Hogyan adjunk címeket a cikkeinknek?

Szövegírás: címadás

Hogyan keltsük fel az olvasóink figyelmét akár csak néhány szóval? Te is kíváncsi vagy a látogatói forgalomgenerálás legalapvetőbb trükkjére?

Na, akkor most vegyél egy nagy levegőt, és olvasd el az előző két mondatot újra, és ennek a cikknek a címét is.

Ez a trükk, amit itt látsz.

Sokan azt hiszik, hogy a cikkeknek jó címet adni nehéz, és külön marketinges-értékesítői-szövegírói szakértelmet igényel az, hogy olyan címekkel dolgozhassunk, amiktől özönleni fog a nép.

Az, hogy mitől özönlik a nép, az nemcsak attól függ, hogy mi a cikk címe, bár mostanában ezt is szeretik túlmisztifikálni a szakértők, és nyilván vannak megoldások, amik elég jól működnek, de ezekben soha semmi misztikum nincs, sőt, mondhatnám úgy is, hogy a szövegírói munkának ez a legsablonosabb része.

Persze nem mindegy, hogy hány sablonból dolgozik valaki: háromból, vagy százháromból?

Ritart Szövegírás Banner
Ha szereted a bevételeket és a profitot számolgatni, akkor bízd ránk a szövegírást!

3 tuti tipp, hogy a cikk-címeid valóban érdeklődést keltsenek az olvasókban

  • Kérdezz! Az írói munka mesteri szintje az, amikor nemcsak bevonod az olvasót, hanem eléred azt, hogy veled gondolkodik. Ezt hogyan lehet a legkönnyebben elérni? Azzal, ha kérdezel. Ugyanis az agy a kérdésekre automatikusan válaszokat akar: vagy megkeresi magának, vagy feltételezi, hogy a kérdés feltevőjétől meg fogja kapni. Továbbá, ha kapásból tudja a választ, akkor le akarja ellenőrizni, hogy jól tudja-e. Szóval, ha biztosra akarsz menni, akkor a címeid végén mindenképp legyen kérdőjel, tehát maga a cím legyen kérdés.
  • Ébreszd fel a kíváncsiságot! „Ez az egyetlen apró összetevő ínycsiklandóvá teszi az összes húsételt”
    Amikor kérdezel, akkor ugye munkára készteted az olvasó elméjét. Amikor viszont sejtelmeskedsz, akkor úgy készteted munkára az olvasó elméjét, hogy az kérdéseket fogalmaz meg magának. Már az is csodálatos eredmény, ha azt eléred, hogy az olvasók erre gondoljanak a cím láttán, hogy „He?”, vagy arra, hogy „Mi van?”, de persze a többség majd ilyeneket fog gondolni a fenti példában szereplő címre: „Hm, vajon mi lehet az az egyetlen összetevő?”
  • Számolj! Na jó, nem úgy, hogy 1-2-3, de a „3 tuti tipp, hogy a cikk-címeid valóban érdeklődést keltsenek az olvasókban” alcím is ezt a megoldást mintázza. 3 tuti tipp, 9 hasznos trükk, 11 elrettentő példa, 99 kihagyhatatlan lépés, stb. kezdet automatikusan megint csak bűvkörébe vonja az olvasókat, ugyanis az olvasó ezt fogja gondolni: .. 3 tipp? Vajon ezek azok, amiket én is ismerek? Vagy ezt: „9 hasznos trükk? Jaj, hát trükkökből sosem elég!” Avagy ezt: 11 elrettentő példa? Ööö… remélem, rám nem lesznek igazak…
    Nagyon fontos, hogy ezeket a számos címeket úgy használd, hogy a kezdet után mondd is meg, hogy mikről szólnak ezek a tippek, trükkök, bakik, hibák, elrettentő példák, kihagyhatatlan lépések.
    10 tipp, hogy végre lefogyj 10 kilót
    20 elrettentő fogyókúrapélda
    33 smink-tipp hétköznapokra
    Legyen ott, hogy milyen tipp és miről szólnak, mitől védene, milyen célt szolgálnak hűen.

Bónusz tipp: használj ugyanilyen felépítésű alcímeket! Ami beválik címként, be fog válni alcímként is. Természetesen nem kell erőltetni az alcímek használatát, de hosszú cikkeknél elengedhetetlen.

Ha megvan a cikked címe, akkor a tartalmat már könnyű megírni hozzá. De ha mégsem menne, akkor mi szívesen megírjuk helyetted. És persze a címeket is kitaláljuk :).

Posted on: 2018-10-23, by :

Vélemény, hozzászólás?