Muszáj egy weboldalnak mindenáron és állandóan frissülnie?
Kering egy óriási tévhit az emberek fejében arról, hogy milyen gyakran kell frissülnie egy weboldalnak. Mi, akik szövegírást szolgáltatunk, persze, könnyedén mondhatnánk, hogy ó, hát igen, egy weboldalnak mindig mindenáron, naponta akár többször is frissülnie kell, ráadásul jó hosszú cikkekkel, amiket mi írunk meg, mert akkor lesznek tuti eredményei, és akkor lesz a legsikeresebb weboldal a világon!
De mi nem szoktuk ezt mondani még akkor sem, ha szövegírásból élünk, és ha minden szentnek maga felé hajlik egy kicsit a keze.
Ugyanis a weboldal tartalommal való frissülésének idejét, mértékét, volumenét nem általános alapelvek határozzák meg – pláne nem vadidegen, külső szemlélők hasraütésszerű „márpedig ami nem frissül az gagyi” megközelítései–, hanem a vállalkozási STRATÉGIA, és persze a tények (adatok), és a piaci környezet.
Vegyük egy kedves ügyfelünket, akik 3D matrica és 3D arculati elemek gyártásával foglalkoznak.
Kell nekik naponta legalább egy új 3000 leütéses hasznos cikk? Nem, nem kell.
Kell nekik naponta új komment, FB poszt, hírnévpont, millió megosztás és megagigalájkok? Nem, nem kell.
Hogy miért? Mert nem ez mozdítja elő a vállalkozásukat, nem ez növeli a megrendelések számát és a megrendelések „kosárértékét”, hanem valami más.
Egy vállalkozásnak, amelynek van működő stratégiája, a növekedéshez nem biztos, hogy hosszú szövegekre van szüksége, mert nagyon esélyes, hogy sokkal inkább hirdetésekre van szükségük, ahova bár kellhet marketinges tudás, meg némi szövegírói kompetencia, de ne essünk át a ló túloldalára, inkább mondjuk azt, hogy szövegírási készség sem kell hozzá, pláne nem szövegíró.
Aztán vegyük példának egy nonprofit ügyfelünket, akiknek a látszólag hónapok óta nem változó weboldaluk is olyan állandó közvetlen megkereséseket és feliratkozókat produkál, amik egyszerűen nem indokolják az aktívabb nyilvános publikálást. Jönnek az ügyfelek különösebb erőfeszítések nélkül? Hajjaj, alig bírják kiszolgálni őket. Van egy jól kialakított automata ügyfélkonvertáló rendszerük, ami külső beavatkozást már nem igényel. Kell ezek szerint újabb cikk, naponta, hetente, havonta? Nem, nem kell. Lehet publikálni, de egyáltalán nem kényszer.
És természetesen ott vannak azok az ügyfeleink, akiknek a napi két cikk is kevés, mert olyan terveik és céljaik vannak, amik indokolttá teszik az aktív tartalomfejlesztést, és jelenleg olyanok az eredményeik is, amiktől jobbat is el tudnak képzelni, és hát olyan a piacuk is, hogy küzdeni kell egy kicsit. Kell nekik naponta új cikk? Igen, kell. Kell nekik naponta új FB poszt? Hajjaj, még kevés is lesz!
A tartalomfejlődés volumenét minden esetben egyedileg kell kitalálni, figyelembe véve a célokat, a stratégiát, a jelenlegi eredményeket, és a piaci környezetet.
Szuperfantasztikus és csodálatos eszköz a tartalomfejlesztés, de vannak, akiknek egyáltalán nem kell erre rápörögniük, és vannak, akiknek nagyon. A kettő között óriási a szórás, és minden eset egyedi.
Szóval, ha valahol azt hallanád, hogy „márpedig ma vállalkozás nem maradhat életben állandóan frissülő tartalom nélkül”, akkor higgadj le, és tedd hozzá a következő gondolatsort: „de ez az egész attól függ, hogy mik a vállalkozás céljai, stratégiája, jelenlegi eredményei, és milyen a piaci környezet”.
Ne dőlj be a sablonoknak, mert az egyedi gondolatok mindig sokkal előremutatóbbak!
RitArt Szövegírás Szolgáltatás>>
RitArt Tartalomstratégiai Szolgáltatás>>
Posted on: 2018-10-11, by : Vidi Rita