Varázsszavak címekben
Jó pár éve már-már mánia lett abból, hogy mindenki kattintásvadász cikkcímekkel akar operálni. Ha jól belegondolunk, tudjuk is ennek az okát: az utóbbi 5-6 évben gyakorlatilag a népesség 70-75%-a hirtelen online találta magát az okos telefonoknak és a Facebooknak köszönhetően.
Ez nem magyar specialitás, ez világszintű tendencia, Afrikát, és Kína, India bizonyos részeit kivéve – ahol százmilliók élnek konkrétan áram nélkül még. Továbbá a második mondatban a Facebook szót ki lehet cserélni mondjuk orosz- vagy Kína-specifikus közösségi oldalakra.
Szóval, mindenki, aki él és mozog, valamilyen szinte be van csatornázódva valami olyan felületre, ahol közzétehetjük a publikált írásainkat. És ez azt eredményezte, hogy furábbnál-furább címmegoldásokkal kell operálni, mert ugye mit lát meg először egy mezei felhasználó a FB-on… Tudom, hogy most szívesen rávágnád, hogy a címet látják meg a felhasználók először, de ez nem igaz ilyen lecsupaszítva.
Ha automata posztol a blogod rss feedjéből, akkor nem a címet fogják először látni a felhasználók, hanem a leírást.
Természetesen, ha manuálisan osztod meg a cikkedet, olyan ajánlószöveget írsz hozzá, amilyet akarsz, és természetesen kezdheted a címmel is az ajánlást, de hát ugye ez sem egyértelmű, hogy mindig a cím van elől.
A cím az a megosztott tartalom címeként jelenik meg egyértelműen – ha van neki ilyenje –, de leginkább NEM ezzel találkozik legelőször az olvasó, tehát ezt a tévhitet érdemes elfelejteni gyorsan.
Ugyanakkor a metaadatok behívása után a FB – most beszéljünk csak erről – ténylegesen a címet mutatja legnagyobb betűkkel, leginkább kiemelve.
Tehát érvényesülhet a cím ereje, csak ne higgyük azt, hogy csak ez számít a közösségi médiában! (Sokkal fontosabb, hogy KI posztolja :)).
Clickbait, vagy kattintásvadász címeknek hívjuk azokat a megoldásokat, amikor az a célunk ténylegesen, hogy minél többen kattintsanak rá a megosztásunkra, aztán majd lesz valahogy.
Érdemes tudni, hogy a clickbait címek nem hoznak elkötelezett látogatókat, tehát önmagukat komoly és minőségben verhetetlen vállalkozásként meghatározó közlők számára ezek a címmegoldások hozhatnak extra látogatottságot, csak nagy valószínűséggel minden értelem nélkül.
A kattintásvadász címekkel csak azoknak érdemes operálniuk, akik az oldalukon hirdetéseket helyeznek ki, és ki van egyensúlyozva a rendszer olyan szempontból, hogy pontosan tudják, hogy ha egy nap átmegy 100ezer ember az ilyen clickbait cikkeikre, akkor abból nekik tuti lesz Xezer forint reklámbevétel.
Mik ezek a clickbait címek?
Példák:
– Meglátta ezt az aranyos kiscicát, felvette, és nem fogod elhinni, mi történt utána!
– A vér is megfagyott az ereimben, mikor elolvastam ezt a sztorit, ezt neked is látnod kell!
– Esküszöm nem pornóztam – mondta a világsztár a kamerák előtt, zokogva
A clickbait címek gyakorlatilag történeteket mesélnek.
A szürke 50 árnyalata így nézne ki clickbait verzióban (ez csak egy példa):
– Mikor először csapott a fenekére, még nem sejtette, hogy a rémálmai válnak valóra
Vagy:
– A szociopata szadista beleszeretett az ártatlan lányba, de ami az után történt, azt te sem gondoltad volna!
Ez a clickbait.
Most komolyan: kell ez neked?
A legtöbb vállalkozásnak nem kell, ezt meggyőződéssel kijelenthetjük. Ha viszont olyan az üzleti modelled, hogy a szűretlen látogatószám növelése mindennél fontosabb – mert a hirdetőkből élsz -, akkor járható lehet ez az út, mert százezrek nem fognak arra rákattintani, hogy „Varázsszavak címekben”.
De akkor most térjünk is rá, hogy milyen varázsszavakat használhatsz címekben akkor, ha te a potenciális ügyfeleket akarod elérni, meg azokat, akikből valaha lehet majd ügyfél.
Varázsszavak címekben – 17 ötlet
Sorolom azokat a szavakat, és többségükben konkrét címkezdetet, amik jól működnek, használd egészséggel:
– Hogyan…
– Hogyan ne…
– Mikor…
– Te is…
– 5 hasznos…
– 9 tuti…
– Tipp…
– Trükk…
– Mi a titka…
– Kíváncsi vagy…
– 13 elrettentő…
– 7 legcikibb…
– Hiba
– Baki
– Ezt csináld
– Ezt ne csináld
– 13 racionális érv
Jó címet írni nem nehéz, pláne, ha van hozzá egy kis mankónk, mint ez a kis lista is. A címek folytatásánál abban gondolkodj, hogy valamilyen problémáját oldja meg az olvasónak maga az egész cikk, és erre utaljon a cím is.
Pl. Hogyan szüntessük meg a penészt a lakásban? Hogyan szabaduljunk meg a vérszívó „barátoktól”? Hogyan előzzük meg a bárányhimlőt?
A gondok-bajok-problémák mindig jó cikk és cím kiindulási pontok, mert minden ember problémákkal küzd. Adj nekik megoldást, és mindenki boldogabb lesz.
A mi megoldásunk, hogy boldogabb lehess: szövegírás 🙂
Posted on: 2018-10-31, by : Vidi Rita