Varázsszavak címekben

Jó pár éve már-már mánia lett abból, hogy mindenki kattintásvadász cikkcímekkel akar operálni. Ha jól belegondolunk, tudjuk is ennek az okát: az utóbbi 5-6 évben gyakorlatilag a népesség 70-75%-a hirtelen online találta magát az okos telefonoknak és a Facebooknak köszönhetően.

Ez nem magyar specialitás, ez világszintű tendencia, Afrikát, és Kína, India bizonyos részeit kivéve – ahol százmilliók élnek konkrétan áram nélkül még. Továbbá a második mondatban a Facebook szót ki lehet cserélni mondjuk orosz- vagy Kína-specifikus közösségi oldalakra.

Szóval, mindenki, aki él és mozog, valamilyen szinte be van csatornázódva valami olyan felületre, ahol közzétehetjük a publikált írásainkat. És ez azt eredményezte, hogy furábbnál-furább címmegoldásokkal kell operálni, mert ugye mit lát meg először egy mezei felhasználó a FB-on… Tudom, hogy most szívesen rávágnád, hogy a címet látják meg a felhasználók először, de ez nem igaz ilyen lecsupaszítva.

Ha automata posztol a blogod rss feedjéből, akkor nem a címet fogják először látni a felhasználók, hanem a leírást.

Varázsszavak címekben - az automata így posztol
Varázsszavak címekben – az automata így posztol

Természetesen, ha manuálisan osztod meg a cikkedet, olyan ajánlószöveget írsz hozzá, amilyet akarsz, és természetesen kezdheted a címmel is az ajánlást, de hát ugye ez sem egyértelmű, hogy mindig a cím van elől.

Varázsszavak címekben - manuálisan posztolva
Varázsszavak címekben – manuálisan posztolva

A cím az a megosztott tartalom címeként jelenik meg egyértelműen – ha van neki ilyenje –, de leginkább NEM ezzel találkozik legelőször az olvasó, tehát ezt a tévhitet érdemes elfelejteni gyorsan.

Ugyanakkor a metaadatok behívása után a FB – most beszéljünk csak erről – ténylegesen a címet mutatja legnagyobb betűkkel, leginkább kiemelve.

Tehát érvényesülhet a cím ereje, csak ne higgyük azt, hogy csak ez számít a közösségi médiában! (Sokkal fontosabb, hogy KI posztolja :)).

Clickbait, vagy kattintásvadász címeknek hívjuk azokat a megoldásokat, amikor az a célunk ténylegesen, hogy minél többen kattintsanak rá a megosztásunkra, aztán majd lesz valahogy.

Érdemes tudni, hogy a clickbait címek nem hoznak elkötelezett látogatókat, tehát önmagukat komoly és minőségben verhetetlen vállalkozásként meghatározó közlők számára ezek a címmegoldások hozhatnak extra látogatottságot, csak nagy valószínűséggel minden értelem nélkül.

A kattintásvadász címekkel csak azoknak érdemes operálniuk, akik az oldalukon hirdetéseket helyeznek ki, és ki van egyensúlyozva a rendszer olyan szempontból, hogy pontosan tudják, hogy ha egy nap átmegy 100ezer ember az ilyen clickbait cikkeikre, akkor abból nekik tuti lesz Xezer forint reklámbevétel.

Ritart Szövegírás Banner
Ha szereted a bevételeket és a profitot számolgatni, akkor bízd ránk a szövegírást!

Mik ezek a clickbait címek?

Példák:

– Meglátta ezt az aranyos kiscicát, felvette, és nem fogod elhinni, mi történt utána!

– A vér is megfagyott az ereimben, mikor elolvastam ezt a sztorit, ezt neked is látnod kell!

– Esküszöm nem pornóztam – mondta a világsztár a kamerák előtt, zokogva

A clickbait címek gyakorlatilag történeteket mesélnek.

A szürke 50 árnyalata így nézne ki clickbait verzióban (ez csak egy példa):

– Mikor először csapott a fenekére, még nem sejtette, hogy a rémálmai válnak valóra

Vagy:

– A szociopata szadista beleszeretett az ártatlan lányba, de ami az után történt, azt te sem gondoltad volna!

Ez a clickbait.

Most komolyan: kell ez neked?
A legtöbb vállalkozásnak nem kell, ezt meggyőződéssel kijelenthetjük. Ha viszont olyan az üzleti modelled, hogy a szűretlen látogatószám növelése mindennél fontosabb – mert a hirdetőkből élsz -, akkor járható lehet ez az út, mert százezrek nem fognak arra rákattintani, hogy „Varázsszavak címekben”.

De akkor most térjünk is rá, hogy milyen varázsszavakat használhatsz címekben akkor, ha te a potenciális ügyfeleket akarod elérni, meg azokat, akikből valaha lehet majd ügyfél.

Varázsszavak címekben – 17 ötlet

Sorolom azokat a szavakat, és többségükben konkrét címkezdetet, amik jól működnek, használd egészséggel:

– Hogyan…

– Hogyan ne…

– Mikor…

– Te is…

– 5 hasznos…

– 9 tuti…

– Tipp…

– Trükk…

– Mi a titka…

– Kíváncsi vagy…

– 13 elrettentő…

– 7 legcikibb…

– Hiba

– Baki

– Ezt csináld

– Ezt ne csináld

– 13 racionális érv

Jó címet írni nem nehéz, pláne, ha van hozzá egy kis mankónk, mint ez a kis lista is. A címek folytatásánál abban gondolkodj, hogy valamilyen problémáját oldja meg az olvasónak maga az egész cikk, és erre utaljon a cím is.

Pl. Hogyan szüntessük meg a penészt a lakásban? Hogyan szabaduljunk meg a vérszívó „barátoktól”? Hogyan előzzük meg a bárányhimlőt?

A gondok-bajok-problémák mindig jó cikk és cím kiindulási pontok, mert minden ember problémákkal küzd. Adj nekik megoldást, és mindenki boldogabb lesz.

A mi megoldásunk, hogy boldogabb lehess: szövegírás 🙂

Posted on: 2018-10-31, by :

Vélemény, hozzászólás?