SEO szövegírás

SEO szövegírás kép

Örök téma nálunk a szöveggel történő keresőoptimalizálás, és mostanában különösen sokan kérdeztetek a SEO szövegírásról. Lássuk a lényeget a szövegalapú keresőoptimalizálás világával kapcsolatban!

Mi a kulcsszó-optimalizált szöveg lényege, avagy miben különbözik egy SEO szöveg egy normál szövegtől?

A SEO az angol Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás szó rövidítése. A keresőoptimalizált, vagy kulcsszó-optimalizált szöveg lényege, hogy az internetes keresőoldalak – leginkább a Google – számára optimális mennyiségű kulcsszót tartalmazzon. A keresőoldalak ugyanis a kulcsszavakat figyelik, amikor beírunk valamit a keresőbe (meg még kb. 400 féle más dolgot is, de ez az alap). Ha beírjuk, hogy „SEO szövegírás”, akkor – nagy valószínűséggel, hiszen a pontos számokat titkosítja a Google – előrébb fognak kerülni azok a weboldalak, ahol többször szerepel ez a kifejezés, vagyis kulcsszó. Nyilván a rangsorokat más tényezők is befolyásolják, azonban a kulcsszavaknak nagyon sok közük van hozzá.

Ritart Szövegírás Banner
Ha szereted a bevételeket és a profitot számolgatni, akkor bízd ránk a szövegírást!

Mennyi különböző kulcsszó legyen egy szövegben?

A kulcsszót kiválasztani nem könnyű. Mindig érdemes a leendő látogató fejével gondolkodni, hogy ő vajon mit írhat be a keresőbe akkor, amikor a te termékedet vagy szolgáltatásodat keresi. Lehetőleg egy kulcsszó, és annak ragozott formái legyenek egy szövegben kidomborítva, esetleg ennek különböző írásmódjai. A kulcsszó megtalálása/kitalálása tehát időt, energiát és odafigyelést igényel, de még ekkor sem biztos, hogy sikerül jól eltalálni az igényeket. A legtöbb SEO szakértő megegyezik abban, hogy egy konkrét, teljes értékű, kreatívan megírt szöveg lehetőleg egy fontos kulcsszavunkra koncentráljon, és ennek szinonimáira, amely kulcsszó lehet például egy tevékenységünk leíró szava, például „kulcsmásolás”. Ha mással is foglalkozunk – például duguláselhárítással – az túlságosan hangsúlyosan ne szerepeljen a kulcsmásolásról szóló cikkünkben, hiszen témáját tekintve sem igazán kapcsolódik. Egy cikkel-írással-leírással ne akarj túl sokat markolni!

Hányszor legyen a kulcsszó megjelenítve egy szövegben?

Igyekezz megtalálni, „belőni”, a megfelelő kulcsszó-arányt. Ha túl sok a kulcsszó, olvashatatlan, zavaró lesz a szöveg. Ha viszont túl kevés a kulcsszó, a kereső algoritmusok nem fogják a témával eléggé relevánsnak találni. A felhasználóbarátiság égisze alatt, csakis a józan paraszti ésszel még nem soknak titulálható mennyiségben használd a kulcsszavakat! Egyéb számossági adatokkal pedig nem érdemes variálni.  Igen, nehéz, tudjuk mi is, hidd el, nem véletlenül érzed, hogy ez egy afféle „nesze semmi, fogd meg jól” információ. A Google hét lakat alatt őrzi a valódi infókat arról, hogy mit mennyire súlyoz pontosan egy írott szövegben, így leginkább csak találgatni lehet, hogy mi a jó arány, és tesztelgetni élesben, hogy például, ha X darab kulcsszóval publikálsz egy cikket, lesz-e eredménye. Ha nem, akkor meg lehet próbálni több kulcsszóval, ha pedig elég az első eredmény, akkor a következő, erről a témáról szóló cikkben már nem kell erőltetni a kulcsszavak túlhangsúlyozását.

Hány cikket kell egy kulcsszóra írni?

Ez változó lehet, függhet például a piactól, a szóra vonatkozó versenytől, az oldal egyéb tartalmaitól, a cikkre várható bejövő linkek számától. Általában a „több tényleg több” elve tud itt érvényesülni. Minél több cikket írsz vagy íratsz tehát egy kulcsszóra, annál biztosabb, hogy az üzeneted célba fog találni, és nagy eséllyel özönleni fognak a vásárlók.

Mi a SEO szövegírásban a legnehezebb, és miért érdemes ezt nekünk kiszervezned?

Sok-sok-sok cikket írni egy témáról, sőt, egy kulcsszóról, eleinte jó bulinak tűnik, majd következik az üresség… Egy szóról száz cikket írni nagyon nehéz még akkor is, ha álmunkból ébresztve is fújjuk a témát, és persze jól és gördülékenyen írunk úgy egyébként. Ahhoz, hogy sok cikket tudj írni egy kulcsszóról, nem feltétlenül a szakmádban kell profinak lenned – persze az sem árt –, hanem az írásban (és az olvasók fejével való gondolkodásban)! Tudni kell ugyanazt százféleképpen előadni, különben a Google is megbüntet duplikációért (ha a cikkek vagy termékleírások csak nyomokban térnek el egymástól), és nyilván az emberek sem olvasnak szívesen teljesen egyforma szövegeket.

Nem túlzás tehát azt állítani, hogy a SEO szövegírás ma már egy szakma, amihez érteni kell, amiben el kell mélyülni, amihez hozzá kell olvasni, és ami – piacfüggő módon – bizony rengeteg időt igényelhet. Közben ki fogja kiszolgálni az ügyfeleket, míg te szövegeket írsz? Ki fogja fejleszteni a vállalkozásokat? Ki fog tárgyalásokra járni és stratégiázni? Ki fog pihenni?

Mi levesszük a válladról a terhet: ha úgy érzed, sem kedved, sem időd, sem energiád ezzel bajlódni, keress bennünket, mert nekünk ez a kedvenc elfoglaltságunk. 🙂

Posted on: 2018-12-06, by :

Vélemény, hozzászólás?