SEO hacking tippek 5. rész
Mindennapos kérdés, mikor weboldalunk van, hogy “mit tegyek, hogy több látogatóm és több vevőm legyen?” Ma a vállalkozások 90%-a nem tesz mást, mint néha-néha publikál egy-egy semmitmondó cikket, amit kiposztol a Facebookra, majd várja az eredményeket. Amik örökre váratnak magukra. Ha az öt részes cikksorozatunk mind a 25 elemét kipróbálod legalább egyszer, akkor minimum 25 új látogatót nyersz azonnal. És sokkal többet nyersz hosszú távon, mert a tippek többsége nem 5 perces közösségi média megosztásnak szólnak, hanem sokkal inkább az örökkévalóságnak.
Úgyhogy hajrá, nincs DE!
Az első látogatás csábítása
Mit? – Ha egy látogató először jár az oldaladon, azonnal megpróbálhatsz neki eladni, egy ellenállhatatlan kilépő ajánlattal, ami mondjuk 10 percig tart csak.
Miért? – Az, aki először jár az oldaladon, még szűz. Te persze azt tervezted, hogy mindenki, aki az oldaladra sederedik, minimum 100%-ban örökre elköteleződik, de a tényszámok leginkább azt mutatják, hogy 1-2%-ukból lesz majd feliratkozó vagy vevő az idők folyamán. Az első látogatás alkalmával ezrelékben mérhetőek csupán az ilyen eredmények. Egy ellenállhatatlan ajánlattal minden falat le lehet törni az arra nyitott első alkalommal nálad járókban, és ez az ellenállhatatlan ajánlat csak és kizárólag egyetlen egyszer, pl. 10 percig lehet számára hozzáférhető.
Hogyan? – Kilépő popup ablakkal sokan dolgoznak, de általában csak az email címet igyekeznek megszerezni. A határidő – szoros, 10 perces határidő –, az óriási kedvezmény (akár 70%-os, egyszeri kedvezmény), a szuper bónusz ajándék (valami tényleg értékes ajándék) egy első látogatót simán le fog sokkolni, de ez a három pszichológiai trükk könnyedén le is törheti az ellenállásukat, így nem ezrelékekben mérheted majd az eredményeket, hanem akár két számjegyű százalékokban is! Ami egy cikkre véletlenül odatévedt embernél olyan hatású, mintha a boltod kirakata előtt egy fél pillanatra megálló emberből 10 perc múlva nem keveset költő vevőt csinálnál! Ez az Einstein-i szint a kereskedelemben!
Kilépő popup kell hozzá, egy visszaszámláló, és annak leprogramozása, hogy ezt az ajánlatot tényleg csak az láthassa, aki életében először jár az oldalunkon, és csak egyszer, és 10 perc múlva szűnjön meg a lehetősége a megrendelésre!
Paywall – fizetős fal
Mit? – Nagyon izgalmasnak ígérkező cikkek teljes hozzáféréséért kérj pénzt.
Miért? – Egy időben az a dogma terjedt el, hogy a neten minden ingyen van. Zenék, filmek, képek, emberek, bármi. Most, hogy a kiskereskedelmi mutatók alig-alig kúsznak felfelé, az internetes kereskedelmi mutatók viszont évente – régiónként eltérő mértékben – 25-30-40%-os emelkedéseket produkálnak, ez a dogma szerencsére megdőlt. Mint ahogy az is, hogy mindenáron ingyen kell adnunk minden tartalmat, mert különben csúnyák-rosszak leszünk az internetes társadalom szemében.
Hogyan? – Léteznek olyan plugin-ek – WordPresshez konkrétan a paywall nevű -, amik azt tudják, hogy a cikk elejét megjeleníted, de a folytatást csak azok láthatják, akik fizetnek. Érdemes mikrotranzakciókban gondolkodni, akár párszáz forintokban, és sok ilyen cikket gyártani. A mikrotrancakciók évente több milliárd DOLLÁRT termelnek azoknak a vállalkozásoknak, akik erre szakosodtak (pl. játékok). Párszáz forintot sokkal könnyebb kiadni, mint egy nagyobb volumenű dologért sok-sok ezret, mégha a párszáz forintos értéke-eredménye-haszna csak időleges…
Csinálhatsz nagyobb csomagokat is, több cikket is betehetsz a csokorba, kicsivel több pénzért. Tesztelés a sok pénz anyja ;).
Megjegyzés: természetesen mikrotranzakciókat nem lehet átutalással és/vagy postai csekken intézni. Legpraktikusabb a Paypal erre.
Az élettelenség átka
Mit? – Sok oldal küzd azzal, hogy nem tudják elérni a társadalmi bizonyíték elvének minimumát sem, tehát még azt sem tudják elhitetni a látogatóikkal, hogy rajtuk kívül járt már bárki más is az oldalon. Ezért eleinte, míg el nem érjük a kívánt forgalmat, magunknak kell olyan tartalmakat gyártanunk, amilyeneket a látogatóknak kellene… Pl. kommenteket.
Miért? – Ez egy tisztességtelen technikának tűnhet, ugyanakkor egy nagy ellentmondás feloldásának gyakorlatilag egyetlen eszköze. Sok ezer vállalkozás küzdd azzal, hogy azért nem szólnak hozzá a cikkeikhez az emberek az oldalukon, mert tény, hogy még senki nem szólt hozzá. Illetve azért nem szólnak hozzá, mert még nem szóltak hozzá SOKAN. Tehát, ha nem kerül oda valahonnan gyorsan (sok) hozzászólás, akkor soha nem is fog!
