Ha szeRény vagy, a végén szeGény leszel – a szövegírás is-is útja
Még mindig sok vállalkozás fél úgy cikket írni, hogy vegyítenek két célt: a cikk szórakoztasson/oktasson/gondolkodtasson is, meg közben az értékesítést is támogassa. Pedig hát azt kell, hogy mondjam, ez a legjobb megoldás, ha manapság célba akarunk érni az Olvasóink vásárláson gondolkodó agyterületeiben.
Mert ugye mi szokott történni a szövegírás terén egy bátortalan megközelítés esetében?
Vagy értékesíteni akar egy cég, amikor a cégvezető nagy levegőt vesz, és azt mondja: oké, most felvállaljuk, hogy el akarunk adni, és fullba nyomjuk a reklámot.
Vagy nem akar értékesíteni a cég, és örül, hogy nem is kell értékesítenie, de közben a másik megközelítéssel rendszeresen publikálnak: amikor nincs értékesítés, nincs kampány, nincs reklám, de azért persze jó lenne, ha emberek bóklásznának a környékünkön, és ekkor a lazább, nemértékesítési-célú szövegeket és leveleket írunk, mellyel épp csak a figyelmet akarjuk fenntartani, a következő kampányig. Ez természetesen tökéletesen működhet. Ez ad egy ciklikusságot a munkának, ez által ad egy jól tervezhető ciklikusságot a bevételeknek is.
Én most mégis egy új megközelítést szeretnék megmutatni, a vagy-vagy helyett, az is-is-t.
Ugyanis nem minden vállalkozás van arra berendezkedve, hogy havonta-kéthavonta-negyedévente terveznek nagyobb, kampányszerű bevételeket, de ha mégis erre vannak berendezkedve, akkor is el tudnák viselni, ha a készpénzáramlásuk folyamatosabb, és kiegyensúlyozottabb lenne, vagy nevezzük másképp: mindennapos.
De hát akkor hogyan kell kommunikálni, ha MINDIG bevételekre pályázunk? Elvégre nem kampányolhatunk az év minden napján!
Vagy mégis?
Mégis!
A folyamatos értékesítés nem azt jelenti, hogy minden nap rövid „Vásárolj most, rendeld meg ma, vedd meg azonnal!” típusú leveleket-posztokat-cikkeket írok, hanem azt jelenti, hogy mindenről írok, ami kicsit is érdekelheti a közönségemet, ÉS közben nem rejtem véka alá, hogy itt vásárolni/rendelni is lehet.
Itt egy link, ott egy banner, amott egy felugró ablak, emitt egy beúszó ablak, és persze ott van az eszköztárban a konkrét vásárlásra buzdítás is.
Sajnos el kell fogadni azt a tényt, hogy egy-egy potenciális ügyfelünket a nap folyamán, miközben böngészve jár-kel az Interneten, körülbelül 150 vásárlásra bíztató üzenet éri. És akkor nagyon óvatosan számoltam. 150 konkrét üzenet, hogy vásároljon, rendeljen, köteleződjön el, költse el a pénzét.
Ha te arra rendezkedsz be, hogy „bocsi, de én nem akarok egyfolytában reklámozni”, az tiszta sor, a te döntésed, de akkor egyrészt rendezkedj be arra, hogy pénzed az jóval kevesebb lesz, illetve legyél tudatában annak is, hogy másoknak viszont több pénzük lesz, mert te óvatos vagy, és nem akarod az ajánlataiddal közvetve sem elérni az embereket.
Lehet szégyenlősködni, óvatoskodni, bátortalankodni, de akkor nemcsak neked nem lesz pénzed, hanem óriási az esélye, hogy a konkurensednek lesz több… Persze csak akkor, ha ő meg meri szólítani a cikkeiben-posztjaiban az embereket.
A közgazdasági megközelítés
Hallottál már az alternatív költség fogalmáról? Képzeld el, hogy van egy ingatlanod, ami üresen áll évek óta. Nem adod ki, mert félsz a kiadás macerájától. Nem tartod fenn az értékét, mert nem akarsz olyasmire áldozni, amivel aztán nem kezdesz semmit. Nem adod el, mert arra is kellene pénzt költeni. Azt gondolhatnád, hogy ez az ingatlan számodra csak havi párezer forintba kerül – ha lebontjuk havi költségekre a mindenféle helyi adókat, meg egy nagyon alap biztosítást -, de ha figyelembe vesszük az alternatív költségek létezését, akkor gyakorlatilag neked nem párezer forint veszteséged van az ingatlanon havonta, hanem akár százezres nagyságrendű is. Mert figyelembe kell venni minden forintot, amit egy alternatív tevékenység NEM végzésével NEM keresel meg. Ez az alternatív költség.
Ezt – ha jól kimatekozzuk az egészet – veszteségként is lehet kezelni, merthogy nagy eséllyel az.
Tehát, amikor nem akarsz pénzt keresni, akkor veszteséget termelsz a CIKKEIDDEL!
Ha nem teszed bele a terméked linkjét, ha nem írod le, hogy „erről van egy online tanfolyamom”, vagy „ezt megírtam a könyvemben”, akkor lehet, hogy szerénynek tűnsz, de egy év múlva szeGényebb is leszel.
Mi a megoldás tehát?
- Folyamatosan publikálni, érdekes, hasznos, elgondolkodtató, izgalmas témákban és megközelítésekkel, ami a célközönségünket igencsak érdekli majd – merthogy érdekelte eddig is.
- Ezekben a publikációkban folyamatosan eladni, értékesíteni, tetszés szerint közvetlenül, de legalább közvetve.
Semmi titok… csak egy kis józan ész.
Jó munkát! Ha sokallnád az írnivalót, mi szívesen átvállaljuk helyetted>>
Posted on: 2018-11-10, by : Vidi Rita