SEO stratégiai tippek és ötletek 2019-re
A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization – SEO) sok változáson ment keresztül az elmúlt években, és a különböző keresőmotorok algoritmusai is napról napra egyre fejlettebbek, annak érdekében, hogy a felhasználók számára minél relevánsabb eredményeket prezentáljanak.
Pár évvel ezelőtt a keresőoptimalizálás nem számított különösképpen nehéznek. Napjainkban azonban amennyiben eredményesek akarunk lenni, megfelelő képzettségre és naprakész tudásra van szükség egy weboldal keresőoptimalizálásának elvégzéséhez.
Cikkünkben bemutatunk 7 tippet, amelyekkel 2019-ben is eredményes maradhatsz.
1. Technikai SEO
A technikai SEO elsődlegesen azt jelenti, hogy elősegítjük a keresőmotoroknak a minél egyszerűbb oldal feltérképezést. Egy weboldalnak úgy kell felépülnie, hogy a keresőmotorok azonnal minden egyes elemét fel tudják ismerni.
A Google keresőalgoritmusa elsődleges rangsorolási tényezőnek a weboldalak felhasználói élményét (UX) tekinti, ezért a technikai SEO kiindulópontjának azt kell tekinteni, hogy a felhasználók számára a weboldal:
- gyors
- könnyen navigálható
és az információk könnyen elérhetőek legyenek.
További fontos tényezők, melyek megléte alapvető fontosságúak:
- weboldal struktúrája
- az oldal sebessége
- a képek optimalizáltsága
- a belső linkek struktúrája
- Meta Tag – ek
2. Kulcsszó stratégia
A keresőoptimalizálás nem abból áll, hogy néhány kulcsszót elhelyezünk a weboldalon. Az oldaladnak egy előre meghatározott kulcsszó stratégiával kell rendelkeznie, amely elsődlegesen azokra a kulcsszavakra összpontosít, melyekre rákeresve a felhasználók eljuthatnak a weboldaladra.
Miután meghatároztad a kulcsszavaidat, az oldalad tartalmát ezek köré kell felépítened, oly módon, hogy azok elhelyezése természetesnek tűnjön. Ennek végrehajtásához elengedhetetlen az alapos kulcsszókutatás és a megfelelő tartalommarketing.
3. Multimédiás tartalmak
Néhány keresőoptimalizálási szakértő véleménye szerint egy weboldalon közzétett tartalmak legalább harmadának tartalmaznia kell multimédiás tartalmat is. Ennek elsődleges oka, hogy a felhasználóknak lehetősége van direkt videókra is rákeresniük. Ezért azok a tartalmak, melyek tartalmaznak multimédiás elemeket is, többször megjelennek ezeknél a kereséseknél is, nem csak a „sima” szöveges keresések között. Ezáltal új látogatókat és új célcsoportot érünk el.
Ráadásul a Youtube és más videómegosztók videóinak beágyazása segítséget nyújt egy téma könnyebb megértésében. Ez pedig növeli a weboldalunk felhasználói élményét (UX), ami pedig előkelőbb helyezéshez vezet a keresési és találati oldalon.
4. Képek
A képek használata növeli egy tartalom érthetőségét, ezáltal a felhasználói élményt (UX). Ez pedig javítja a weboldal rangsorolását a Google algoritmusa számára. Általánosságban elmondható, hogy egy cikknek legalább 3 – 4 darab képet kell tartalmaznia. Ráadásul a képek használata által új felhasználókat érünk el, mivel sok felhasználó használja a Google képkeresési felületét.
A képek többfélék lehetnek, mindegyiknek megvan a maga előnye és szerepe a tartalomban. Használhatunk fényképeket, melyek lehetnek általunk készítettek vagy stock fotókat is. Ennél sokszor hatékonyabb a grafikák használata, melyeket kifejezetten az adott tartalomhoz készítettünk.
Véleményünk szerint azonban a leghatékonyabb az infografikák használata, mely segítségével például összetett adatokat ábrázolhatunk közérthető és a felhasználók számára érdekes módon.