Hogyan? – Egyszerűen nyelni kell egy nagyot, és álnéven kommenteket kell generálni a saját oldaladon. Nem túl fényezőseket, csak olyanokat, hogy „Ez hasznos volt, én is éppen arra gondoltam, hogy …….. (cikk lényegének összefoglalása), de mindig ufónak éreztem magam ez miatt, és most nagyon örülök, hogy megerősítést nyertem.” Ezt addig kell csinálnod, míg el nem éri a hatását, míg rá nem szoknak az emberek arra, hogy kommenteljenek nálad. Az ilyen minta kommentekkel az alaphangot is megadod, megmutatod, milyen viselkedési normákkal lehet ezen az oldalon beszélgetni.
Megjegyzés: angolszász nyelvterületen ennek akkora kultúrája van, hogy cégek szakosodtak a kezdeti élettelenség és üresség kommentelés általi áthidalására… Magyarországon is működik ez bizonyos politikai oldalnál, a blogszférában. (Csak ott trollkodási célzattal, az ellenoldal lejáratására. Gondolom, mondanom sem kell, hogy az nem a te utad…)
100 releváns cikk témánként
Mit? – Tételezzük fel, hogy a Feng Shui a szakterületed. Legfőbb keresőszavad a feng shui. Illetve a fengshui, hiszen sokan így írják.
Hány olyan cikkre van szükséged, ami tartalmazza a fő keresőszavadat a címében, és 4-5 alkalommal a törzsszövegben is? Ha nem akarod a véletlenre bízni a jövődet, és robbanásszerű növekedést akarsz elérni, akkor 100-ra. 100 darab cikkre. Ennyit kell létrehoznod és az oldaladon publikálnod. Ez a SEO szövegírás alapja.
Miért? – Mert 8 darab cikkel nem lehet érvényesülni. És 22-vel sem. És az oldaladon összesen 83 cikkel sem lehet robbanásszerű eredményeket elérni a neten. 100 cikkel már igen. És altémánként is további 100 cikkel. Pl. Feng shui képek, feng shui színek, mind-mind 100-100 különböző cikk. A te saját oldaladon. Hogy ez nagy munka? Meghiszem azt! Tud ezzel majd valaki versenyezni, ha te megcsinálod? Soha!
Hogyan? – A 100 hasonló, egy témáról szóló cikknek szinte kísértetiesen hasonlítaniuk kell egymásra, olyannyira, hogy a linkjük is majdnem, hogy ugyanaz: pl. ……..hu/feng-shui-szinek-haloszoba; ……..hu/feng-shui-szinek-konyha; …….hu/feng-shui-szinek-furdoszoba; és így tovább, a végtelenségig. Najó, 100-ig.
Így a cikkek címe is nagyon hasonló lesz, és a téma is lehet nagyon hasonló, de lényeges, hogy azért mondanivalójában teljesen térjen el, tehát tényleg a konyha színeiről szóljon a konyhás cím, és a fürdőszobáról a fürdőszobás. A lényeg, hogy nem kell minden egyes cikknek egetrengetően különlegesnek és egyedinek lennie, sőt, hosszúnak sem. Megállhatsz kb. 1700 leütésnél alkalmanként, és futószalagon gyárthatod a cikkeket az adott témákban, képekkel megspékelve. Aztán mérni kell az adatokat, és amik alapból jól teljesítenek, azokhoz nem kell hozzányúlni, de amik nem teljesítenek elég jól, azokat bővíteni kell szöveggel.
Ezt a munkát ki is lehet szervezni, tudok szövegírókat javasolni.
Widget technika
Mit? – Hozz létre olyan kódokat, amiket mások a saját oldalukba beillesztve, automatikusan ajánlókat tudnak megjeleníteni a te oldalad cikkeiből.
Miért? – Neked látogatók kellenek, más oldalak tulajdonosainak meg az, hogy élőbb legyen az oldaluk. Mivel te sokat fogsz írni, rengeteg tartalmat fogsz létrehozni – lásd előző pont – ezért a te oldalad gazdag lesz tartalomban. Mások meg ezt kihasználhatják arra, hogy a saját oldaluk is olyan pörgősnek tűnjön, nulla munkával, mint a tiéd.
Hogyan? – A WordPress már eleve tudja ezt a dolgot, mert a Widgeteknél az RSS nevű megoldással bármilyen oldal RSS feed-jéből tud mazsolázgatni. De ezt nehéz eladni. Kell egy saját kis alkalmazás, egy ügyes kis kód, ami bármelyik oldal valamelyik részébe beillesztve működik. Annak idején a HősNők Blogok rendszerhez írattam egy ilyen kis programot, kitűnően működött – így nem kellett a mindenféle blogplatformon tevékenykedő bloggereknek külön-külön elmagyarázni, hogyan tudják beállítani a saját adminfelületükön a dolgokat. Ráadásul így egységes kinézete is volt a dobozkának mások oldalán. Ja, és így lett közel 200ezer bejövő linkje a hosnok.hu-nak, ami SEO szempontból gyakorlatilag főnyeremény.
Php programozó kell hozzá, néhány tízezer forintos tétel az egész, és atombiztosan működik. Hozza a látogatókat, linkeket.
Jó munkát!
Vidi Rita
Itt tudsz tőlünk szöveget rendelni egyszerűen és kényelmesen>>
Posted on: 2018-11-24, by : Vidi Rita