Tartalomstratégia

Túl sok az infó a tartalomstratégiával kapcsolatban, és nem tudod eldönteni,

merre indulj, melyik legyen a te utad?

Kellene egy atombiztos kommunikációs stratégia, ami egyrészt utat mutat a vállalkozásodnak a következő évekre, másrészt a trendkövető rugalmasságot is magában hordozza?

Vidi Rita

Üdvözöllek, Vidi Rita vagyok, a RitArt Academy tulajdonosa és igazgatója, és pontosan tudom, mit érzel most. Látva, hogy csak a szövegírás terén mennyi feladatot kellett volna már elvégezned, és mennyi feladat vár még rád, kiszámolva ennek költségeit, máris az fordul meg a fejedben, hogy „kell nekem egyáltalán ennyi minden?”. Vagy esetleg erre gondolsz: „Biztosan arra van szükségem, amire én gondolok, hogy szükségem van rá?”

„Túl sok az infó, ez is kellene, az is kellene, ezt is meg kellene csinálni, azt is meg kellene csinálni, de közben meg ki fog foglalkozni az ügyfelekkel és a vállalkozás építésével? És különben is! Meg fog térülni valaha a rengeteg, szövegre és tartalomra fordított költség?”

Nem vagy egyedül ezekkel a gondolatokkal, és ezzel az összetett problémával. Napi szinten folytatok személyes konzultációkat a hozzád hasonlóan nagyban gondolkodó vállalkozókkal, és tudom, hogy a legtudatosabb stratégák is elveszítik a fonalat a harmadik lépésnél. Nem azért, mert ez az egész tartalomstratégiai dolog olyan nagyon bonyolult lenne, hanem azért, mert:

  • Egyszerűen nincs tapasztalatuk a témáról. Tapasztalat nélkül nehéz átlátni, hogy mi következik miből, miért ÚGY kell csinálni a dolgokat és miért nem AMÚGY.
  • Egy vérbeli üzletember számára is hihetetlen, hogy a szöveggel hatalmas eredményeket, akár milliárdos bevételeket lehet elérni.
  • Ez az egész nem olyan, hogy megnyomok egy gombot és kipottyan egy kész weboldal, tízmilliónyi karakterrel, hanem a tulajdonosnak is részt kell vennie az építkezésben, elvégre ő maga fog „lakni” azon az oldalon.

Mire jó a tartalomstratégia?

A jó tartalomstratégia – és egyben kommunikációs stratégia – nemcsak azt eredményezi, hogy a vállalatod/vállalkozásod hírneve, megítélése, piaci részesedése pozitív irányba változik – értsd: fejlődik -, hanem azt is eléri, hogy maga a szervezet fejlődik, növekszik, stabil pozíciót épít ki a piacán, sőt, a piacvezetői álmok is elérhető közelségbe kerülnek.

Pusztán az írott szöveg által.

A tartalomstratégiának és kommunikációs stratégiának nemcsak a szöveges tartalmak az elemei, hanem ott van még egy csomó minden plusz lehetőségként, de a szöveges tartalom fogja hozni a vevőket és a hírnevet, és mi kifejezetten írott, szöveges, vagy ha úgy tetszik, betűalapú tartalmakkal foglalkozunk. Nem azért, mert ne lenne grafikusunk meg videószerkesztőnk, hanem azért, mert bizonyított tény, hogy a szöveg képes csak bevinni az emberek elméjébe azt az információt, amit úgy akarunk bevinni, hogy az hosszú távon működjön.

A szöveg tud csak olyan gondolatokat elültetni az emberek fejében, amik azt eredményezik majd, hogy a vevőink saját gondolatukként fogják betudni a vásárlási igényüket és döntésüket, illetve a márkahűségüket, elkötelezettségüket irányunkban.

Hogy érdemes-e ezek mellé képeket, kreatív reklámokat, videókat is létrehozni? Persze. Nyugodtan! De szöveg nélkül nem fog menni, és szerintem ezt már te is érzed – mivel ezt olvasod.

