Milyenek a jó webshop-termékleírások? Avagy hogyan adunk el webshopban igazából?

Webshop szöveg

Sokan élnek abban a tévhitben, mely szerint ha webshopban értékesítünk termékeket – esetleg ritkán szolgáltatásokat –, akkor elég a termék jellemzőit leírni, a többi pedig megy a maga útján.

Nos, túl sok kudarcra ítélt webshop szembesült már azzal, hogy ez így sajnos nem működik, de persze nem az első percben szembesültek ezzel, hanem akkor, amikor már az összes erőforrásukat felélték…

Mondhatom ezt a saját nevemben is, nehogy azt hidd, hogy csak úgy okoskodom. Én magam is indítottam már webshopot az elmúlt 10 év során, bízva abban, hogy a termékfotók – olykor videók –, korrekt leírások, teljes körű jellemzők, és a webshopmotor azon trükkjei, hogy tudja, kinek milyen terméket ajánljon „keresztben”, majd elvégzik a munka oroszlánrészét.

Már ezek, amiket felsoroltam, ezek is rengeteg erőforrást igényelnek, akkor is, ha alig pár tucat termékkel indulunk.

Ezért is hosszadalmas és sokkoló azzal szembesülni, hogy valami nagyon nem működik, mert a pénz-, munka-, idő-, programozás-, árukészlet-, stratégia-befektetés ellenére nem működik a lényeg: az értékesítés.

Mint talán már tudod, mi itt leginkább szövegírással és tartalomstratégiával foglalkozunk, és magyarázhatnám még hosszasan, hogy mennyire nem előremutató és nyerő stratégia az, ha csupán csak a technikai kivitelezésre helyezzük a hangsúlyt, de nem szaporítom a szót.

A webshopban is a SZÖVEG ad el.

– Igen, kell az, hogy a webshop motor tökéletesen működjön, fennakadások és problémák nélkül.

– Igen, kell az, hogy a termékportfólióban legyen rendszer, és reagáljon a fogyasztói igényekre.

– Igen, kellenek a csodaszép fotók, imázsfotók, kicsomagolós videók.

– Igen, kellenek a pontos paraméterek, méretek, jellemzők, összehasonítás más termékekkel.

– Kell az upsell, a cross-sale, és minden trükk, ami növelheti a kosárértéket, és elkötelezettebbé teheti a vásárlót.

– Kell az, hogy a fizetési folyamat ne egy önmagába rántó spirál legyen, hanem egy átlátható, egyenes vonal.

– Kell az, hogy több féle fizetési mód legyen, és a kiszállítás bizonyos összeghatár fölött akár ingyenes lehessen.

– Kellenak a pick-pack pontos, személyesátvételes, futáros-postás, bármilyen kiszállításos lehetőségek.

DE NEM EZEK ADNAK EL!

Ezek többségét a felhasználó-vásárló nem is látja! Nem ezek fogják hozni a vevőket, hanem a SZÖVEG.

Milyen a jó webshop szöveg?

  • Az, ami elad.
  • Ami nemcsak a bal, hanem a jobb agyféltekére is hat.
  • Az, ami rábeszéli azt, akinek tényleg való.
  • Az, ami nem beszéli rá azt, akinek NEM való.
  • Az, ami olyan kérdésekre is választ ad, amit a vásárló lehet, hogy fel sem tenne…
  • Az, ami olyannyira meggyőző, hogy a fizetési folyamat bonyolultsága, és a kiszállítási lehetőségek közti elriasztó választási lehetőségek számossága sem képes már elriasztani a vevőt.

Képpel nem fogsz eladni. XYZRTWPQ – terméknévvel sem fogsz eladni.

Eladni akkor fogsz, ha a szövegeidet – nem hosszan, de minden lényeges elemet alkalmazva – értékesítési szövegként írod meg.

Ennyi a titok.
A legjobb és legsikeresebb webshopok alkalmazzák ezeket a trükköket.
A tiéd vajon közéjük tartozik?

Egyszerű termékleírásokat és kategórialeírásokat itt rendelhetsz meg.

Posted on: 2018-10-27, by :

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.