Vajon megfelelő a tartalom minősége a weboldaladon?

Tartalom minőség

Mikor mondhatjuk, hogy megfelelő a tartalom a weboldaladon?

Akkor, ha az alábbi szempontokat végigvéve megnyugtató válasszal tudsz magadnak szolgálni.

Szempontok:

  1. Mindenre kiterjedő a tartalom mennyisége és minősége – inkább több legyen, mint kevesebb. Ha azt érzed, hogy elég, akkor vélhetően a jövő héten már nem lesz elég. De ha egy adott pillanatban mindig őszintén elégnek érzed, az jó irány.
  2. Nyelvezete legyen érthető, de nem túl pongyola megfogalmazással. Kerüld a szakszavak végtelen hajszolását, de annyira ne legyen konyhanyelvű, hogy minden szakkifejezést valami hétköznapi szóval helyettesítesz. Tanítsd egy új nyelvre egyúttal az olvasókat!
  3. A szövegek hossza váltakozó legyen: vannak a rövidek (1500 leütés), vannak a közepesen hosszúak (3000-4000 leütés) és vannak a nagyon hosszú cikkek (10ezer leütés fölött). Arányaiban a 20-60-20-as szabályt érdemes követni, tehát ha van 100 cikked, akkor 60 legyen abból közepesen hosszú, 20 rövid és 20 nagyon hosszú.
  4. Mindegyik írás tartalmazzon hasznos, felismeréseket generáló, és közben bizalmat is építő információkat (a hasznosság eleve bizalomépítő).
  5. A személyesség fűszerként, de ezen analógia mentén fontos, kihagyhatatlan elemként jelenjen meg – tanácsadói blogon sokkal több személyesség lehet, mint pl. egy webshopban.
  6. Felszínesen, közepesen és jól átsütve is tárgyalják a szövegeid a témaköröket (lásd hosszúság témánál az arányokat: 20 legyen felszínes, 60 legyen közepes, és 20 legyen jól átsütött a 100-ból) Ez azt jelenti, hogy a cikkek 60%-ában legalább közepesen részletesen kell tárgyalnod a témákat, tehát kell, hogy utalj a téma előzményeire, fel kell vezetni a mondanivalót, és a végén valahogy le is kell zárni a gondolatmenetet. Ezt 1500 leütésben biztosan nem lehet kivitelezni, tehát a közepesen hosszúak lesznek a közepes mélységben tárgyalók is egyben.
  7. Az olvasók legalább 1.5 percet eltöltenek az oldalon, illetve egy-egy cikken átlagban legalább ennyit eltöltenek. Az átlagot persze a 10 perc fölöttiek és a 0 másodpercesek összességükben fogják kiadni.
  8. Vannak nagyon jól teljesítő cikkek és vannak kevésbé jól teljesítők, mely utóbbiakat kevesen látnak, de attól persze értékesek (20/80 arányban). A nagyon jól teljesítők heteken-hónapokon át hozzák a lelkes látogatókat.
  9. A fő kulcsszavad a search console szerint legalább 70-80 keresőkifejezésben megjelennek.
  10. Legalább 15-20 kifejezésre te vagy az első a Google-ben (bármilyen keresőkifejezésre, akár a témát tekintve nem annyira releváns témakörökben is – ez azért fontos adottság, mert ha bármiből első tudsz lenni, akkor van esélyed olyasmire is elsőnek lenni, amire te nagyon akarod.)
  11. Úgy általában legalább 250-300 keresőkifejezésre elérkeznek hozzád az emberek, de ha ez a szám 500, az még jobb.
  12. Search console szerint az átkattintási arány 10% körüli legalább.

    Arányok, amikkel már ki lehet egyezni
  13. Szintén SC szerint az átlagos helyezés legalább 10-12 helyezés környékén mozog.
  14. A keresők által látott tartalmak – metaadatok pl. képeknél, kategóriáknál, címkéknél – legyenek kitöltve.
  15. A rendszeres frissülés: ha már van napi 150-200 látogatód a Google-ből, akkor havi 1-2 szinten tartó, konkurencia kedvét a versenyzéstől elvevő tartalom is elég lehet. Ha még nincs ennyi, akkor gyakorlatilag naponta-kétnaponta érdemes valamit kitenni, hogy termelődjenek a látogatók a keresőből is, és persze a közösségi médiából is.
  16. Ha ezek nem teljesülnek, akkor feladat a hétre: most felvenni a tényállást.
    Hány cikked van?
    Hány olyan aloldal van, ahol reakciót vársz el a látogatóktól? (feliratkozás, hozzászólás, kattintás)
    Milyen hosszúak a cikkek? (igen, ehhez kell egy táblázat)
    Milyen gyakran frissíted a blogod, az oldalad alrészeit?
    A metaadatok ki vannak-e töltve?
    Milyen kulcsszavakra érkeznek a látogatók?
    Mennyi a keresőből az átkattintási arány?
    Átlagos helyezés?
    Átlagosan eltöltött idő?
    Visszafordulási arány?
    Azokra a szavakra jönnek, amire szeretnéd, vagy sokkal inkább másra?
    Milyen gyakran frissíted az oldalt új tartalommal?

 

Hamarosan innen folytatjuk!

Posted on: 2020-10-08, by :