De már fel is merülnek a kérdések:

  • Mégis miről? Hogyan? Hol? Mennyit? Kiknek? Mikor?
  • Mit mondjunk el, és mit ne?
  • Mikor mondjuk el, és mikor ne?
  • Milyen kifejezéseket használjunk, és miket ne?
  • Mennyit kommunikáljunk, és mennyit ne?
  • Főállásban legyen-e szövegírónk, vagy dolgoztassunk a RitArttal?
  • Biztos, hogy jó lesz ez nekünk?

Mi a stratégia?

Egyik kedvenc sorozatomban, az Elnök embereiben hangzik el a következő párbeszéd:

– Nem gondolod, hogy túl sok lehetőségre mondunk nemet?

– Az a jó… ez jelenti azt, hogy van stratégiánk.

A stratégia kicsit leegyszerűsítve azt jelenti, hogy tudom, hogy mit akarok elérni, és hogy a cél eléréséért milyen erőforrásokat fogok mozgósítani, továbbá azt is tudom, hogy milyen taktikai elemeket nem fogok alkalmazni. Tehát tudom előre azt, hogy mire fogok nemet mondani.

Egy csatában nem lehet egyszerre támadó és védekező stratégiát alkalmazni, mert ezek egymásnak ellentmondó stratégiák.

Egy vállalkozásban nem lehet egyszerre a növekedés és a puszta túlélés a stratégiánk, de az sem lehetséges, hogy MINDENT akarjunk, mert akkor szétforgácsolódnak az erőforrásainkban rejlő erők.

Mi a tartalomstratégia?

A tartalomstratégia a kommunikációs célokat és erőforrásokat rendszerbe foglaló eszköz arra, hogy minél nagyobb szeletet tudjunk kihasítani a piacunkból – de akár még az is előfordulhat, hogy mi magunk növeljük a piacunkat – és minél magasabb hírnévpontot érjünk el a potenciális és már meglévő ügyfeleinknél. A tartalomstratégia többnyire a marketingstratégia része, ha nagyon közgazdasági szemlélettel nézzük a dolgokat.

Mindenképpen szükség van tartalomstratégiára az olyan vállalkozások esetében, ahol

  • A tulajdonosok nem elégedettek a piaci részesedéssel, és/vagy a bevétellel, nyereséggel.
  • A vállalkozás termékeinek és szolgáltatásainak megítélése nem túl pozitív, vagy éppen rossz.
  • Ha magának a cégnek a megítélése nem túl pozitív, vagy éppen rossz.
  • A vevők csak egyszer vásárolnak, és nem térnek vissza.
  • Több magyarázatot igényel a termék/szolgáltatás, mint egy palack víz.
  • Új piacok felé akar nyitni a vállalkozás.

Azt szoktam mondani, hogy akik nagyban gondolkodnak, azoknak muszáj, hogy legyen stratégiájuk, akkor is, ha ők ennek nincsenek tudatában. Stratégia nélkül egyik nap erről szól a vállalkozásunk, másik nap arról, de leginkább semmiről, mert túl sokat akar markolni, így keveset fog.

Hogyan lesz tartalomstratégiád?

Úgy, hogy elkészítem neked, kifejezetten a saját vállalkozásod céljaira szabva.

Kommunikációs- és tartalomstratégia felállítása – RitArt Academy szolgáltatás, mely magában foglalja az alábbiakat (és egyben a folyamatot is megmutatják a következő pontok, lépésről-lépésre):

  • Konzultációt, amelynek során átbeszéljük az eddig történteket, jelenlegi tényeket, és a célokat. A konzultáció kizárólag skype-on történhet, és órákon át tarthat, sőt, többször is sor kerülhet rá, pár napon-héten belül.
  • A kommunikációs stratégia és tartalomstratégia felállítását, folyamatábra és részletes írott tartalom formájában.
  • Lépésekre bontott akciótervet a tennivalókról, az egymásra épülő taktikai elemekről, az új stratégia „beállásáig”.
  • Folyamatos, szinten tartó lépések és ellenőrzési pontok meghatározása a stratégia fenntartásához.
  • Az erőforrásigények és csatornák tárgyalását – az új stratégiára való átálláshoz, és a későbbi, szinten tartó tevékenységhez külön.
  • Az elkészült anyag átbeszélése skype-on, a korrekciók elvégzése,
  • a stratégia bevezetésének és véglegesítésének nyomon követése.

