDEG J. Ezt úgy is elérheted, hogy te magad is válaszolgatsz magadnak, illetve megkérheted családtagjaidat, barátaidat, bizalmasaidat, hogy tegyék meg ők is.
Az, hogy milyen a híred, az nem mérvadó a GYK oldalán, de ha nincs rólad téma, az azt jelenti, hogy nem ismernek még, és ez BAJ!
Közösségi erő
Mit? –Regisztrálj a lehető legtöbb közösségi oldalon, és a profilodba vidd fel az oldaladat, és a vállalkozásodat. Ahol lehet, hozz létre külön profilt a vállalkozásodnak.
Miért? – Amikor számítógépes boltunk volt, egyszerre három oldalt működtettünk: egyet a vírusokról, saját tárhelyen, egyet a számítógépekről saját tárhelyen, és egy blogot egy ingyenes blogszolgáltatónál. Egyszer egy baráti beszélgetésben azt mondta valaki, hogy amikor ránk keres, az az érzése támad, hogy mi vagyunk az egész Internet, mert egyszerűen mindenhol ott vagyunk! (Akkoriban még nem voltak közösségi oldalak, csak Iwiw volt, meg a MyVip a nagyon fiataloknak.)
Minél több közösségi felületen vagy ott, annál komolyabbnak tűnsz, megbízhatóbbnak, nagyobbnak. Ez fontos pszichológiai mechanizmust, a társadalmi bizonyíték elvét erősíti a külső szemlélőben. (Társadalmi bizonyíték elve: egy milliárd légy nem tévedhet…)
Hogyan? – Ha még nincs regisztrációd a LinkedIn-en, Twitter-en, Bizroom-on, Pinterest-en, Instagram-on, és PLÁNE a Google+-on, akkor MOST csináld meg, töltsd ki a profilodat, és mindig mindegyiket használd majd a cikkeid megosztására, ne csak a nyomorult FB-ot!
Iparági erős bloggerek pingelése
(Sasok hátán technika – lesz még ilyen egy pár)
Mit? – Az általad követett, sőt nagyrabecsült bloggerek cikkeire reflektálj saját cikkben a saját oldaladon, belinkelve – pingback, visszaigazolásos módszerrel – az emlegetett blogposztot. Ezzel elszívhatsz magadhoz jó néhány Olvasót arról a blogról.
Miért? – Azok a bloggerek a szakmádban, akikre te felnézel, vélhetően már évek óta jelen vannak, és éveken át építették a bázisukat, és ahhoz, hogy te ugyanazt elérd, neked is évekre lenne szükséged, meg olyan 500-600 egyedi cikkre. De ne szenvedj ezzel, inkább építs az ő ismertségükre és látogatottságukra.
Hogyan? – Kövesd, miről írnak, és írj te is arról, csak más szemszögből – sajátodból -, innovatívabb megközelítéssel. Linkeld meg közvetlenül a cikkből az adott cikket, és reménykedj abban, hogy ő már korábban engedélyezte a bejövő linkek visszaigazolását a saját blogján. (Általában engedélyezni szokták.) Így te ugyan linket adsz neki, ugyanakkor ő is visszalinkel rád automatikusan, ami egy nagy forgalmú, régóta elismert blognál azt jelenti, hogy nemcsak link-erő, hanem látogató is jön hozzád a visszalinken keresztül. Ráadás pozitívum: a kimenő linkek minőségét is méri a Google, és ha színvonalas, megbízható blogokat linkelsz, azzal a te oldalad ázsiója is növekszik.
Innen folytatjuk a következő öt, hasonló tippel!
Jó munkát!
Vidi Rita