5. Vendégblogolás
A vendégblogolás neve egyértelműen jelzi, hogy mit is takar. Lényege, hogy nem a saját weboldalunkon tesszük közzé a cikkünket, hanem egy partnerünk weboldalán jelenítjük meg. Ehhez elengedhetetlen, hogy a cikk magas minőségű és egyedi legyen; ezáltal a felhasználók szemében egyértelműen az adott téma szakértőjeként tűnünk fel.
A vendégblogolás által ráadásul értékes, az oldalunkra mutató hivatkozásokra teszünk szert, melyek fontos rangsorolási tényezők a Google keresési algoritmusában!
Az alábbi szempontokat mindig tartsd szem előtt, mikor vendégblogolsz:
- Olyan weboldalakon tedd közzé a tartalmadat, melyek kapcsolódnak a sajátodhoz
- Az oldaladra mutató linkek szerves részét képezzék a tartalomnak
- Az adott weboldal legalább a sajátodhoz hasonló minőségű tartalmakat jelenítsen meg
6. Hitelesség
Ez a leghatékonyabb technika a keresőoptimalizálásban. A legtöbb befektetett munkát is azonban ez igényli. Alapja a gyakori, nagyon magas minőségű új tartalom közzététele. Ezt a tartalmat pedig folyamatosan el kell juttasd az iparágadban tevékenykedő más weboldalak számára. Ahogy telik az idő, fel fogják ismerni, hogy sok mindent tanulhatnak a cikkeid által, sok újdonságot szolgáltatsz nekik. Ezáltal egyre többen fognak a cikkeid tartalmára hivatkozni, melyek értékes hivatkozások lesznek a számodra.
Segítségükkel a Google keresési és tartalmi oldalán folyamatosan előkelőbb helyre fogsz kerülni. Ennek a technikának a végrehajtása azonban megköveteli, hogy a tartalommarketinged egy előre meghatározott stratégia alapján működjön és legyen végrehajtva.
7. Google Analytics használata
Évek óta folyik arról a vita az online marketing szakemberek között, hogy a Google Analytics szolgáltatását használó weboldalak esetében, a Google algoritmusa felhasználja-e az ott mért adatokat a rangsorolás során. Vajon befolyásolja a Google Analytics hozzáadása egy weboldalhoz, annak rangsorolását? A Google szerint nem, de erről sosem fogunk tudni meggyőződni.
Azonban az kijelenthető, hogy a keresőmotorok a felhasználóknak a legjobb felhasználói élménnyel (UX) rendelkező weboldalakat szeretnék ajánlani. Ezért ennek javítása segítséget nyújt a keresési és találati oldalon történő előkelőbb helyezés elérésében.
Ezért a Google Analytics által mért mutatók számunkra mindenképpen segítséget nyújtanak!
A felhasználói élményt a következő mutatók jól jelzik a weboldalak esetében:
Visszafordulási arány (Bounce rate)
A visszafordulás arány azt jelzi, hogy a felhasználók hány százaléka hagyja el azonnal a weboldalt, miután megnyitotta azt. Minél magasabb ez az arány, annál kevésbé értékes a weboldalunk a felhasználóknak, vagyis az algoritmus is hátrébb fog sorolni minket.
A visszafordulási arány csökkentésével növeljük a weboldal felhasználói élményét (UX), ezáltal a Google keresések között elfoglalt helyezésünket is.
Az oldalon eltöltött idő
Minél több időt töltenek el a felhasználók a weboldalon, annál értékesebb számukra, ezáltal a Google számára is a webhely. Az oldalon eltöltött időt egyértelműen a magas minőségű tartalmak közzétételével, valamint videók elhelyezésével növelhetjük.
Összefoglalás
Ahogy a bevezetőben is említettük, a SEO nagy változáson ment keresztül az utóbbi években. Azok a szakemberek, akik nem bővítették ismeret anyagaikat és a korábbi évek stratégiái alapján próbálnak meg dolgozni, nem fognak sikereket elérni.
A SEO egyre szélesebb körű ismereteket igényel azoktól, akik eredményeket szeretnének elérni és ezen felül úgy gondolom, hogy fontos megérteni a működés mögött húzódó Google érdekeket és törekvéseket annak érdekében, hogy az általunk alkalmazott eljárások, módszerek hosszú távon is hatékonyak legyenek.
Szerző: Tusnádi István, usernet.hu ügyvezető
Posted on: 2018-12-08, by : Vidi Rita