Ez egy pár hetes folyamat lesz, aminek a végén neked konkrét világuralmi terveid lesznek, egy kész, használható, lépésekre lebontott, átlátható tartalomstratégiával.

És tudod, hogy mi ebben a legjobb? Hogy ezt SENKI NEM MÁSOLHATJA LE.

Beszéljünk egy kicsit az egyre terjedő utánzós-trendről…

Ma már óriási annak a veszélye, hogy kitalálsz valami jó dolgot, elkezded megvalósítani, és a konkurencia, vagy éppen egy lelkes, friss piaci belépő – akit konkurensnek nem, de kellemetlenkedőnek annál inkább lehet nevezni – úgy lemásolja, hogy kettőt se pislogsz, már nála csápol a kedves közönség…

Megírsz egy csodálatos hírlevelet és másnap már a konkurens is ugyanolyat küld ki, kicsit átírva. (Szorgalmas konkurensek még aznap…)

Kiposztoltok egy fantasztikus, érzelmeket és tömegeket megmozgató Facebook posztot, és fél óra múlva dettó ugyanaz van a konkurens FB oldalán, kicsit átírva.

Ezek mindennapi problémái az ügyfeleimnek, ugyanakkor ezen a jelenségen csak annak kell megütköznie, akinek nincs stratégiája.

Lemásolta bárki is az ezer lépéses stratégiád egyetlen elemét? Ne dühöngj, örülj! Mindenki, aki másol, besorolt mögéd a piacon, és önként vállalta, hogy sosem fog megelőzni. Ideje tehát pezsgőt bontani!

Kapitalizmus van, senkinek sem kötelező feltalálnia a meleg vizet újra és újra… Amikor a Samsung meg az Apple szabadalmi perek sorát vívja egymással, biztos lehetsz benne, hogy nem a kenyérre kell nekik az, amit az egyik perben megnyernek, a másikban meg elveszítenek.

Arra kell törekedned, hogy a te vállalkozásod az legyen, amit igyekeznek másolni. Ugyanakkor ezt a mögöttes célt nem tudod úgy kivitelezni, hogy azt sem tudod, mit csinálsz, hova tartasz, és holnap épp milyen erőforrásokkal…

ÁR – Kommunikációs- és tartalomstratégia kidolgozása, létrehozása, utánkövetése – szolgáltatás a RitArt Academytől.

299.900,- forint (bruttó)

Mit kapsz ezért a pénzért?

  • Több körös konzultációt,
  • Célokat,
  • Dokumentációt, terveket,
  • Lépésekre bontott akciótervet, javasolt határidőkkel
  • Taktikai elemek részleteit
  • Rendkívüli helyzetek kezelésének részleteit
  • Utánkövetést

Mit fog ez eredményezni?

  1. Több látogatót
  2. Több vevőt
  3. Nagyobb hírnevet
  4. Elismeréseket
  5. Piaci pozícióban előrelépést
  6. Bocs, de néhány irigyet is (mint tudod, a sajnálat ingyen van, de az irigyekért meg kell dolgozni :)).

Mit nem kapsz ezért a pénzért?

Kész szövegeket. Ez a szolgáltatás csak a stratégiáról szól, annak kitalálásáról és megtervezéséről, hogy milyen úton fog járni a vállalkozásod a következő években a tartalom tekintetében, és hogy a tartalom hogyan fogja szolgálni a vállalkozásod teljes piaci stratégiáját. Tanuld ki a szövegírás csínját-bínját MOST>>

MEGRENDELÉS

Kommunikációs- és tartalomstratégia szolgáltatás megrendelése

Név*
Email*
Lakcím*
Cégnév (ha van)
Székhely (ha van cégnév)
Elfogadod a jelentkezés feltételeit?*


Fizetni átutalással és PayPalon lehet, minden szükséges részletet a megrendelés leadása után küldünk emailben.