Az általatok írt szövegek leggyakoribb, legkiábrándítóbb hibái
Mostanában sok ügyfelünknél kerülnek elő a régi szövegeik, vagy frissebb, saját kezűleg írt szövegeik, illetve a franchise partnereket is rá szoktam szorítani arra, hogy kezdjék el maguknak megírni a szövegeket (értékesítési oldalakat, kampányleveleket), én maximum átfésülöm, és javaslatot teszek az átírásukra, ha szükséges (többnyire igen). Azért szeretem, ha mindenképp megpróbálkoztok a szövegírással, akkor is, ha majd velünk akartok szöveget íratni, mert az számunkra előny – ha lehetünk ennyire önzőek -, hogy ha tudjátok, mi fán terem egy jó szöveget összehozni, és milyen jellegű kihívás ezzel nap, mint nap szembesülni.
Az ügyfeleink korábban írt szövegei általában nem illethetőek kifejezetten negatív jelzővel, tehát első ránézésre nemhogy nem rosszak, de kifejezetten jónak tűnnek, de valami mégis hiányzik belőlük. De nagyon…
Megmondom, hogy mik és miért.
Ezek a bajok a szövegeitekkel – és hogyan kell ezeket elkerülni
A túl óvatos szöveg – a „jaj, csak nehogy olyasmit mondjunk, amire odafigyelne még a végén valaki, így aztán nem mondunk semmi konkrétumot, és nem fordulunk szembe senki véleményével” elv alapján írt dögunalmas szófelsorolások ezek.
Elkerülés: mondd meg a tutit! Ha két táborra szakadt a világ a témával kapcsolatban, akkor mutasd meg az arany középutat, de egyértelműen és bátran, ne a szőnyeg alól pislogj kifelé. Te értesz hozzá a legjobban, nem? Hát akkor ki más mutathatna rá a lényegre, ha nem te? (Ja, a konkurens… hát reméljük ő is így ír, óvatosan ;)).
A túl terjengős szöveg – mindegy mit írunk, csak jó hosszú legyen elv alapján, túldimenzionálva a cikkben érintett témák jelentőségét, hosszasan boncolgatva saját élményeinket és véleményünket. Igen, mondom ezt én, aki életében még nem írtam rövid cikket. Pont ezért higgy nekem, ha túl akarnád ragozni a dolgokat, mert neked az esik jól, jobb, ha leszoksz róla!
Elkerülés: tedd fel magadnak a kérdést: kinek jó az, ha a cikk ilyen hosszú? Neked – lelki megnyugvást ad, hogy ilyen alaposan kitárgyalhattad -, vagy az Olvasónak? Félreértés ne essék, kellenek a hosszú cikkek, csak nem a felesleges szócséplés, meg a saját érzelmeid nyolc oldalról való megközelítése.
A lélektelen szöveg – ezek azok, amikor a szövegről messziről világít, hogy az írója igyekezett magát is távol tartani a témától, és ezzel elérte azt is, hogy az olvasó sem érez semmit, maximum ürességet az olvasás közben.
Elkerülés: nyugodtan vigyél életet a szövegbe! Először is, használj tegező formát, és beszélj közvetlenül az olvasóhoz úgy, hogy „TE”. Te is gondoltál már arra? Te is vágytál már arra? Te is érezted már azt BASSZUS? Legyen a szövegben meglepetés, vicc, érzelmek, indulatok, és karizma!
Az élettelen, túl óvatos, de közben azért biztos, ami biztos alapon túl terjengős szövegek kietlen pusztasággá változtatják a vállalkozásodat. De nyugi, majd a konkurencia boldog lesz! Legalább egy valakinek legyen jó, ha már sem neked, sem az olvasóidnak nem okoz örömet a jól megírt cikkek és szövegek által hozott eredmény ;).
Vidi Rita
Szövegírás – profiktól, igényeseknek>>
Posted on: 2018-11-04, by : Vidi Rita