Vajon megfelelő a tartalom minősége a weboldaladon?
Mikor mondhatjuk, hogy megfelelő a tartalom a weboldaladon?
Akkor, ha az alábbi szempontokat végigvéve megnyugtató válasszal tudsz magadnak szolgálni.
Szempontok:
- Mindenre kiterjedő a tartalom mennyisége és minősége – inkább több legyen, mint kevesebb. Ha azt érzed, hogy elég, akkor vélhetően a jövő héten már nem lesz elég. De ha egy adott pillanatban mindig őszintén elégnek érzed, az jó irány.
- Nyelvezete legyen érthető, de nem túl pongyola megfogalmazással. Kerüld a szakszavak végtelen hajszolását, de annyira ne legyen konyhanyelvű, hogy minden szakkifejezést valami hétköznapi szóval helyettesítesz. Tanítsd egy új nyelvre egyúttal az olvasókat!
- A szövegek hossza váltakozó legyen: vannak a rövidek (1500 leütés), vannak a közepesen hosszúak (3000-4000 leütés) és vannak a nagyon hosszú cikkek (10ezer leütés fölött). Arányaiban a 20-60-20-as szabályt érdemes követni, tehát ha van 100 cikked, akkor 60 legyen abból közepesen hosszú, 20 rövid és 20 nagyon hosszú.
- Mindegyik írás tartalmazzon hasznos, felismeréseket generáló, és közben bizalmat is építő információkat (a hasznosság eleve bizalomépítő).
- A személyesség fűszerként, de ezen analógia mentén fontos, kihagyhatatlan elemként jelenjen meg – tanácsadói blogon sokkal több személyesség lehet, mint pl. egy webshopban.
- Felszínesen, közepesen és jól átsütve is tárgyalják a szövegeid a témaköröket (lásd hosszúság témánál az arányokat: 20 legyen felszínes, 60 legyen közepes, és 20 legyen jól átsütött a 100-ból) Ez azt jelenti, hogy a cikkek 60%-ában legalább közepesen részletesen kell tárgyalnod a témákat, tehát kell, hogy utalj a téma előzményeire, fel kell vezetni a mondanivalót, és a végén valahogy le is kell zárni a gondolatmenetet. Ezt 1500 leütésben biztosan nem lehet kivitelezni, tehát a közepesen hosszúak lesznek a közepes mélységben tárgyalók is egyben.
- Az olvasók legalább 1.5 percet eltöltenek az oldalon, illetve egy-egy cikken átlagban legalább ennyit eltöltenek. Az átlagot persze a 10 perc fölöttiek és a 0 másodpercesek összességükben fogják kiadni.
- Vannak nagyon jól teljesítő cikkek és vannak kevésbé jól teljesítők, mely utóbbiakat kevesen látnak, de attól persze értékesek (20/80 arányban). A nagyon jól teljesítők heteken-hónapokon át hozzák a lelkes látogatókat.
- A fő kulcsszavad a search console szerint legalább 70-80 keresőkifejezésben megjelennek.
- Legalább 15-20 kifejezésre te vagy az első a Google-ben (bármilyen keresőkifejezésre, akár a témát tekintve nem annyira releváns témakörökben is – ez azért fontos adottság, mert ha bármiből első tudsz lenni, akkor van esélyed olyasmire is elsőnek lenni, amire te nagyon akarod.)
- Úgy általában legalább 250-300 keresőkifejezésre elérkeznek hozzád az emberek, de ha ez a szám 500, az még jobb.
- Search console szerint az átkattintási arány 10% körüli legalább.
- Szintén SC szerint az átlagos helyezés legalább 10-12 helyezés környékén mozog.
- A keresők által látott tartalmak – metaadatok pl. képeknél, kategóriáknál, címkéknél – legyenek kitöltve.
- A rendszeres frissülés: ha már van napi 150-200 látogatód a Google-ből, akkor havi 1-2 szinten tartó, konkurencia kedvét a versenyzéstől elvevő tartalom is elég lehet. Ha még nincs ennyi, akkor gyakorlatilag naponta-kétnaponta érdemes valamit kitenni, hogy termelődjenek a látogatók a keresőből is, és persze a közösségi médiából is.
- Ha ezek nem teljesülnek, akkor feladat a hétre: most felvenni a tényállást.
Hány cikked van?
Hány olyan aloldal van, ahol reakciót vársz el a látogatóktól? (feliratkozás, hozzászólás, kattintás)
Milyen hosszúak a cikkek? (igen, ehhez kell egy táblázat)
Milyen gyakran frissíted a blogod, az oldalad alrészeit?
A metaadatok ki vannak-e töltve?
Milyen kulcsszavakra érkeznek a látogatók?
Mennyi a keresőből az átkattintási arány?
Átlagos helyezés?
Átlagosan eltöltött idő?
Visszafordulási arány?
Azokra a szavakra jönnek, amire szeretnéd, vagy sokkal inkább másra?
Milyen gyakran frissíted az oldalt új tartalommal?
Hamarosan innen folytatjuk!
Posted on: 2020-10-08, by : Vidi Rita